גם להיפרד צריך לדעת: איך נפרדים נכון מבן או בת הזוג?. צילום: Fotolia

גם להיפרד צריך לדעת: איך נפרדים נכון מבן או בת הזוג?

גיל ההתבגרות הוא גיל בו אנו עושים היכרות מעמיקה עם הלב שלנו ולומדים לבחור מה מתאים לנו יותר ומה פחות. הלב בחר לנקוט בצעד הפרידה? חשוב שתעשו זאת נכון, על מנת לגרום נזק מזערי עד כמה שניתן ללב של בן או בת הזוג שלכם. גם הם לומדים להתמודד

לאחר מחשבות רבות ומעמיקות ודיונים פנימיים עם עצמכם, הגעתם למסקנה שהקשר בו אתם נמצאים עכשיו לא עושה לכם טוב והחלטתם לשים לו קץ. כדי לפגוע בצד השני כמה שפחות ולשמור על שני הלבבות שלכם שלמים, עליכם לדאוג להיפרד נכון - איך עושים זאת? כל התשובות לפניכם.

 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

 

לא בהודעת ווצאפ, טקסט או שיחת טלפון - רק פנים מול פנים

מן הראוי שנושא רגיש כמו פרידה יעלה רק בשיחת פנים מול פנים - כך תוכלו להבין ולעכל את טון הדיבור ושפת הגוף אחד של השני ולדעת ששניכם נוכחים ברגע באופן מוחלט, מה גם שזו הצורה הכי מכבדת שאפשר לעשות בה את הדבר. אולי אפילו כדאי שתקבעו פגישה בבית קפה או מקום אחר בסגנון, כדי ששניכם תהיו מוכנים נפשית למה שעתיד לבוא ותוכלו לדבר בנינוחות וללא לחץ.

© צילום: Shutterstock

אם קשה לכם להתבטא בעל פה ואתם מפחדים שהמילים יבלעו לכם, תוכלו לכתוב על דף נייר את מה שתרצו להגיד לבן או לבת הזוג ולתת להם לקרוא את המכתב לפני שמתחילים בשיחת פנים מול פנים. גם אז, שמרו על שפת גוף פתוחה ונינוחה ועקבו אחר שלהם.

ודאו כי רק שניכם נוכחים בשיחה וכי אין אנשים נוספים שמקשיבים

כדי לשמור על כבודכם וכבוד בני זוגכם, עליכם להקפיד על כך שהאוזניים היחידות שיהיו עדות לפרידה הן האוזניים שלכם ושל בן או בת הזוג שלכם. שני האנשים הראשונים אשר אמורים לדעת על הפרידה הם אתם ובני זוגכם בלבד; ולא אנשים מבחוץ אשר מצותתים או שומעים במקרה את השיחה הפרטית שלכם. לכן, הקפידו לשוחח במקום מבודד עד כמה שאפשר על מנת לשמור על פרטיות מירבית. אחר כך תוכלו לבחור יחד איך, למי ומתי לספר על הפרידה שלכם.

שמרו על אווירה טובה והשתדלו לכבד אחד את השני לאורך כל השיחה

חשוב שתשמרו על נימה מנומסת, נינוחה ורגועה עד כמה שאפשר. הימנעו מלהתלהם ולהאשים אחד את השני ושמרו על שיחה ברמה גבוהה. במקום להגיד "את/ה עשית", אמרו "אני מרגיש/ה ש..." נסו להסביר באופן רחב ומלא את כל הגורמים שהביאו אתכם להחליט על פרידה. גם אם הצד השני מתפוצץ מעצבים, שמרו אתם על רוגע ונסו להשרות אותו גם עליו או עליה. אל תקטעו אותם ונסו למנוע מהם לקטוע אתכם. הסבירו להם שבשיחה רגישה שכזו שניכם צריכים לתת כבוד ובעיקר להקשיב אחד לשני.

התחילו ממה שטוב, אחר כך עברו למה שפחות טוב
התחילו ממה שטוב, אחר כך עברו למה שפחות טוב © צילום: Shutterstock

התחילו מהחוויות הטובות והמעלות, לאחר מכן עברו על מה שמפריע לכם

אינכם יכולים להתחיל את השיחה במשפט "חשבתי על זה, ואני רוצה להיפרד" - אל תנחיתו עליהם את הפצצה בבום אחד. בשביל לרכך את עצמת ההלם, חשוב שתעלו דברים נעימים שכן אהבתם בקשר ותחזקו את בטחונם לפני שאתם משתפים אותם בתחושותיכם הקשות כלפי הקשר. מטון הדיבור שלכם הם יוכלו להבין ולקבל את הרמז לגבי מה שעומד לבוא.

לאחר שסיימתם למנות את הדברים הטובים בקשר, שתפו אותם במה שאתם לא אוהבים, בלשון המעטה ובאופן ברור יותר - בסיבות שבגללן בחרתן להיפרד. אולם, מעבר לזאת, תנו להם להרגיש כי הפרידה היא הדדית ומגיעה משני הצדדים.

הקשיבו להם, אך אל תתנו להם ללחוץ עליכם

למרות עצתינו בסעיף הקודם, לתת לבן או בת הזוג להרגיש כי שניכם בחרתם בצעד הפרידה, אל תשכחו שהבחירה להיפרד הייתה לפני הכל שלכם. הם ודאי ינסו לשכנע אתכם לשנות את דעתכם, יעלו טיעונים מפתים ובעלי היגיון, יתקשו לקבל את הבשורה המרה וינסו בכל כוחם לשנות את המצב - תנו להם להתבטא. תנו להם לנסות לדבר ללב שלכם ואל תקטעו אותם באמצע, תנו להם להגיד לכם את כל מה שיושב להם על הלב; אבל, ומדובר ב"אבל" גדול, אל תתפתו להשתכנע. בחרתם להיפרד כי משהו בקשר לא עושה לכם טוב, אל תתנו למילים שלהם לחדור אליכם יותר מדי. ההחלטה שלכם נבעה מסיבה מסויימת, הקפידו לעמוד בה לא משנה מה יגיד הצד השני.

אל תתנו להם ללחוץ עליכם
אל תתנו להם ללחוץ עליכם! © צילום: Fotolia

תנו להם זמן להירגע ולהתאושש

פרידה היא לא דבר שהוא קל לעיכול. עליכם להבין אם יבחרו להתרחק מכם לזמן מה או שמא יגיבו בקיצוניות ויתפרצו, נסו להכיל אותם ולתת להם מרחב להתבטא. אל תלחצו עליהם לדבר עמכם ואל תשאלו לשלומם לתקופה הקרובה, גם אם אתם בסך הכל מנסים להביע נחמדות ודאגה. יכול להיות שהם פגועים מאוד, אך הזמן יעשה את שלו וירפא אותם. אולי בתקופה הקרובה הם לא יהיו מסוגלים אפילו להסתכל עליכם; זכרו שהדבר הוא טבעי ומובן וממש לא נעשה מכוונה רעה - הם פשוט צריכים להרחיק מהעין כדי להרחיק מהלב וזה מקובל לחלוטין.

תגובות