מפיקה לקחים: "הדברים שלמדתי מהזוגיות הראשונה שלי". צילום: Fotolia

מפיקה לקחים: "הדברים שלמדתי מהזוגיות הראשונה שלי"

לדעת ללמוד מהחוויות הקשות והמכוננות בחיים הוא דבר חשוב, במיוחד בגיל ההתבגרות ובמיוחד בתחום הזוגיות. הכתבת ליאן הרשקוביץ משתפת אתכם בכל מה שלמדה מהזוגיות הראשונה שלה

כל זוגיות מסתיימת בסופו של דבר - אבל מכל חוויה ניתן ללמוד. הזוגיות הראשונה שלי נמשכה חצי שנה אי שם בכיתה ט' ובמהלכה חוויתי הרבה קשיים, עליות ומורדות; אבל למדתי ממנה המון דברים שאני יודעת שאיישם במערכות היחסים הבאות שלי. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

לדעת לקבל ולא רק לתת

כבר בתחילת הזוגיות, אהבתי להכין דברים לבן הזוג שלי - מדברים שעולים כסף ועד סתם ברכות מתוקות מידי פעם - אבל משום מה, כשאני הייתי צריכה לקבל לא היה לי נעים וגרוע מזה, כשלא קיבלתי - לא היה לי נעים לרצות לקבל. אני לא מדברת על כסף או מתנות, אני מדברת על הדברים שכל אדם צריך בזוגיות. לכל אחד ואחת מאיתנו יש דרישות משלו בזוגיות וזה בסדר לדעת לבקש ולדבר עם בן הזוג על כך. 

© צילום: Shutterstock

לא לשים את האהבה לפני החברים

כמה פעמים קרה לכם שביטלתם יציאה עם חברים בשביל לבלות עם בן או בת הזוג שלכם? אם התשובה שלכם היא "יותר מדי" אז כדאי שתפסיקו; כי אני למדתי בדרך הקשה שזוגיות לא תמשך לעד, אבל חברות אמיתית דווקא כן. אסור היה לי לנטוש את החברות שלי כשהייתי בזוגיות ולחזור אליהן רק אחרי שהפכתי שוב לרווקה.

בעיות בזוגיות וסיום הקשר

כמו בכל זוגיות, גם בשלי היו בעיות: חלקן שטותיות וחלקן רציניות, אבל מה שאני למדתי הוא שעל הרוב צריך לדבר. למה על הרוב ולא על הכל? כי לפעמים הייתי מתעצבנת ומקנאה על דברים קטנים שהיה ניתן להבליג עליהם. מהר מאוד הבנתי לא צריך לעשות פיל מכל זבוב, אבל כאשר יש פיל בחדר - לא כדאי להתעלם ממנו. רוצה לומר, אם לא אדבר על מה שאני מרגישה, רק אאגור זאת בתוך עצמי ובאיזשהו שלב זה יתפוצץ; וזה לא יהיה נעים לאף אחד. בנוסף, למדתי שאני צריכה להסתכל גם על עצמי: לפעמים, מרוב שהתעסקתי בתלונות, הייתי שוכחת שגם אני לא מושלמת ושגם אצלי יש מה לשפר. 

© צילום: Shutterstock

סיום הזוגיות היה אחד החלקים הקשים ביותר בקשר שלי, שלקח המון זמן. מהזוגיות הראשונה שלי הבנתי שכשאני בטוחה שזה לא זה, אני לא צריכה להתמהמה או לחשוב על הצד השני. ככל שאדחה את הרגע, אגרום יותר סבל לצד השני. לכם רק נותר לי להציע שלא תסיימו את הזוגיות בצורה לא מכבדת, כמו בווטצאפ או בסינון צורם, ותנסו להיות כמה שיותר שלמים עם עצמכם ולעשות זאת בזמן הנכון לכם.

אני חוויתי, למדתי והשכלתי - ולכם, כל מה שנותר לעשות הוא ללמוד מהטעויות שלי ולא לחזור עליהן.

 
תגובות