בלי סודות: "חוששת מהריון לאחר חדירה ללא הסכמה". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "חוששת מהריון לאחר חדירה ללא הסכמה"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

יש סיכוי שאני בהריון?

בת 15 שואלת: "היום שכבתי עם החבר שלי. עשינו את זה כמה פעמים והוא שפך על המיטה, אבל אני ממש מפחדת שאולי הוא שפך גם קצת בפנים... אני לא יכולה לשתף את ההורים ולא אף אחד אחר, אני לא יודעת מה לעשות. המחזור שלי צריך להגיע ב-25 לחודש ואני מפחדת שזה יותר מידי זמן לחכות... זו הייתה הפעם היחידה שעשינו את זה בלי קונדום ואני ממש בלחץ".

תשובה: "היי יקירה. לשפוך בחוץ זו לא שיטה טובה למניעת היריון, הואיל ויש "טיפות אהבה" - זרע שיוצא מאיבר המין של הגבר במהלך האקט המיני ולא בהכרח במהלך האורגזמה עצמה. לכן, השיטה הזו אינה עובדת טוב. אני ממליצה שתגשי לסופר פארם (או לסניף דלת פתוחה הקרוב לביתך) ותקחי פוסטינור או אלה (גלולות של היום שאחרי: הפוסטינור יעילה עד כ-72 שעות מקיום יחסי המין והאלה עד כחמישה ימים, אבל מומלץ לקחת כמה שיותר מוקדם). כ-14 יום ממועד קיום היחסים הלא מוגנים חשוב לבצע בדיקת היריון (ניתן לקנות בכל בית מרקחת או להגיע לדלת פתוחה ולעשות אצלנו). בכל מקרה אנחנו כאן בשבילך לכל שאלה, ואם תרצי להתקשר או להגיע לאחד הסניפים - את מוזמנת באהבה."

© צילום: Shutterstock

איך אפשר לדעת אם נקרע קרום הבתולין?

בת 20 שואלת: "אתמול ישנתי אצל החבר שלי, לא שכבנו ואיבר המין שלו לא נגע בשלי; אבל כן היה מגע ידיים: הוא הכניס את האצבעות שלו לתוכי לשניות קצרות וכאב לי. לפניו לא הייתי עם אף אחד מעולם... הוא שאל אותי אם אי פעם עשיתי את זה וכשאמרתי לו שלא, הוא שאל למה האיבר שלי פתוח ואמר שהוא 'מרגיש'. מה זה אומר, מאיפה זה בא?! איך אפשר לדעת אם קרום הבתולין נקרע? מה התוצאות של הדבר? האם המחזור צריך לאחר לי?"

תשובה: "שלום לך, שמחה שפנית אלינו. אתחיל ואומר שהכל בסדר איתך: קרום הבתולין הוא עור דק שמקיף או מכסה את פתח הנרתיק. אין לו שום משמעות רפואית: יש נשים שנולדות ללא קרום בתולין, יש נשים שקרום הבתולין שלהם מוסר עוד לפני קיום יחסי המין בפעם הראשונה (מהתעמלות, רכיבה על אופניים, אוננות ועוד) ויש נשים שקרום הבתולין שלהן דק מאוד. כמו כן, גם איבר המין של כל אחת מאתנו שונה ואחר: אולי החבר שלך היה עם בנות אחרות או ראה איפשהו שאיבר המין הנשי צריך להיראות בצורה מסוימת; ושלך הוא פשוט שלך ולא דומה לשום אחד אחר. לגבי הדימום החודשי - אין קשר בין קרום בתולין לקבלת מחזור, אבל כן יכול להיות מצב שאם זו פעם ראשונה שיש חדירה לנרתיק עשוי לרדת מעט דם (אבל גם זה לא בוודאות). בנוסף, אשתף אותך שקיום יחסי מין (לא רק חדירה של איבר המין הגברי לנשי) לא צריך להיות מלווה בכאב. את יודעת על עצמך הכי טוב, בררי עם עצמך אם את מוכנה כרגע לסוג כזה של מגע והכי חשוב שתדברו ותשוחחו על הנושא הזה - בטח אם זו הפעם הראשונה שלך. תהני ובהצלחה."

© צילום: Fotolia

חדר לתוכי מבלי שאדע

בת 15 שואלת: "לפני כמה ימים קיימתי יחסי מין לא מוגנים עם בן זוגי. זה קרה בהפתעה ולא ידעתי שהוא יחדיר לתוכי ולא אמרתי כלום... הוא שפך מחוץ לאיבר המין שלי אבל כמובן שהדבר לא שולל את האפשרות לטיפות אהבה שנכנסו בפנים. אני אמורה לקבל מחזור בעוד יומיים שלושה, האם הסיכוי שאני בהיריון גבוה?"

תשובה: "שלום לך, לצערי ניתן להיכנס להריון ממה שאת מתארת. האם עברו כבר חמישה ימים מאז שזה קרה? אם לא, אז כדאי שתקני אמצעי מניעה לשעת חרום בשם "אלה" עוד הבוקר: זהו כדור לשעת חירום (כמו פוסטינור ונורלבו) וניתן לקחת אותו עד 5 ימים (120 שעות) אחרי מין לא מוגן. 14 יום אחרי נטילת הכדור יש לעשות בדיקת הריון ולראות האם הכדור עזר, כי כל הכדורים לשעת חירום אינם נותנים הגנה של 100% מפני הריון. אם עברו גם 5 ימים, אז לא נותר אלא להמתין שיחלפו 14 יום מיחסי המין הלא מוגנים ואז ניתן יהיה לבצע בדיקת הריון ולראות האם יש או אין הריון. ממה שאת מתארת נשמע שבן זוגך חדר אלייך ללא הסכמתך, חשוב שתנסו לשוחח בעניין ולקיים תקשורת על כך. בירור רצון משותף הוא חשוב מאוד וגם יסייע לך לחוש ביטחון וודאות גדולה בעת מגע מיני. נשמח אם תגיעי אלינו לסניף הקרוב למקום מגוריך, לעשות את בדיקת ההיריון בחינם ותחת סודיות ואז נוכל לשוחח גם על אמצעי מניעה, תקשורת מינית ומין בטוח. כל טוב."

תגובות