עצרו לרגע: "בני הנוער כיום מתקדמים מהר מדי בזוגיות". צילום: Getty Images

עצרו לרגע: "בני הנוער כיום מתקדמים מהר מדי בזוגיות"

"היום, לא צריך הרבה בשביל להכיר מישהו או מישהי – מספיק שיהיה לכם אינטרנט וכבר בקלות תוכלו לתקשר עם כמה עשרות אנשים במקביל. גם המדע תומך בנו - מבחינה מדעית, כשאנחנו נמצאים בזוגיות אנחנו הרבה יותר מאושרים וזו סיבה מספיק טובה בשביל להיכנס לאחת כזאת" • טור דעה על מערכות יחסים בין בני נוער כיום

אנחנו נמצאים בעידן שלא עוצר לחשוב פעמיים, של "חיים פעם אחת"; אבל השאלה היא – איך אתם רוצים לחיות את ה"פעם האחת" הזאת? האם אתם מעדיפים לבזבז את חייכם על האנשים הלא נכונים רק בגלל שהתקדמתם מהר מידי?

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

כבר תקופה שיש תופעה שמפריעה לי מאוד - אני שומעת על זוגות של בני נוער שמכירים שבוע והופכים לזוג ופשוט מתקדמים בצעדי ענק; כמו לומר "אני אוהבת אותך" אחרי שבועיים בלבד של היכרות, כשאותם זוגות בקושי יודעים משהו אחד על השני. הזוגות האלו, שמגדירים את בן או בת זוגם כ"אהבת חיי" וחושבים שלעולם לא ימצאו מישהו או מישהי כמוהם, אותם זוגות שלרוב כבר ממצים את הרעיון של מערכת יחסים לאחר חודש-חודשיים לכל היותר. האם אלו מערכות היחסים של היום?

"לאן כולם רצים?" © צילום: Fotolia

יש לא מעט סיבות לכך שאנחנו, בני הנוער, נוהגים להתקדם מהר מדי בזוגיות: החל מהעובדה שאנחנו רוצים וצריכים ריגושים בגיל ההתבגרות בשביל להרגיש שאנחנו "בסדר" ועד חוסר הסבלנות המזוהה עם גילנו. אנחנו, בני הנוער, ילידי שנות ה-2000, צריכים הכל "כאן ועכשיו".

זה גם הרבה יותר קל, במציאות שאנחנו חיים בה - לא צריך הרבה בשביל להכיר מישהו או מישהי – מספיק שיהיה לכם אינטרנט וכבר בקלות תוכלו לתקשר עם כמה עשרות אנשים במקביל. גם המדע תומך בנו - מבחינה מדעית, כשאנחנו נמצאים בזוגיות, רמת הדופמין שלנו עולה, מה שגורם למרכז העונג שלנו במוח להיות פעיל במיוחד; כלומר כשאנחנו במערכת יחסים, אנחנו הרבה יותר מאושרים וזו סיבה מספיק טובה בשביל להיכנס לאחת כזאת.

"זוגיות בקליק אחד" © צילום: Fotolia

הכל טוב ויפה ואני לא נגד זוגיות; אבל יש משהו שמפריע לי במערכות יחסים היום וזוהי ההתקדמות המהירה והצעדים הענקיים שאנחנו עושים בזוגיות. אם תשבו עם ההורים שלכם (ולמרחיקי לכת - עם הסבים והסבתות) לשמוע על סיפור ההיכרות שלהם, אני בטוחה שתשמעו לא מעט על סיפורי חיזור שנמשכו כמה שבועות, חודשים ואף שנים עד שהם החליטו להיות יחד. ככל הנראה, הם לא הכירו ברשת חברתית או במקום אחר במרחבי האינטרנט. כנראה שהם נפגשו כמה וכמה פעמים לפני שהחליטו להיות יחד ולא החליטו זאת על פי דייט אחד.

אני לא חושבת שחיזור ארוך טווח כלפי מושא אהבה הוא הפתרון ואני לא בעד משחקי אגו של אנשים שמנסים להיות "קשים להשגה" ומושכים את הזמן בכוונה. אני באמת מאמינה שאם אתם בטוחים שמצאתם את אהבת חייכם - לכו על זה. אבל מה שכן, אני שמה לב בהרבה מערכות יחסים כמה הזוגות מקריבים, רק כי הם חושבים שמצאו את "אהבת חייהם". הם מתקדמים מהר ולרוב עושים דברים שאחר כך הם מצטערים עליהן.

אני חושבת בנוסף להכל, שכמה שמערכות היחסים היום מתקדמות מהר, ככה הן גם נהרסות מהר. אני טוענת שהסטטיסטיקה שסוברת שמערכות יחסים של בני נוער לא נמשכות הרבה לא קיימת סתם. לדעתי, הפשר של סטטיסטיקה זו הוא שאנחנו פשוט רצים מהר מידי.

"כמו שמערכות יחסים בימינו נבנות מהר, כך הן גם נהרסות מהר" © צילום: Shutterstock

לפעמים אנחנו יכולים להסתנוור מאהבה (או ממה שאנחנו חושבים שהיא אהבה), אבל אנחנו צריכים לעצור ולחשוב: האם הזוגיות הזו עכשיו תועיל לי? מה אני יודע/ת על האדם שאיתו אני עומדת להיכנס לזוגיות? האם אנחנו מתקדמים מהר מידי? האם הקצב הזה טוב לי? האם הזוגיות שלי בריאה וטובה?

מאז שהפסקתי להתקדם מהר במערכות יחסים, הרגשתי שיש לי יותר זמן לחשוב ולעכל דברים; אז אולי כדאי שגם אתם תאמצו את זה ותנסו להאט קצת את הקצב - כי אמנם "חיים פעם אחת", אבל השאלה היא איך אנחנו רוצים לחיות את הפעם הזאת.

תגובות