בלי סודות: "אפשר להיכנס להריון עם קרום בתולין?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "אפשר להיכנס להריון עם קרום בתולין?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

המחזור מאחר אחרי קיום יחסים בלי קונדום

בת 17 שואלת: "היי, שכבתי עם החבר שלי לפני כמה ימים ללא קונדום. הוא לא שפך בפנים וגם לא היו לי בחילות או משהו עד עכשיו, אבל המחזור שלי מאחר בשבועיים (מה שבדרך כלל לא קורה). מה זה יכול להיות?"

תשובה: "שלום לך, אתחיל מכך שיחסי המין שקיימתם אכן מסכנים אותך בהריון; כי כל כניסה של איבר המין הזכרי לנרתיק שלך מסכנת אותך בהריון, ללא קשר לאיפה הוא שפך. האיחור יכול להיות מלחץ אבל הוא גם יכול להיות כתוצאה של הריון. אני מציעה שתעשי בדיקת הריון כשיעברו שבועיים מיחסי המין האחרונים שקיימתם. עד הבדיקה אל תקיימו יחסים של חדירה. אם עד אז את מקבלת את הווסת שלך, אז אין צורך לעשות בדיקת הריון. את מוזמנת להגיע אלינו לדלת פתוחה לביצוע בדיקת הריון בחינם, ללא ידיעת ההורים, ובליווי יועצת. נהיה איתך בכל תוצאה שתהיה ונשמח גם לשוחח על אמצעי מניעה כדי ששוב לא תהיי במצב הזה. כל טוב".

© צילום: Shutterstock

בתולה בהריון?

בת 15 שואלת: "אם אני בתולה ונכנס לנרתיק שלי ממש קצת נוזל זרע, אני יכולה להיכנס להריון מזה? דחוף ותודה ממש! אני יותר רגועה ממה שהייתי."

תשובה: "שלום לך, אם הייתה התחלה של חדירה או שפיכה בפתח הנרתיק ללא בגדים אז יש סיכוי להריון, אבל הוא נמוך. אם לא עברו 120 שעות מכשזה קרה, לכי מיד לבית מרקחת וקני גלולה שנקראת אלה המונעת הריון עד 120 שעות. את יכולה גם ללכת לרופא/ת נשים בקופת חולים ולבקש מרשם לאלה, ואז תקבלי את הכדור בחינם. עוד שבועיים תעשי בדיקת הריון כדי לוודא שאינך בהריון. שוב, הסיכוי להריון נמוך מאוד אבל אני לא יכולה להגיד לך שאין סיכוי בכלל. את מוזמנת לבוא אלינו לדלת פתוחה לבצע בדיקת הריון בחינם, ללא ידיעת ההורים, ובליווי יועצת. כל טוב".

© צילום: Shutterstock

למה כואב לי?

בת 17 שואלת: "היי, האם זה בסדר שאחרי קיום יחסי מין כואב לי ואני חייבת לשטוף את האיזור, למרות שזה לא תמיד עוזר להפחתת הכאב?"

תשובה: "שוב שלום, אני שמחה שפנית אלינו עם השאלה הזו, כיוון שרבים מאמינים שכאבים במהלך או לאחר יחסי מין הם חלק מהעניין ושזה בסדר. חשוב שתדעי שיחסי מין לא אמורים לכאוב בכלל. אם הגוף חש כאב, זה סימן שיש צורך לעצור ולבדוק מה כואב, למה ומה צריך לשנות כדי שהכאב ייעלם. חשוב מאוד שלפני חדירה ובמהלכה, תחושי שאת מגורה ונינוחה. באופן טבעי, במצב של גירוי מיני ועוררות מינית, ישנה רטיבות טבעית באיזור הנרתיק שמקלה על החדירה ומונעת שפשופים ופציעות באיזור הכניסה לנרתיק והשפתיים של איבר מינך. רבים גם חושבים שיחסי מין המשלבים חדירה אמורים להמשך זמן רב. האם שלב החדירה נמשך יותר מ5-10 דקות? במידה וכן, זה עלול להסביר את הכאבים שאת מתארת. במידה וחלק מהדברים שתיארתי נשמעים לך מוכרים או הגיוניים, נסי לשנות את מה שניתן. אם בכל זאת הכאבים נמשכים, אל תהססי לפנות אלינו בשנית, וננסה לחשוב יחד מה הלאה. כל טוב לך."

תגובות