בלי סודות: "לא רוצה ללכת עם אמא שלי לרופא נשים". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "לא רוצה ללכת עם אמא שלי לרופא נשים"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

איך להפסיק לענג את עצמי?

בן 17 שואל: "אני לא מצליח להפסיק לענג את עצמי כשאני צופה בפורנוגרפיה, וזה מוציא אותי מדעתי. הצעתם לי בעבר לעשות ספורט, אבל אני עייף מאוד בערב, ככה שאין לי כוח (ורצון) לעשות ספורט (בעיקר בגלל שהספורט היחיד שאני מסוגל לעשות בערב הוא ריצה, בהתחשב בתנאי המגורים שלי, וזה לא מסוג הספורט שאני אוהב...). האם יש פתרון אחר שיוכל לגרום לי להפסיק לענג את עצמי בלילה (ובבקשה אל תגידו לי לספור נשימות - זה לא עוזר)? לאחרונה המצב שלי מחמיר, ואני מענג את עצמי יתר על המידה, ככה שמאוד קשה לי להתגבר".

תשובה: "שלום לך. אני רואה שאתה מאוד טרוד מצריכת הפורנו שלך ומהעינוג העצמי מולה, ואני רואה שזה משהו שכבר מלווה אותך תקופה. אני גם רואה שכתבנו לך בעבר על ההשפעות השליליות של הפורנו ושל האוננות מולו, ולכן לא אחזור עליהן שוב. מה שכן, אני רוצה להציע לך אולי להפסיק רגע להילחם בעצמך ולעצור את עצמך כל הזמן. אני אסביר - לפעמים, כשאנחנו מאוד רוצים משהו, ואז אנחנו ממש מנסים לעצור אותו; זה גורם לנו לחשוב רק עליו. הדבר עושה בדיוק את הפעולה ההפוכה ממה שרצינו. לכן אני ממליצה לך לענג את עצמך. אם זה יהיה מול פורנו, אז שיהיה מול פורנו; ואם זה יהיה מהדמיון, זה יהיה הכי טוב - אבל מה שמסתדר. הרי סך הכל עינוג עצמי הוא דבר טבעי ונורמלי, שאמור לגרום לך להנאה ולכיף בגוף. למנוע מעצמך עינוג עצמי בעצם גורם לכך שהרבה אנרגיה מינית נשארת בפנים ולא יוצאת החוצה, והיא לא נעלמת לבד אלא היא רק מתעצמת. לכן הצענו לך לעשות ספורט - זאת דרך לפרוק ולשחרר אנרגיה. אני חושבת שאחרי שקצת תאפשר לעצמך לענג את עצמך בערב, ולא תרגיש רע עם זה אלא פשוט תקבל את זה שעינוג עצמי היא דרך לגיטימית לעשות לעצמך טוב - אז אולי תרגיש יותר רגוע ופחות טרוד. כל העניין הוא לגרום לכך שתנהל את העינוג העצמי שלך, ולא אתה תנוהל על ידיו. כלומר, שאתה תענג את עצמך לפי בחירה שלך, ולא לפי דחף לא נשלט. כך אתה תרגיש שאתה כל הזמן בשליטה, ובהמשך גם תוכל לשלוט ולקבוע על מועדי העינוג העצמי. שיהיה בהצלחה. כל טוב".

© צילום: Shutterstock

 

מביך לקנות קונדום

בן 15 שואל: "איך מתגברים על המבוכה בקניית קונדום? אני רוצה לקנות קונדומים, אבל זה נשמע ממש מביך ללכת בגילי לחנות ולקנות קונדומים. מה אפשר לעשות?"

תשובה: "שלום לך, אני שמחה שכתבת לנו. ראשית, אין שום דבר שצריך להביך אותך בקניית קונדומים - מדובר במעשה בוגר, אחראי ומתוכנן, ואין לך במה להתבייש בעובדה שאתה רוצה לשמור על הבריאות המינית שלך. אני גם רוצה שתדע שהרבה פעמים אנחנו נורא חוששים ממה יחשבו עלינו מהצד, כשבעצם זה רק אנחנו ששופטים את עצמנו - ולאחרים לא באמת אכפת מה אנחנו קונים ולמה. יחד עם זאת, אם מישהו או מישהי כן ישפטו אותך, או יסתכלו עלייך מוזר, זה ממש בעיה שלהם ולא שלך - אתה האחראי כאן. אני גם רוצה שתדע, שבקיום יחסי מין יש הרבה עניין של תקשורת וביטחון, ואני רוצה להמליץ לך שתוודא מול עצמך שיש לך את כל הידע כיצד לקיים יחסי מין בצורה נעימה לשני הצדדים, וכיצד לעשות אותם מוגנים ובטוחים. יכול להיות שהבושה שאתה מרגיש היא דרך לסמן לעצמך שאתה לא בשל לקיום יחסי מין מלאים, ואולי כדאי לחכות עד שתתבגר עוד קצת. וודא שאתה מרגיש מספיק בנוח לדבר על הנושא עם הפרטנר או הפרטנרית שלך, ושאתה מרגיש חופשי לדבר על אמצעי מניעה. אם אתה רוצה ייעוץ בחינם ובלי ידיעת הורים על מוכנות לקיום יחסי מין וכיצד לעשות אותם בטוחים ומהנים, אתה מוזמן לבוא אלינו לדלת פתוחה הקרובה לביתך. נשמח לענות על כל השאלות ולתת לך ייעוץ, כדי שיחסי המין שתקיים יהיו מוגנים וכייפים. כל טוב"

