בלי סודות: "האם יש תוקף לאמצעי מניעה?". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "האם יש תוקף לאמצעי מניעה?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מתי החזה שלי כבר יגדל?

בת 13 שואלת: "היי, יש לי שאלה. מידת החזיה שלי היא 75A, ואני שוקלת ארבעים ק"ג. אכלתי כרוב במשך חודש, אבל החזה שלי גדל לאט מאוד. הרבה אמרו לי שזה קשור לגנים, והגנים שלי טובים - אבל החזה לא גדל. בבקשה לא להגיד שעוד יש לי זמן!"

תשובה: "שלום לך, את מאד צעירה ונמצאת בתחילתו של תהליך ההתבגרות. סביר להניח שהחזה שלך יגדל במהלך השנים הבאות, בהתאם לגנים ותזונה שתספקי לגוף. תזונה מגוונת חשובה במיוחד בגיל ההתבגרות על מנת לתמוך בגדילה של הגוף. עליי לציין שאין הוכחה לכך שכרוב מגדיל את החזה, זו תרופת סבתא להקלה בגודש בחלב בקרב נשים אחרי לידה. כל טוב".

שמנה?
שמנה? © צילום: Shutterstock

אני נורמלי?

בן 14: "היי, גודל איבר המין שלי הוא 14 ס״מ. שאלה אחת: עד איזה גיל הוא עוד ימשיך לגדול? והשאלה החשובה יותר, היא אם יש לי עקמת איבר מין: אם הוא עומד בזמן שאני שוכב, הוא פונה ממש לכיוון הפופיק שלי וכמעט נוגע בו; ואם הוא עומד במצב זקוף הוא נותר במקום, ללא סטייה ימינה או שמאלה. השאלה היא אם זה מוגזם או שזה עקום בגדר הרגיל, תודה."

תשובה: "שלום לך. הרבה גברים חוששים לגבי גודל וצורת איבר המין שלהם, וזאת בגלל מסרים שמועברים לנו מהמדיה והפורנו, שאומרים כי גבר צריך להיות בעל איבר מין גדול - אבל אין בכך שום תועלת, לא לך ולא לפרטנרית מינית. אתה יכול לחוות בשנים הקרובות עוד שינויים, אבל גם יכול להיות שלא, מאחר ואתה כבר בטווח הממוצע שעומד על 7-14 ס"מ במצב רפוי, או 11-17 ס"מ במצב זקוף. חשוב לומר שאיבר באורך נמוך מהטווחים האלה לא בהכרח יעיד על בעיה רפואית, ויכול להיות עם תפקוד מלא. במהלך גיל ההתבגרות, איבר המין מתפתח ומשתנה, כשלכל נער או גבר יש איבר מין אחר. אתה לא תמצא לעולם שניים שנראים בדיוק אותו דבר. איבר שנוטה לצדדים ונראה "עקום", הוא נורמלי לחלוטין. שים לב שבעיות תפקוד (באוננות למשל) יכולות להופיע בגלל התחושה שלך לגבי הגוף שלך, ועד כמה אתה מרגיש איתו שלם, ולא מבעיה רפואית כלשהי. לכן חשוב שתרגיש שלם עם גופך בכלל ואיבר מינך בפרט, ותדע שלאורך, גודל וצורה אין משמעות על חיי המין שלך. ברגע שתאהב את עצמך - אתה תצליח להנות. כל טוב"

© צילום: Shutterstock

יש חשיבות לתוקף?

בן 15 שואל: "האם יש תוקף לקונדומים? מהי חשיבותו?"

תשובה: "שלום לך, יופי של שאלה אחראית! בהחלט יש תוקף לקונדומים, וחשוב מאד מאד לבדוק אותו. התוקף מסומן על גבי החפיסה, וכן על כל קונדום בנפרד. גומי הוא חומר טבעי, ונוטה להתכלות עם הזמן - להיחלש, לאבד מחוזקו ומהאלסטיות שלו, לעמוד בסכנות של תנאי איחסון לא מתאימים (חום, אור, חיכוך עם חפצים בתיק או מגירה למשל) ועוד. לא כדאי לרכוש קונדום שהתוקף שלו הוא פחות משנה מיום קיום היחסים המתוכנן. כל טוב."

תגובות