בלי סודות: "סיפרתי למורה שחוויתי הטרדה, והיא פגעה בי". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "סיפרתי למורה שחוויתי הטרדה, והיא פגעה בי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

המחנכת פגעה בעקבות דיווח על הטרדה מינית

בת 16 שואלת: "שלום. סיפרתי למחנכת שלי על הטרדה מינית שעברתי, ולצערי הרב היא פירשה הכל לא נכון ומאוד פגעה בי. בעקבות המקרה, קבענו שנקיים שיחות בכל יום שישי; אך השיחות לא עוזרות לי ורק חודרות לפציעה הנפשית שחוויתי, וגורמות לי לנזק. כיצד אני יכולה להסביר למורה ולהגיד לה שאני לא רוצה לדבר על זה יותר, ולא רוצה את השיחות הללו?"

תשובה: "היי, אינך צריכה להמשיך לשוחח עם מי שלא רק לא מסייע לך, אלא פוגע בך. פשוט תודיעי לה שאת נפגעת מההתייחסות שלה ושאת לא מעוניינת להמשיך את הקשר איתה בנושא זה. אין צורך להרגיש לא נוח, שהיא תרגיש לא נוח. את הפתיחות המבורכת תעבירי למישהו/י שייתנו לך חיזוק ותמיכה, ולא למישהי שתפגע בך. את יכולה לשוחח עם המתנדבות של קו טלפון 1202; 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. את יכולה לגשת ליועצת ולשוחח איתה על המקרה, ואז גם לשתף שנפגעת מהמורה. את אפילו יכולה לבקש ממנה שתפנה למחנכת ותאמר לה שמעכשיו היא תהייה בקשר איתך במקום המחנכת. אני שולחת לך מרחוק חיבוק גדול ואת כל התמיכה שבעולם."

© צילום: Shutterstock

זה החבר הראשון שלי, ואמא מציקה!

בת 14 שואלת: "היי! אני והחבר שלי כבר כמעט חודש ביחד, והוא היה אחד הידידים הכי טובים שלי במשך יותר משנתיים. הוא בן אדם שאני מאוד סומכת עליו ומאוד אוהבת, וזה הדדי. בינתיים רק התנשקנו, ואנחנו לא מתכוונים להתקדם מעבר לזה. הבעיה היא, שמתחילת הקשר שלנו, מהדייט הראשון - אמא שלי נורא מציקה לי. לא מבחינת שאלות, כי אין לי בעיה לדבר איתה על זה או על כל דבר אחר ויש בינינו שיח מאוד פתוח על הכל. היא מציקה לי מהבחינה שהיא נורא מגוננת עליי. זה החבר הראשון שלי ואני יכולה להבין מאיפה זה בא; אבל היא נורא לא סומכת עליו, אומרת גם לי לא לסמוך עליו, כל הזמן זורקת הערות ומעודדת אותי להתקדם לאט בקשר שלי איתו. זה מפריע לי מאוד, ואני דואגת שזה יוציא לי את החשק להיפגש איתו. חוץ מזה, אני גם תוהה לעצמי: מה יהיה כשנתחיל להתקדם הלאה ביחסים שלנו? אם היא כל כך מגוננת עכשיו, קשה לי לדמיין מה יהיה הלאה. אני נורא לחוצה, וזה גם מאוד מדכדך אותי."

תשובה: "היי, את נשמעת מאד בוגרת ואחראית ונראה שלמרות הלחצים של אמא, אתן ביחסים טובים וזה נפלא. כשיש יחסים כאלו, ניתן לפתוח את הדברים לשיחה רצינית. תזמיני אותה לבית קפה או כל מקום אחר, שלא יפריעו לכן, תאמרי לה עד כמה את פתוחה איתה ויכולה לשוחח אחתה על הכל; שאלי אותה מה מציק לה ומה מפריע לה, ואמרי לה שאת נסגרת, נלחצת ומדוכדכת מכל ההערות שלה. שימו את הדברים בצורה פתוחה, עברו על כל מה שמציק לה ולך ומצאו שפה ופתרון משותפים. אני בטוחה שעם גישה כל כך בוגרת כמו שלך, שיחה כזו מלב אל לב תהייה מתאימה לפתרון הנושא הזה ביניכן. בהצלחה."

© צילום: Shutterstock

מאוד מפחדת מהריון

בת 15 שואלת: "היי. ישבתי על החבר שלי, ושפשפנו את אברינו אחד בשני ממש חזק. הוא היה עם מכנסיים, ואני עם טייץ. כשהלכתי לשירותים, ראיתי על התחתון שלי מין משהו רטוב, וגם התחתונים שלו היו רטובים. אני מפחדת שאני בהריון ושחדר הזרע! בבקשה תענו לי, אני ממש מפחדת והמחזור שלי הוא לא סדיר."

תשובה: "היי, זרע לא יכול לעבור דרך המכנסיים שלו והטייץ שלך. הרטיבות יכולה להיות מנוזל הזרע; אך הזרע עצמו, כאמור, לא יכול לעבור כך, ולכן את יכולה להיות רגועה. כל טוב."

תגובות