הם בכל מקום: הזוגות המצויים בבית הספר. צילום: Shutterstock

הם בכל מקום: הזוגות המצויים בבית הספר

לעיתים, מסיור קצרצר במסדרון או החצר הבית ספרית נדמה לנו שניתן "לקטלג" את כל הזוגות הקיימים בבית הספר. איזה זוג אתם רואים הכי הרבה?

בגיל ההתבגרות, בין אם נרצה בכך ובין אם לא, אנו חווים שפע של התחלות והתנסויות חדשות אשר רובן מתרחשות דווקא בחיי האהבה שלנו: לראשונה בחיינו אנו יוצאים לדייטים, נכנסים ויוצאים ממערכות יחסים, חווים פרידות ועוד. אז נכון שלאנשים שונים חיי אהבה שונים אשר כוללים התנסויות והתחלות חדשות שקורות בקצב ואופן שונה; אך בואו נודה בזה - אי אפשר שלא "לתייג" חלק מהזוגות המצויים בבית הספר.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

נער, נערה והדבק שבניהם

כולנו מכירים לפחות זוג אחד שיותר קל להפריד דבק שלוש שניות מאשר להפריד אותם. הם ביחד 724, עושים שיעורי בית ביחד, מגיעים לבית הספר ביחד וחוזרים ממנו ביחד, הם מאחרים ביחד, בקיצור – קל יותר להגיד מתי הם לא ביחד (רמז: אף פעם). כמו כן, כיאה לזוגות דביקים טיפוסיים, כאשר אחד או אחת מהם מוזמנים לבילוי קליל ושגרתי הם מגיעים בתור שניים במחיר של אחד, פעולה שלעיתים גורמת לשאר המשתתפים בבילוי להרגיש לא כשורה.

אך בסופו של דבר, למרות כל זאת, הזוגות הללו בדר"כ מעוררים קנאה בקרב מרבית הסובבים אותם, עקב העובדה שהם יכולים "לסבול" אחד את השנייה במשך כל יום וכל היום מבלי להתחרפן ולריב - דבר שמרביתנו לא מסוגלים לעשות אפילו עם ההורים שלנו.

קצת ספייס...
קצת ספייס... © צילום: Fotolia

און אנד אוף

אי אפשר לדבר על סוגי זוגות בבית הספר מבלי להזכיר את הזוגות שככל הנראה יספיקו להיפרד ולחזור לפחות פעמיים עד שתסיימו לקרוא את הכתבה הזו. ייתכן שאתמול הם הגיעו לבית הספר בתור זוג מאושר ומאוהב עד הגג; אך מחר הם יגיעו בתור אויבים מושבעים שעושים כל שביכולתם כדי לא להיפגש במשך כל היום (קצת כמו סלינה גומז וג'סטין ביבר). כמו כן, אם אתם מכירים מישהו או מישהי שנמצאים בזוגיות כזו, אל תתפלאו אם שעה לאחר שהם התלוננו לכם בוואטסאפ לגבי הקושי הרב בזוגיות שלהם והרצון שלהם להיפרד, הם יפגשו עם בן או בת הזוג (או האקס/ית) שלהם במסעדה.

לעיתים אנו נוטים לחשוב שבני זוג שמנהלים זוגיות מסוג כזה אינם באמת אוהבים אחד את השנייה ונשארים ביחד מסיבות אחרות (לחץ חברתי, ליצור דרמה וכדומה), אך על כולנו לזכור שאף אחד או אחת מאיתנו לא יודע מה אכן מתחולל בליבם ומחשבתם של בני הזוג; ולכן מיותר לחלוטין לשפוט אותם.

צלע שלישית

אנו מניחים שלכולכם כרגע עולים לראש לפחות זוג אחד שמנהל זוגיות מסוג זה; אה, וכמובן - ה"תוספת" שלהם. ה"תוספת", הלא היא בדרך כלל החברה הכי טובה (או החבר הכי טוב), נוהגת להתלוות לזוג לכל מקום; עד כדי כך שהצופים מהצד כבר אינם יודעים בבירור מי נמצא במערכת יחסים עם מי. הזוג תמיד נמצא איתו או איתה בהפסקות, יש להם קבוצת וואטסאפ משותפת וה"תוספת" מעודכנת על ידי בני הזוג בכל דבר שקורה במערכת היחסים שלהם. כמו כן, במידה ובני הזוג רבים או חלילה נפרדים, ה"תוספת" כמובן לוקחת חלק פעיל במאורע ולעיתים אף נוקטת צד או עמדה משל עצמה.

רגע, זו החברה שלי!
רגע, זו החברה שלי! © צילום: Shutterstock

ועדיין, יש לזכור שלבני נוער רבים ישנו מחסור חמור בביטחון עצמי; ולכן מערכת יחסים שבה הם משתפים אותה עם אדם שקרוב אליהם בכל פרט ומקבלים ממנו תמיכה, יכולה מאוד להועיל להם להתפתח רגשית ולצבור ניסיון לפעמים הבאות.

שנה הבאה בחופה

בכל בית ספר תמיד יש את הזוג שביחד כבר מימי החצ'קונים של סוף כיתה ו'; וכנראה שישאר ביחד עד ימי הקמטים של הפנסיה. הזוג הזה מתאפיין בכך ששני בני הזוג מכירים אחד את השנייה הרבה יותר טוב ממה שהם מכירים את כף היד של עצמם וכמובן שמסתדרים אחת עם השני באופן מעורר קנאה. בנוסף לכך, בני הזוג חוו ביחד שלל של עליות ומורדות, חוויות קשות ומערערות ומה לא, בעצם? אז אם אתם כבר מחפשים טיפים לזוגיות בריאה ומוצלחת, אל תהססו לבקש מהם וללמוד מהניסיון שלהם.

טרזן וג'יין

אם אתם לא מוצאים אותם בבית הספר, סביר להניח שהם הבריזו כדי לטפס על הר או לטייל ביער בסביבה הקרובה (וכל זאת בזמן שאנו מזייפים גסיסה כדי לקבל פטור משיעור חינוך גופני). כמו כן, אל תצפו מהם לצאת לדייט שגרתי בקולנוע או מסעדה: במקרה הטוב, הדייטים שלהם הם בקרחת יער באוהל שהם הרכיבו לבד וסנדוויצ'ים שהם הכינו מבעוד מועד; ובמקרה הפחות טוב התחביב שלהם הוא לעשות את שביל ישראל פעם בחודש. כמובן שמערכת יחסים כזו תורמת רבות לכושר הגופני והרגשת השייכות שלהם, אך היא איננה מתאימה לכל אחד ואחת.

האהבה בוערת בהם!
האהבה בוערת בהם! © צילום: Fotolia

זכרו: לא משנה באיזה סוג של מערכת יחסים אתם נמצאים, אם היא עושה לכם טוב לנפש ומעצימה ומפתחת אתכם - השארו במערכת היחסים הזו ואל תקשיבו לביקורות שליליות של אנשים אחרים.

 
תגובות