מקנאים? כך תתמודדו עם קנאה במערכת יחסים. צילום: Fotolia

מקנאים? כך תתמודדו עם קנאה במערכת יחסים

זה בלתי נמנע - כולנו מקנאים מדי פעם. לקנאה לא תמיד יש בסיס ולפעמים היא מעט יוצאת מגבולותיה. איך מתמודדים עם התופעה המעצבנת הזאת? כל הטיפים לפניכם

כמעט כל מי שאי פעם היה במערכת יחסים יכול להבין מה זה להיות קנאי. מדובר ברגש טבעי, בעיקר אם יש לכם רגשות אהבה חזקים מאוד עבור בן או בת הזוג. זה בסדר לקנא מדי פעם ואפילו אולי יכול להוסיף קצת לקשר; אבל מה לעשות כשקנאה הופכת להיות אינטנסיבית ומציקה?

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

נסו להבין מאין נובעת הקנאה

לפני שאתם מנסים להיפטר לחלוטין מהקנאה, עליכם להבין מהיכן היא נובעת: האם זה חוסר ביטחון? האם אתם לא סומכים מספיק על בן או בת הזוג שלכם? מה הטריגר המשמעותי שהתחיל את הקנאה? נסו לשאול את עצמכם את השאלות הללו ושאלות דומות נוספות. ברגע שתבינו מאין נובעת הקנאה שלכם כלפי בן או בת הזוג שלכם, תוכלו להתקדם לשלב הבא.

דברו על כך עם חבר/ה קרוב/ה

החברים הקרובים שלכם מכירים אתכם הכי טוב: ברגע שתשתפו אותם בחששות ובקנאה שלכם, הם יעזרו לכם להבין אם הדאגה שלכם מוצדקת או שמא אתם סתם מדמיינים; ואולי אפילו יתנו לכם עצה טובה להתגבר על הקנאה. נסו זאת!

© fotolia

שתפו את בני הזוג בתחושות שלכם

במידה והשיחה עם החברים הקרובים לא עזרה (וגם במידה שכן), תמיד טוב לשתף את בני הזוג במחשבות ובתחושות שלכם. ברגע שתדברו איתם, הדברים יתבהרו לכם בצורה טובה יותר, תוכלו להיות רגועים יותר ותקבלו חיזוק של אהבה. תאמינו לנו שאם הם באמת אוהבים אתכם, הם יעזרו לכם למנוע את רגש הקנאה שאתם חשים.

הבינו שאין לכם במה לקנא

עדיין לא רגועים? אנחנו מציעים לכם להבין שאין לכם במה לקנא! חשבו על זה רגע: אם בני הזוג שלכם נמצאים איתכם עכשיו, אומרים לכם שהם אוהבים רק אתכם - איזה אינטרס יש להם לשקר? למה שהם יישארו איתכם, אם הם לא אוהבים אתכם באמת?

© צילום: Shutterstock

הזכירו לעצמכם את הדברים החיוביים שבכם

אם הבנתם שהקנאה שלכם נובעת מחוסר ביטחון, הטיפ הזה יכול לעזור לכם מאוד: כתבו על מספר פתקים את הדברים הטובים שבכם, דברים שאתם אוהבים בעצמכם, דברים שאחרים אוהבים בכם וכל מיני דברים חיוביים שיעלו על פניכם חיוך כשתסתכלו עליהם. לאחר מכן, הדביקו את הפתקים הללו בכל מיני מקומות בחדר - מעל שולחן הכתיבה, על הדלת, על החלון, ליד המיטה - כל מקום שיוצא לכם להסתכל עליו במהלך היום, ככה שתיתקלו כמה שיותר פעמים בפתקים עם דברים חיוביים על עצמכם. מילה שלנו, הדבר יעלה לכם את הביטחון העצמי לשמיים.

נהלו את הרגשות שלכם בצורה בריאה

זה יכול להיות קשה לפעמים, אבל נסו לנהל את הרגשות שלכם בצורה בריאה. מה זה אומר? לדוגמא, אתם מאוד מקנאים בידיד/ה של בן או בת הזוג, הם מבלים הרבה זמן יחד ואתם חושדים שיש בניהם משהו. אתם מקנאים בלי סוף, עוקבים אחריהם בכל הרשתות החברתיות, עושים עליהם סטוקינג 24/7 ולא יוצאים להם מהווריד - במקרה כזה, הדבר הנכון לעשות הוא למחוק את החשבון הפיקטיבי (תחסכו מאיתנו הכחשות, כולנו יודעים שיש לכם אחד כזה), ולהפסיק לתת להם להיות חלק כזה משמעותי מהחיים שלכם. אל תתנו להם להשפיע כל כך על מצב הרוח שלכם. אתם יודעים מי אתם ומה אתם שווים.

© fotolia

שחררו

הכי קל לבוא ולהגיד לשחרר, נכון? אנחנו יודעים שזה מסובך וצריך לעבוד על זה הרבה, אבל למה לא לנסות? נסו לשחרר את הרגש המעיק הזה, לכו לישון בשקט ועזבו את הדאגות. התעסקו בדברים היותר מעניינים של החיים במקום ברגשות שלילים ופשוט שחררו.

תגובות