חשוב להבין: מתי להילחם ומתי לוותר על מערכת היחסים?. צילום: Fotolia

חשוב להבין: מתי להילחם ומתי לוותר על מערכת היחסים?

האם כדאי להילחם על מערכת היחסים, או לוותר עליה בהתאם לסיטואציה שנוצרה? פרוגי יעזור לכם להכריע

לפעמים בזוגיות, אנחנו מוצאים את עצמנו נקלעים לסיטואציות בהן אנו חושבים על פרידה, וקשה לנו לדעת מתי כדאי לנסות ולהילחם על הקשר, ומתי כדאי לוותר. בכתבה הבאה, ריכזנו לכם מספר סיטואציות נפוצות במערכות יחסים, ועצות שיעזרו לכם להחליט אם כדאי להישמר על הקשר במצב המתקיים או פשוט לעזוב.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

ריב על כל דבר, הגיוני או מטופש

זה לא סוד שמערכות יחסים הן לא דבר פשוט, וכוללות בתוכן לא מעט ריבים; חלקם על דברים מטופשים, וחלקם לא. אנחנו מציעים לכם לקחת אוויר אחרי כל ריב, ולחשוב: על מה בעצם היה הריב? האם זה היה משהו ששווה להיפרד בגללו? ברוב הפעמים תגלו כי התשובה הינה שלילית. בנוסף, נסו לזכור כי ריבים עלולים לקרות גם כאשר אחד הצדדים עצבני מעט, ולא במיטבו.

בשורה תחתונה: הילחמו, ריבים מטופשים הם לא סיבה לפרידה.

החברים והמשפחה מתנגדים לקשר

החברים והמשפחה הם האנשים הכי קרובים אלינו, אלו שמכירים אותנו הכי טוב, ואלו שיודעים (ברוב הפעמים) מה הכי טוב בשבילנו. אמנם צריך לפעמים לשמוע ולהקשיב מה יש להם לומר על כל מצב שהוא; אבל צריך גם לדעת לסנן את הדברים, כי לא תמיד כולם יודעים מה אנחנו מרגישים באמת מבפנים.

בשורה תחתונה: הילחמו, אבל הקשיבו גם מה יש לאחרים לומר.

© צילום: Fotolia

בני הזוג פוגעים בכם פיזית או נפשית

נורת אזהרה אדומה שמוכרחה להידלק ולומר לכם להיפרד, היא כאשר אתם נפגעים מבני הזוג: בין אם זה פיזית, ובין אם מילולית או רגשית. זו התנהגות שאסור לכם לקבל בשום פנים ואופן! אם אתם מרגישים שהותקפתם, בין אם אתם חושבים שזה באשמתכם ובין אם לא - אתם חייבים לגמור עם הקשר, הוא לא יעשה לכם טוב.

בשורה תחתונה: וותרו, אנשים שאוהבים אתכם באמת לעולם לא יפגעו בכם בכוונה.

מערכת היחסים הופכת להיות זוגיות בשלט רחוק

אף אחד מאיתנו לא רוצה להיות במרחק של מספר שעות מאהבתו; אבל לפעמים יש דברים שלא תלויים בנו. כשמערכת היחסים שלכם הופכת להיות בשלט רחוק זה אמנם יכול להיות קשה ומעצבן; אבל זכרו שהדבר זמני וסביל: הרי לא תישארו לנצח רחוקים, ואתם תמיד תוכלו לחוש קרבה בלב.

בשורה תחתונה: הילחמו אם זה חשוב לכם, וזכרו שזה שווה את זה.

אתם לא מצליחים לדבר אחד עם השני

חוסר פתיחות היא באמת נושא רגיש: כשהשיחות בינכם מפסיקות לזרום ואתם לא מצליחים לחשוב על נושאי שיחה משותפים, זה באמת מתסכל. גם כשאתם לא מצליחים לדבר על דברים שמפריעים לכם, מכל מיני סיבות (כמו מבוכה, חוסר נעימות וכדומה), הדבר יכול להעציב ולגרום למחשבות על פרידה. אנחנו ממליצים לכם בכל זאת להילחם על הקשר, ולהשתדל כמה שאפשר.

בשורה תחתונה: נסו להילחם, אבל אם גם לאחר שניסיתם אתם לא מצליחים - שקלו לוותר על הקשר.

© צילום: Shutterstock

אתם מרגישים שאתם לא אוהבים יותר אחד את השני

אם אתם כבר לא אוהבים יותר אחד את השני, אז אין לכם מה לעשות יחד יותר, וכנראה שזהו סוף הקשר בניכם. עדיף לכם לחתוך את זה עכשיו, לפני שיהיה קשה יותר.

בשורה תחתונה: וותרו עכשיו, אין טעם למשוך את זה.

אתם מרגישים בנוח יותר עם אדם אחר

כולנו מכירים את התחושה הזו לפעמים: כשקל לנו יותר לדבר ולהיפתח לאנשים מבחוץ, שלא מכירים אותנו, אנשים רחוקים מהחיים שלנו או אפילו עם אדם שאנחנו מכירים - אך האדם המסויים הזה הוא לא בן או בת הזוג שלנו, ואנחנו שוקלים אם לוותר על הקשר שלנו בשביל אותו אדם. ובכן, זו אכן שאלה קשה וכל מקרה לגופו - אבל כדי לכם לנסות ולהילחם על הקשר. נסו להבין מה עובד עם אותו אדם, שלא עובד עם בן בת זוגכם.

בשורה תחתונה: אל תוותרו כל כך מהר! הישארו שם בשביל להילחם.

תגובות