"נשים רזות הן הקורבנות החדשים של בודי-שיימינג". צילום: Shutterstock

"נשים רזות הן הקורבנות החדשים של בודי-שיימינג"

"יש בחברה שלנו פגם מסויים. מבחינתנו, הערות כמו 'את אוכלת?', 'את צריכה להשמין', 'את מקל', נחשבות למחמאות, ולא להערות פוגעניות או התנהגות גסה. למה שקוראים למישהי 'שמנה', כולם יקפצו לעזרת אותה אישה או נערה; ובמצב הפוך בו יקראו למישהי 'שק של עצמות' - לאף אחד זה לא יזיז?" • טור דעה על הבודי-שיימינג כלפי הנשים הרזות

בשנים האחרונות, ניתן לשים לב לתופעה נרחבת של הדחקת מודל היופי וקבלה של סגנונות גוף שונים - רזים, גבוהים, מלאים ועוד ועוד. הדבר קורה בזכות מאבק ממושך של נשים רבות כנגד מודל היופי. אבל כל הטוב הזה, גרם ללא מעט אנשים להפוך את הסלידה שלהם לכיוון השני - משמע, הנשים הרזות הפכו דווקא להיות המטרה.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אנחנו חיים בחברה שבה יש לחץ מתמיד להיות מושלמים כל הזמן. אחד הנושאים העיקריים ביותר שנשים, וגם וגברים, מתמודדים איתם ביום יום - ובעיקר בגיל ההתבגרות - הוא דימוי גוף. רובנו יכולים להעיד, כי אנחנו חווים על בסיס יומי את המאבק והניסיון המתמיד להתאים את עצמנו לתבניות של מה שלדעתנו נחשב "יפה".

אנחנו טוענים שהיופי מגיע בכל הצורות והגדלים. עם זאת, כל הניסיונות בשנים האחרונות לקדם דימוי גוף חיובי, עושה בדיוק ההפך. מה שקרה הוא שנוצרה סוג של אפליה מתקנת בנושא: עכשיו, "במקום" הנשים השמנות, הפכו הנשים הרזות להיות המטרה העיקרית של הבודי-שיימינג. נכון, הרעיון שאנחנו לא צריכות להיות נורא רזות או להידמות לדוגמניות על, יכול להיות רעיון נהדר לקידום - אבל מה עם כל הנשים הרזות בפני עצמן?

קשה שלא לשים לב לשנאה שנוצרה כלפי הנשים הרזות; כאילו הן מייצגות משהו רע, כאילו עצם היותן רזות מפריע למאבק נגד הבודי שיימינג לנשים השמנות והמלאות יותר. אבל מהיכן השנאה נובעת? 

"קשה שלא לשים לב לשנאה שנוצרה כלפי הנשים הרזות" © צילום: Shutterstock

אני חושבת שיש בחברה שלנו פגם מסוים. מבחינתנו, הערות כמו "את אוכלת?", "את צריכה להשמין", "כולך עצמות", "את מקל", נחשבות למחמאות, ולא להערות פוגעניות או התנהגות גסה. למה שקוראים למישהי "שמנה", כולם יקפצו לעזרת אותה אישה או נערה; ובמצב הפוך בו יקראו למישהי "שק של עצמות" - לאף אחד זה לא יזיז?

אני חושבת שבתור חברה מפותחת ומקבלת, אנחנו צריכים להבין כי בודי שיימינג לנשים רזות הוא נוראי ומבייש, בדיוק כמו לעג לנשים שמנות! יוצא לי הרבה לשמוע אנשים מכנים נשים מסוימות ב"רזון לא יפה", ואני חושבת, מי החליט? מי החליט מה יפה ומה לא? למה אנחנו חייבים תמיד לשפוט ולהכניס אנשים לתבניות?

אף אישה לא בוחרת להיות מושא ללעג, אך זכותה של כל אישה לבחור כיצד לאהוב את עצמה ואת גופה, בלי להשליך זאת על אחרים ובעיקר על אחרות שבחרו אחת ממנה. 

שומן ורזון נתפסים בעיני הרבה אנשים כמשהו שניתן לשינוי
"שומן ורזון נתפסים בעיני הרבה אנשים כדבר הניתן לשינוי" © צילום: Shutterstock

המראה של האחר והשונה מאיתנו לא צריך להעסיק אותנו, זה לא עניינו של אף אחד, כל אחת והגוף שלה. לא כל הנשים הרזות אחראיות לאנורקסיה, לא כולן מעודדות את התופעה, אף אחת לא בעד לא לאכול או לקרוע את עצמכם בחדר כושר. זה הכל בראש שלנו.

אולי יום יבוא ונבין כבר, נבין שאנחנו פשוט צריכים להשלים עם העובדה שכולנו שונים, שהמראה החיצוני שלנו הוא לא מה שקובע, שהקנאה שלנו תפסיק להניע אותנו ושפשוט נאהב, בלי תנאים, כי בסופו של דבר - כולנו בני אדם. 

תגובות