בלי סודות: "שוקלת לעזוב את בן הזוג לטובת הידיד". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "שוקלת לעזוב את בן הזוג לטובת הידיד"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

נכנסתי להריון?

בת 16 שואלת: "היי, לפני 13 יום בערך קיימתי יחסי מין עם החבר שלי. אני לא בטוחה אם האיבר שלו נכנס לשלי או לא, אבל היינו בלי בגדים. הוא שפך לידי (לא בפנים), אני לא זוכרת שזה היה קרוב אליי במיוחד אבל כן לידי. מאז הייתי אמורה לקבל מחזור, והוא מאחר לי כבר בשמונה ימים. היום היו לי כאבי בטן נוראיים... אני מפחדת שנכנסתי להריון, יש מצב?"

תשובה: "שלום לך, הריון יכול להתקיים אך ורק אם יש כניסה של איבר המין הזכרי לנרתיק. אם קיימתם מין יבש בלי חדירה, אין סיכוי להריון. אני מבינה שאת בלחץ, אבל יכול להיות שהלחץ הוא מה שגורם לדימום לא להגיע. לחץ וחרדה משפיעים על הגעת הדימום ולכן חשוב שתנסי להפחית לחץ. אני גם מציעה שתעשי בדיקת הריון שתעזור לך להפחית לחץ, ואז הדימום יגיע. את מוזמנת להגיע אלינו לדלת פתוחה, לביצוע בדיקת הריון ביתית, בחינם, ללא ידיעת ההורים, ובליווי יועצת. כל טוב."

© צילום: Shutterstock

התאהבתי במישהו שהוא לא בן הזוג שלי

בת 18 שואלת: "היי, יש משהו שממש מלחיץ אותי: התגייסתי לצבא לפני חודשיים ויש לי חבר כבר קרוב לשנה וחצי. הבעיה היא שהכרתי מישהו בבסיס שהוא ידיד שלי עכשיו ועם זאת גם באמת מה שהייתי רוצה בחבר: הוא אינטיליגנט ברמות, יודע את הארץ וההיסטוריה שלה, נראה טוב, יש לו לב זהב ותמיד רוצה לעזור והכל מכוונות טובות ובלי אינטרסים. אנחנו כל הזמן צוחקים ומדברים אבל זה ממש מוזר לי. אני מאוד מאוד אוהבת את החבר שלי, אבל לאחרונה התחילו אצלי מחשבות גם על מי שהכרתי בצבא ואני מרגישה ממש רע עם זה, אני לא יודעת מה אני אמורה לעשות! אשמח לעזרה, תודה."

תשובה: "שלום יקירה, קודם כל אני רוצה לומר שאני שמחה שאת פונה אלינו שוב. מה שאת מתארת נשמע מאד טבעי. לפעמים אנחנו פוגשות אנשים ונשים שגורמים לנו להסתכל קצת על העולם בצורה שונה או להבין דברים אחרת. לפעמים מתחילים מערכת יחסים ומשקיעים בה זמן רב ואוהבים ומפתחים את הזוגיות, אבל אחד או שני בני הזוג מתחיל לרצות דברים אחרים, מגלה תחומים שמעניינים אותו יותר, מתפתח בכיוון שונה והרצונות כבר לא מסונכרנים, חושבים וחולמים על דברים שונים וכבר אין כל כך התאמה כמו פעם. לפעמים אנחנו מגלים את זה בתחילת הקשר ולפעמים רק אחרי זמן רב של זוגיות והתפתחות ביחד. ככלל אנחנו ממליצות על פתיחות וכנות בקשר זוגי, אולי את יכולה לשתף את הבן זוג שלך בדברים שהיית רוצה שתעשו יחד ושמעניינים אותך? או לשתף אותו שאת מבולבלת. זה ממש לגיטימי קצת להתבלבל ולהרגיש שאת לא יודעת מה לעשות. אנחנו הרבה פעמים משתנים ומתפתחים עם הזמן והגיל וזה טבעי. את יכולה לסייע לקשר עם בן הזוג להתאים לך יותר או אולי להבין שנכון לעכשיו מעניינים אותך דברים נוספים וזה גם בסדר. לפעמים מערכת זוגית מסוימת פחות מתאימה למרות שהאדם שהיינו איתו בזוגיות מאוד יקר לנו. כך או כך היי קשובה לעצמך ונסי לנהוג בפתיחות והגינות עם בן זוגך. מוזמנת להמשיך לשתף ולהתייעץ. כל טוב."

© צילום: Fotolia

אפשר לקנות קונדומים ללא מישהו מבוגר?

בן 16 שואל: "שלום. אני והחברה שלי רוצים לקיים יחסי מין ואני לא יודע אם אני יכול לקנות קונדומים בלי מישהו מבוגר. זה פאדיחה לבקש ממישהו ברחוב שיקנה לי ואני גם לא יודע איזה מידות לקנות. אתם יכולים להסביר לי בבקשה? תודה רבה."

תשובה: "היי, כל הכבוד לך שאתה רוצה להגן על עצמך ועל בת הזוג. זה מראה שאתה אחראי ובוגר. אתה יכול לרכוש קונדומים בלי מישהו מבוגר, אין הגבלת גיל על קניית קונדומים. לגבי מידות: רוב הקונדומים הם במידה שווה. ההבדלים בין הקונדומים הם במידות הרוחב וזה כתוב על הקונדום כך: רוחב נומינלי 56 מ"מ (לדוגמא). אז אם זה רחב, תיקח רוחב נומינלי קטן מ-56 מ"מ ואם זה צר תיקח רוחב נומינלי רחב מ-56 מ"מ. מומלץ שתגיע אלינו לאחד ממרכזי היעוץ שמופיעים באתר. אנחנו נראה לך כיצד פותחים ושמים נכון קונדום ונסביר לך את כל מה שצריך לדעת בחינם ותחת סודיות וגם תקבל כמה קונדומים מאיתנו כך שלא תצטרך לרכוש. כל טוב."

 

 
תגובות