זוגיות למתחילים: כל הטיפים למערכת היחסים הראשונה. צילום: Getty Images

זוגיות למתחילים: כל הטיפים למערכת היחסים הראשונה

איזה כיף, נכנסתם לזוגיות בפעם הראשונה! איך עושים את זה נכון? כל הטיפים לפניכם. מזל טוב!

זהו זה! מזל טוב! סוף סוף יש לכם חבר/ה ותכל'ס - אין יותר מרגש ומלחיץ מזה. נכנסתם לזוגיות ראשונה, אתם נורא מתלהבים אך גם קצת חוששים וזה טבעי לגמרי. אז כדי לעבור את הכל בשלום, אספנו במיוחד בשבילכם מספר טיפים שיעזרו לכם בתקופה החדשה הזו. בהצלחה!

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אהבה וביטחון עצמי

כאשר אתם נכנסים לזוגיות, כדי לוודא שהיא תהיה טובה ואמיתית, קודם כל בדקו כיצד אתם מרגישים: האם אתם שמחים? האם אתם מרגישים בטוחים בעצמכם? בנוסף, חשוב שתזכרו שאם אין לכם מספיק אהבה כלפי עצמכם - יהיה לכם קשה יותר לאהוב אדם אחר; לכן, שימו לב לתחושות ולרגשות שלכם. הדבר ללא ספק יקל, יעזור ויתרום למערכת היחסים החדשה שלכם.

תכנון הזמן 

אתם נמצאים בזוגיות חדשה, ההתלהבות בשיאה וכרגע נראה שבני הזוג החדשים הם מרכז העולם; אבל זכרו, לבלות עם החבר/ה יכול להיות כיף ומעניין, אך אסור לשכוח את האנשים שהיו פה לפניהם (וסביר להניח שגם ישארו אחריהם). נסו לסדר את הזמן שלכם כדי שתוכלו לבלות עם החבר, עם המשפחה, החברים ובכלל להתפנות לעוד דברים כמו לימודים וחוגים. כל עוד תתכננו את הזמן שלכם נכון ותצליחו לשלב הכל במידה, תצליחו זוגיות טובה ובריאה.

הקדישו את הזמן גם לדברים אחרים © צילום: Shutterstock

לקחת הכל בפרופורציה

אל תשכחו שמדובר בזוגיות הראשונה שלכם - אין לכם עדיין ניסיון וברור שהכל יהיה טרי וחדש לכם. עם זאת, ישנם דברים שכדאי שתימנעו מלעשות: אל תריבו סתם על דברים קטנים ושטותיים, זה לא יתן כלום; נסו להישאר מאוזנים ברגשות כלפי בני הזוג, אל תהיו פרנאוידים או אובסיסיבים ונסו שלכל אחד מכם יהיה גם זמן משלו. אם הדברים הללו ואחרים קורים, רצוי שיהיו במידה; וזאת כדי למנוע אי נעימויות כאלו ואחרות.

גבולות אישיים

אין מישהו שמכיר אתכם טוב יותר מכם עצמכם. חשוב שמערכת היחסים תהיה בנויה על כבוד אחד כלפי השני, לכן אל תנסו לעשות דברים שאינם מתאימים לכם, אל תפחדו לדבר ואם צריך לקחת את הזמן - קחו. עקבו אחר הלב שלכם, הפעילו שיקול דעת ואל תפחדו לעמוד על שלכם. מדובר ללא ספק בדרך הנכונה שתוביל לזוגיות בריאה.

יש דברים שפשוט לא מתאים לכם לעשות
יש דברים שפשוט לא מתאים לכם לעשות © צילום: Fotolia

פרידה

ברוב המקרים, מערכת היחסים הראשונה לא ממשיכה לנצח נצחים. לכן, סביר להניח שבשלב כלשהו היא תסתיים וכשזה יקרה אתם עלולים להרגיש עצובים ופגועים. עם זאת, חשוב שתזכרו שהדבר טבעי ונורמלי לחלוטין. פרידה היא לא סוף העולם; כולם עברו, עוברים ועוד יעברו את החוויה הקשה הזו ואם כמה שזה נראה קשה - בסופו של דבר מתגברים וממשיכים הלאה. לכן, אין מה להילחץ - חיו את הרגע ואל תחשבו על זה. אתם צעירים, החיים יפים, הכל טוב!

תגובות