בלי סודות: "חוששת מהריון לאחר קיום יחסים עם בגדים". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "חוששת מהריון לאחר קיום יחסים עם בגדים"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

איך מתבצעת הבדיקה ב"דלת פתוחה"?

בת 16 שואלת: "היי שוב. אם אני מגיעה להיבדק בדלת פתוחה, האם הבדיקה היא אנונימית לחלוטין? כלומר בלי פרטים ובלי רישום במחשב? והאם אוכל לדעת במקום מה יש לי ולקבל תרופות? או שאקבל מרשם שרק דרכו אוכל לקנות את התרופות?"

תשובה: שלום לך יקרה, אני מתארת לעצמי כמה את דואגת וצר לי מאד לשמוע על כך. את יכולה להיות לגמרי שלמה ובטוחה עם כך שכל בדיקה או ייעוץ שלנו ניתנים תחת סודיות מלאה, ללא פרטים וללא תיעוד של מידע אישי. הרופאה בודקת נערות רבות ונותנת מרשמים לגלולות ותרופות אחרות. אני רואה שאת מגיעה מאזור הצפון, לכן ממליצה לך להתקשר לדלת הפתוחה שלנו בחיפה ולברר מתי הביקור הבא של רופאת הנשים. במקרה והכאבים מתגברים ומצבך הרפואי מחריף, התקשרי אלינו לקו הייעוץ על מנת שננסה לסייע לך. כל טוב ורק בריאות."

© צילום: Fotolia

סיכוי גדול שהחברה בהריון

בן 18 שואל: "שלום. שכבתי עם החברה שלי והשתמשנו בקונדום. בשלב מסויים איבר המין שלי יצא מאזור הנרתיק שלה וגילינו כי הקונדום ירד ממני מבלי ששמנו לב; ובעצם איבר מיני היה ללא הגנה. אנחנו חוששים שהיא בהריון ולא לקחנו פוסטינור משום שאנחנו יודעים שהוא אינו בריא לגוף במיוחד אם לוקחים אותו סתם. אנחנו לא יודעים אם הקונדום יצא בדיוק מתי שאיבר המין שלי גם יצא או לפני, ופשוט המשכנו לשכב. המחזור האחרון שלה היה ב26.7 ושכבנו ב6.8, המחזור שלה בדרך כלל הוא כל 30 ימים ואנחנו מפחדים שאולי נכנסו טיפות אהבה (למרות שאנחנו ממש לא יודעים אם הן כן מכילות זרע או לא). מה שבטוח הוא שלא שפכתי ומקווים לחכות לעוד שבועיים, זמן קבלת המחזור שלה."

תשובה: "שלום לך, טוב שפנית אלינו. כפי שרשמת ישנו סיכוי להריון מהמצב שתיארת. יש דעות מוטעות לגבי אמצעי מניעה לשעת חירום (למשל פוסטינור): לקיחת אמצעי מניעה לשעת חירום אינה מזיקה לגוף ונועדה בדיוק למקרים כמו שאתה מתאר. ישנה גלולה לשעת חירום בשם "אלה" שניתן לקחת 120 עד שעות לאחר מועד קיום יחסי המין. אם לא עבר הזמן הזה, אני מציעה שתיגשו לבית מרקחת ותקנו גלולה כזו בהקדם האפשרי. לקיחת הגלולה אינה מבטיחה מניעה של הריון, אך היא עשויה לסייע. בכל מקרה, בצעו בדיקת הריון 14 יום ממועד קיום יחסי המין (20/8 בשבילכם). אתם מוזמנים לדלת פתוחה, נוכל לסייע בכל מה שתבקשו ולערוך יחד אתכם בדיקת הריון. כל טוב."

© צילום: Fotolia

האם יחסי מין על יבש הם גם יחסי מין מוגנים?

בת 20 שואלת: "שלום, אני דתייה ויש לי חבר כבר חצי שנה. החלטנו לנסות מין יבש (עם בגדים) כך שכל פעם אני רק עם תחתונים והוא נשאר עם מכנסיים ותחתונים. העניין הוא שלפעמים, בגלל שאני עם חצאית או שמלה, התחתונים שלי נצמדות למכנסיים שלו ואני חוששת שזה מסוכן. אני נורא רוצה להיזהר ולא להיכנס למחשבות של הריון - אבל החודש, לדוגמא, המחזור שלי איחר ביומיים למרות שהוא בדרך כלל מגיע כמו שעון בזמן, ואוטומטית המחשבות שלי הולכות לכיוון של אולי איכשהו יש סיכוי שקרה משהו בגלל מה שעשינו. אני רוצה לקבל תשובה ודאית שאכן כל עוד אני עם תחתונים והוא גם עם בוקסר ומכנס, אין סיכוי אפילו קטן לכניסה להריון. כל פעם זה נכנס לי לראש אם קורה משהו וכרגע אני בלחץ בגלל האיחור במחזור, משהו שלא קרה לי המון זמן. תודה רבה!"

תשובה: "שלום לך, אני מבינה את הדאגה שלך ואת החששות בגלל האיחור במחזור החודשי - אולם את יכולה להיות לגמרי רגועה. אין כל סיכוי להכנס להריון מקיום יחסי מין על יבש. על מנת שיהיה סיכוי להריון, חייבת להיות כניסה של איבר המין הגברי אל תוך הנרתיק או שפיכה של נוזל הזרע בפתח הנרתיק ממש. זוהי תשובה וודאית, אין כל חשש להריון כל עוד אחד מבני הזוג לבוש, לא כל שכן במקרה ששני בני הזוג לבושים. כל טוב לכם ובהצלחה. הווסת תופיע בוודאי בקרוב ממש."

תגובות