בלי סודות: "מה זה 'אהבה'?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "מה זה 'אהבה'?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מהי אהבה?

בן 17 שואל: "מה זאת אהבה? ולמה אני מרגיש שהיא חסרה לי?"

תשובה: "שלום לך. אתה שואל שאלה ענקית וחשובה מאוד, שמספר התשובות עליה הוא כמספר האנשים שעונים עליה. בעצם מה שאני אומרת לך הוא, שיש מספר רב של דעות ומחשבות של פסיכולוגים, הוגי דעות ואנתרופולוגים שעונים עליה. אנסה להסביר לך איך אני רואה אהבה, והדעה שלי מבוססת על נסיון חיים, מחקרים והתעניינות בנושא. האנתרופולוגית הלן פישר מסבירה שאהבה מורכבת משלושה דברים: תשוקה מינית, אהבה רומנטית וחברות, התקשרות לאדם אחר. כשאנחנו מתאהבים, אנחנו מתאהבים באדם אחד (גבר או אשה) ורואים בו יחיד ומיוחד. באהבה יש הדדיות, אכפתיות, עניין ואינטימיות. אתה שואל למה אתה מרגיש שהיא חסרה לך? אז חשוב לי שתדע שזהו צורך אנושי בסיסי. חשוב לנו כבני אנוש להיות אהובים ולחוות אהבה. אתה בתחילת הדרך שלך ואין לי ספק שתמצא את מה שאתה מרגיש שחסר לך כרגע. בהצלחה וכל טוב".

© צילום: Shutterstock

לא מצליחים לקיים יחסי מין

בת 18 שואלת: "שלום, יש לי חבר כבר חצי שנה. בחודש האחרון ניסינו לקיים יחסי מין, ללא ממש הצלחה (הוא בן 20 וכבר קיים יחסי מין בעבר). ניסינו הרבה פעמים, ובכל פעם שמתבצעת חדירה הוא נכנס ממש ממש קצת אם בכלל, ותמיד כואב לי בטירוף. הוא מתחשב, מבין ועוצר, אבל תמיד כואב לי (אנחנו עושים את זה עם חומר סיכה). אני אובדת עצות, וחושבת שלא משנה מה - זה פשוט לא עובד. אני לא מצליחה להגיע שהחדירה מתבצעת עד הסוף, וממש כואב לי. האם יש סיכוי שזו בעיה רפואית? אני ממש לא יודעת מה לעשות. האם ללכת לגניקולוג שיבדוק אם זה רפואי? מה אני אמורה לעשות?"

תשובה: "שלום לך. את מתארת מצב מוכר שיכול לקרות לנשים בתחילת דרכן המינית, ופעמים גם בשלבים מאוחרים יותר. הדבר הכי חשוב הוא לא לקיים חדירה במידה וממשיך לכאוב, אלא להתפנק ולענג אחד את השנייה בדרכים אחרות. קיום יחסי מין לא מחייבים חדירה, אלא רצון הדדי להתענג יחד. עם זאת, במידה ואת בוחרת כן לקיים יחסי מין עם חדירה, חשוב ללכת ולבדוק מהי סיבת הכאב. יתכן ומדובר בקרום בתולין בעל מבנה שלא מאפשר כניסה, וגם לא מוסר בעת כניסה. כמו כן, ייתכנו סיבות פיזיולוגיות נוספות, כמו עצב רגיש וחשוף בפתח הנרתיק. חשוב לי למסור לך שלכל דבר, בסופו של דבר, יש פתרון; ותוכלי ליהנות מחיי מין נעימים ומספקים, אך יש צורך באבחנה של רופאה מומחית בנושא. לא כל רופאי הנשים מבינים בכאב בחדירה. ישנן אפשרויות נוספות שחלקן פסיכולוגיות - כמה את מרגישה נוח ונעים במגע המיני עם החבר? עד כמה את מרגישה מגורה לפני הניסיון לכניסה? חומר סיכה לא הכרחי, מאחר והגוף שלך יודע לייצר נוזלי סיכה טבעיים בזמן גירוי. לסיכום, ראשית מציעה להפסיק עם ניסיונות לכניסה ולהמשיך להתפנק ולענג אחד את השנייה בדרכים אחרות. במקביל, לקבוע תור לרופאת נשים. מציעה לך ליצור קשר טלפוני עם דלת פתוחה, ולקבל המלצה על רופאה מומחית בתחום זה או לבקר את הרופאה שלנו. תמשיכי לכתוב לנו עד שנצליח להבין יחד. בהצלחה!"

© צילום: Fotolia

ביוץ - מה שחשוב לדעת

בת 17 שואלת: "כמה זמן בערך נמשך ביוץ?"

תשובה: "היי, ביוץ נמשך 24 שעות - אבל אין לדעת מתי מתרחש הביוץ, כי הוא יכול לזוז בגלל לחצים, חששות, פחדים, דאגות או דיאטות. בנוסף, זרע של גבר יכול לחיות בתוך גוף של אישה עד 5 ימים; כך שייתכן מצב שכשהזרע נכנס, לא היה ביוץ - אבל בזמן שיהיה ביוץ, הזרע עוד יחיה. לכן, תמיד יש להשתמש באמצעי מניעה. כל טוב".

תגובות