לבוש נוח וראש פתוח: כך תהיו פחות מובכים בדייט. צילום: Fotolia

לבוש נוח וראש פתוח: כך תהיו פחות מובכים בדייט

דייטים יכולים להיות דבר מביך באופן כללי, ודייטים ראשונים בפרט; אז כדי להקל על המבוכה, ריכזנו לכם את כל הטיפים שיעזרו לכם להיות יותר בטוחים בעצמכם ופחות מובכים בדייט

לחוצים שמא הדייט הראשון (או לא הראשון) הולך להיות מביך, והדבר מוריד לכם את החשק ללכת? אל דאגה! הכתבה הבאה תוכל לעזור לכם להתמודד עם המבוכה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

התלבשו באופן נוח, ושתואם את אופי המקום אליו יצאתם - מבחינה חיצונית, הדבר הראשון שאתם יכולים לעשות כדי להיות פחות מובכים בדייט שלכם, הוא לבוא בבגדים נוחים; כי עד כמה שזה קיטשי - אתם הכי יפים (ופחות מובכים) כשנוח לכם. כמובן שחשוב שתתאימו את הבגדים לאופי המקום (כלומר לא לבוא עם שורטס וגופיית סבא למסעדת חמישה כוכבי מישלן, למשל), כדי שלא ייווצרו "אי הבנות" כלשהן.

דברו על נושאים שאתם אוהבים ומבינים בהם - מבוכה נעלמת כשמרגישים בנוח אחד עם השני. איך עושים זאת? ובכן, זה די פשוט – דברו על נושאים שאתם אוהבים. זה יכול להיות כל נושא שאתם מכירים ומודעים אליו מספיק, כדי שגם אם הפרטנר/ית ישאלו אתכם עליו שאלות - תוכלו לענות עליהן.

הבינו כי הדבר אנושי - מבוכה היא רגש נפוץ, בעיקר כשמדובר בדייטים; וסביר להניח שאתם גם לא היחידים שמובכים מהמצב. הטיפ הזה הוא די פשוט: פשוט היו פרופורציונליים וריאליים – זה בסך הכל דייט!

בחנו את עצמכם, וחשבו מאין מגיעה המבוכה - הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות הוא לחקור מהיכן מגיעה המבוכה שלכם וממה היא נובעת. לאחר שתבינו את שורש המבוכה, תוכלו להפחית ואף לפתור אותה: חשבו על המצב הנורא ביותר שיכול לקרות, מה הדבר שכל כך מפחיד ומביך אתכם? לאחר שתגלו כי אין לכם ממה להיות מובכים, הדייטים הבאים שלכם יהיו הרבה יותר מוצלחים ונינוחים.

מה בעצם מביך אותי?
מה בעצם מביך אותי? © צילום: Shutterstock

הקפידו לשאול שאלות - כן כן, שתיקה מביכה היא רגע שכולנו מפחדים ממנו; ובכל זאת, אפשר להימנע ממנו אם תשאלו את השאלות הנכונות: שאלו על המשפחה, הלימודים, התחביבים והאינטרסים שלהם - רק היזהרו לא להישמע כאילו אתם "חוקרים" את האדם האחר. הדבר יקל על השיחה, וזוהי גם כן דרך טובה להפחית מבוכה.

הגיעו עם ראש פתוח - אחד הדברים החשובים שעליכם לעשות בדייט, הוא להפסיק לשפוט את הפרטנר/ית - וגם את עצמכם. אם תרגישו שהאדם איתו אתם יוצאים לדייט הוא "ברמה גבוהה יותר" מכם או ההפך, יהיה לכם מביך לדבר ולהיות לצדו. אותו הדבר לגביכם, כאשר אתם מנמיכים מהערך של עצמכם (או ההפך - מעלים אותו מדי) אתם גורמים לבן/בת הזוג להרגיש לא בנוח לידכם; דבר שגורם מבוכה. לכן, אנו ממליצים לכם להימנע משפיטה כלפי בני הזוג וכלפי עצמכם, גם מבחינה חיצונית וגם מבחינה פנימית. פשוט בואו בראש פתוח!

צחקו על עצמכם - ואנחנו לא מתכוונים למובן המשפיל או חסר הביטחון, אלא ההפך! מחקרים חדשים מצביעים על צחוק והומור כמרכיבי מפתח של בריאות באופן כללי, וגם כמרכיבי מפתח לדרך חלקה החוצה מכל מצב שנקלעתם אליו: הדרך הקלה ביותר להתגבר על החרדה הנוצרת ברגע מביך היא פשוט לצחוק על עצמכם, ועל המצב שזה עתה התרחש. בדרך זו, קל יותר לאחרים לצחוק איתכם מאשר עליכם.

הודו במבוכה - מה שנקרא: ''הפוך על הפוך''. כאשר קורה רגע מביך, מוטב לקבלו. אתם לא יכולים לחזור בזמן, אז מה הטעם לחיות בהכחשה מוחלטת? להודות בפני עצמכם שקרה רגע מביך יכולה להיות דרך מצוינת להתחיל בשיחות עם אחרים, שכן סביר להניח שיש להם רגעים מביכים לחלוק איתכם גם כן.

תגובות