חיסור מוצדק: מאילו סיבות לגיטימי לבטל דייט?. צילום: Shutterstock

חיסור מוצדק: מאילו סיבות לגיטימי לבטל דייט?

רוצים לבטל את הדייט שקבעתם בדקה התשעים? עצרו רגע: יש דברים שאולי לגיטימי לבטל בשבילם דייט, אבל יש גם דברים שפחות

דייטים הם אחד הדברים הכי מהנים בזוגיות; וביטולם גורם לנו ללא מעט עצב - בעיקר אם עושים זאת בדקה התשעים. עם זאת, ישנם מקרים שפשוט אין לנו ברירה אלא לבטל. מתלבטים אם ה"תירוץ" שלכם לגיטימי? בואו לבדוק.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

יש לכם מבחן חשוב

לגיטימי. לימודים הוא אחד הדברים העיקריים שחשוב להשקיע בהם בגיל ההתבגרות. בתור בני נוער אתם מוצפים בגרויות, מבחנים ועבודות באופן תמידי. לפעמים אנחנו כל כך בלחץ, שאנחנו לא מסוגלים לקחת הפסקה אפילו לעצמנו. לכן אם יש לכם מבחן חשוב, דחו מעט את הדייט לאחרי המבחן. כך גם לא תהיו בלחץ מהמבחן בזמן הדייט וגם תהנו הרבה יותר. אכן מדובר בביטול לגיטימי.

אתם עייפים

לא לגיטימי. כולנו מכירים את הרגע הזה שקבענו תוכניות (במקרה הזה, דייט) ופשוט אין לנו כוח לקום מהמיטה ולהתארגן - פשוט אין! זה מובן וקורה לכולנו; אבל ממש לא ביטול מוצדק ולא ממש הוגן כלפי הצד השני. אם בני הזוג שלכם טורחים להגיע בשביל הדייט וכנראה שחיכו לו לא מעט זמן, אל תבאסו אותם בשביל דבר כל כך טיפשי. התעלו על עצמכם, קומו מהמיטה וזרקו על עצמכם איזה בגד. מבטיחים שזה יהיה שווה את זה.

קומו וצאו לדייט!
קומו וצאו לדייט! © צילום: Shutterstock

יש לכם אירוע משפחתי

לגיטימי. קודם כל, על אירועים משפחתיים מודיעים מספיק זמן מראש - כך אתם יכולים לדעת שלא לקבוע דברים באותו יום - אבל תמיד יש הפתעות: למשל, לא תמיד אפשר לצפות לידה של קרובת משפחה; וכמו כן את הברית שתגיע כמה ימים לאחר מכן. לכן אנו ממליצים קודם כל לא לקבוע דייט כשאתם מודעים לאירוע משפחתי קרוב; ובמקרה של אירוע משפחתי בהפתעה - סדר העדיפויות די ברור. אם אתם ממש לא רוצים לבטל את הדייט, אתם יכולים להזמין את בני הזוג לאירוע! הם וודאי ישמחו בשמחתכם.

אתם חולים

לגיטימי. לא באמת צריך להסביר למה, נכון? אנחנו תמיד רוצים להיראות ולהרגיש במיטבנו ליד בני הזוג שלנו וכשאנחנו חולים, זה לא בדיוק מרגיש ככה. מחלה היא דבר לגיטימי לביטול דייט. כשאתם חולים אתם הרי לא הולכים לבית הספר - הדבר תקף גם לגבי דייט. זה לא בשליטתכם ומדובר בדבר טבעי שקורה פעם בתקופה, לכן גם בני הזוג יבינו אתכם. חוץ מזה, אתם לא רוצים להדביק אותם, נכון?

רק אם אתם ממש לא מרגישים טוב...
רק אם אתם ממש לא מרגישים טוב... © צילום: Fotolia

 

קבעתם עם חברים אחרים

לא לגיטימי! אם קבעתם להיפגש עם חברים אחרים על זמן הדייט, זו לא סיבה מספיק מוצדקת לביטול או דחייה. בני הזוג שלכם יתבאסו על סדר העדיפויות שלכם וירגישו שאתם לא מספיק אוהבים או רציניים לגבי הקשר שלכם. לכן תסבירו יפה לחברים שיש לכם תוכניות אחרות באותו היום ושתקבעו איתם ביום אחר. סמכו עלינו שזו הבחירה הנכונה.

מקרי קיצון

לגיטימי. עם זאת, שימו לב: לא כל משבר נחשב מקרה קיצון - אבל יש דברים שכולנו יכולים להסכים עליהם שהם לגיטימיים לחלוטין לבטל דייט: למשל, לא עלינו מוות מפתיע של קרוב משפחה, ביקור בבית החולים עקב פציעה או כל דבר אחר שצץ בהפתעה ודורש את התייחסותכם אליו. מדובר בדברים שלא בשליטתכם ואתם לא יכולים לחזות אותם מראש. אם אתם מרגישים שבעקבות המקרה אתם לא מסוגלים להיות במיטבכם ולהגיע לדייט, אז אל. חסכו את זה מעצמכם, עברתם מספיק...

תגובות