© צילום: Shutterstock

תהיות לגבי גלולות

בת 16 שואלת: "היי, יש לי חבר כבר משהו כמו חצי שנה, הוא גדול ממני בשנתיים וכבר הגענו לשלב שאנחנו עושים דברים מיניים. אמא שלי יודעת על העניין, אבל לא מתנהגת בצורה הכי מוסרית לגבי זה: היא מדברת על הדבר עם יותר מידי אנשים ואיתי כל הזמן, בצורה שכבר לא גורמת לי להרגיש בנוח לדבר איתה על הדברים האלה. היא לא מתנגדת לקשר, אבל היא מדברת איתי המון על העניין של מחלות מין וסיכון להריון, ואני יודעת שזה מדאגה, אבל קשה לי לשמוע ולדבר על דברים כאלה - במיוחד שאני רגילה לחלוק אותם רק איתו. היא טוחנת את הנושא המון, למרות שהבהרתי לה הרבה פעמים שאני זהירה (ואני באמת כן). בכל אופן, אני פונה בעניין של התאמת גלולות. אני לא רוצה ללכת עם אמא שלי לרופא נשים, אבל גם קצת מפחדת לעשות את זה לבד בפעם הראשונה. אז רציתי לשאול אם אפשר לבוא לבד או עם חברה, ואם יש אופציות למין מוגן שהן לא גלולות, יותר בריאות ובלי כל כך הרבה תופעות לוואי? תודה מראש".

תשובה: "שלום לך יקרה, אני שמחה שכתבת לנו. מדברייך נראה שיש בינך לבין אימא שלך הרבה כנות ופתיחות, ואני חושבת שזה ממש מרגש ולא מובן מאליו. יחד עם זאת, אני מבינה שהמאמצים שאימא שלך עושה כדי שתרגישי בנוח לשוחח איתה על זה וכדי לתת לך מידע על מין בטוח ומוגן, גורמים לך לרצות לעשות בדיוק את ההיפך; ולכן אני מבינה מדוע את רוצה ללכת לרופא/ת הנשים לבד. תדעי שאת יכולה ללכת לרופא/ה לבד - אבל אני ממליצה לך להגיע אלינו קודם, לפגישת ייעוץ בחינם ובלי ידיעת הורים. היועצות שלנו יישמחו לשבת איתך ולתת לך מידע מקיף על כל האופציות שקיימות עבורך לאמצעי מניעה וביחד ננסה להתאים את מה שאת חושבת שיהיה לך הכי טוב, ואז, כשתגיעי לרופא/ת הנשים שלך, יהיה לך כבר יותר ידע מה לבקש ומה את מעדיפה. אם תרצי, תוכלי אחר כך גם לקבוע תור לרופא/ת הנשים שלנו- גם בחינם, בלי ידיעת הורים ובליווי יועצת מקצועית (וכך תוכלי לקבל מרשם לאמצעי מניעה אם תרצי). יחד עם זאת, אני רוצה להציע לך עוד אופציה - כמו שכתבת יהיה לך יותר נוח ללכת לרופא/ה עם מישהו/י שאת סומכת עליהם. אני רוצה להציע לך כן לשתף את אימא שלך ברצון שלך לבדוק אמצעי מניעה נוספים, ולהציע לה להגיע ביחד איתך אלינו - לדלת פתוחה הקרובה לביתך. אני חושבת שאימא שלך תשמח מזה שאת מערבת אותה בתהליך הזה. אחר כך את תוכלי לראות אם הרגשת איתה בנוח מספיק אצלנו כדי שהיא גם תלווה אותך לרופא/ת הנשים, או שבכל זאת תעדיפי ללכת לבד או עם חברה. בכל מקרה ההחלטה שלך, ואנחנו נשמח לסייע. כל טוב".

תגובות