בדקו: האם אתם אובססיביים כלפי הזוגיות שלכם?. צילום: Fotolia

בדקו: האם אתם אובססיביים כלפי הזוגיות שלכם?

אמנם קל להתבלבל, אבל יש הבדל בין לאהוב באמת לבין להיות אובססיביים. מה ההבדל? אהבה היא תחושה נפלאה ובריאה, ולו אובססיה - כלל לא. בואו לגלות אם אתם אוהבים או אובססיביים

במשך מאות שנים, אומנות וספרות רומנטית - החל מאנקת גבהים ועד דמדומים - נותנות לנו תחושה שמערכות יחסים אמתיות מבוססות על אובססיה, ושלאהבה אמיתית אין גבולות. זו אולי יכולה להיות עלילה נהדרת לרומן נעורים; אך בחיים האמיתיים, שליטה, מניפולציה ואובססיה אינם סימנים של אהבת אמת. אם אתם מזדהים עם הדברים הבאים, צר לנו - אבל כנראה שגם אתם אובססיביים כלפי מערכת היחסים שלכם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אתם לא מדברים על אף דבר אחר

זה נכון שכולם "תמיד מדברים" על הזוגיות שלהם; אבל עם זאת, כאשר אתם לא מדברים על שום דבר אחר מלבד הנושא - זהו סימן מובהק לכך שאתם אובססיביים כלפי הקשר שלכם. אם החברים שלכם מגלגלים עיניים לכל משפט שיוצא לכם מהפה (וקשור, מן הסתם, בבן או בבת הזוג שלכם), כנראה שאתם מדברים "קצת" יותר מידי על הקשר שלכם; והדבר מצביע על בעיה.

אתם מזניחים את המשפחה והחברים

אובססיה מתבטאת לעיתים קרובות גם מחוץ למערכת היחסים, כמו למשל הזנחה של החברים והמשפחה לטובת בילוי עם בן או בת הזוג. כשבני הזוג הופכים להיות משמעותיים בחייכם, עד כדי כך שכבר אין לכם זמן לשום דבר אחר, או יותר גרוע - שכבר אין לכם עוד רצון לבזבז זמן עם מישהו אחר, אתם מציגים סימפטומים של אובססיה. שימו לב אם החברים והמשפחה מעירים לכם על כך שאין לכם זמן אליהם, ומאשימים בכך את בני הזוג שלכם (באופן גלוי או מוסווה). התשובה חיובית? זוהי אובססיה.

סיטואציה מוכרת? היזהרו - אתם אובססיביים
סיטואציה מוכרת? היזהרו - אתם אובססיביים © צילום: Fotolia

 

אתם לא שומרים על הפרטיות של בני הזוג

אם אתם מוצאים את עצמכם מציצים בפלאפון, ביומן או בכל פרט או חפץ אישי אחר של בן/בת הזוג - אתם ללא ספק אובססיביים כלפי הזוגיות שלכם; במיוחד אם אתם עושים זאת כי אתם פרנואידים או חשדנים. לכולם מגיע את הפרטיות שלהם, אל תבגדו באמון בני הזוג שלכם על ידי חטטנות. אהבו אותם מספיק (ולא יותר מדי) כדי לכבד את הגבולות הללו.

אתם מוותרים על העצמאות שלכם

גם אתם מגדירים את עצמכם בתור מערכת היחסים שלכם (החבר/ה של) ולא בתור עצמכם? אם אתם מוצאים את עצמכם מוותרים על העצמאות שלכם בשביל לבלות כל רגע עם בני זוגכם, זו לחלוטין בעיה: כשאתם לא רוצים או יכולים לעשות שום דבר לבד ללא ליווי צמוד של בן/בת זוגכם, או כשאתם מסרבים לצאת עם החברים כי בן או בת הזוג לא באים - העצמאות שלכם נלקחת מכם מבלי ששמתם לב אפילו.

אתם מקנאים בהכל

אתם מקנאים באופן מוגזם כשאחרים רק מסתכלים על בן או בת זוגכם, גם כאשר מדובר באדם אותו הם מכירים כבר זמן רב. אתם תמיד חושדים שבני הזוג מרמים אתכם, ושבשנייה שתהיה להם אפשרות הם ייפרדו מכם.
אובססיה נובעת לעתים קרובות מחוסר ביטחון, לכן זכרו שאין צורך להרגיש קנאה לכל מי שרק מביט על החבר או החברה שלכם - אלא אם כן אתם מרגישים מאוד לא בטוחים בקשר; וזה מה שיוצר את האובססיה כלפיו.

תגובות