בלי סודות: "מפחדת שירד לו העניין אחרי הפעם הראשונה". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "מפחדת שירד לו העניין אחרי הפעם הראשונה"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

רוצה אותו כפעם הראשונה שלי, מפחדת שיפסיק להתייחס אליי אחרי

בת 17 שואלת: "התחלתי לעבוד לפני חצי שנה ואחד העובדים שהוא גם סוג של מנהל שם התחיל להתחבר אליי. התחלנו לדבר ולצחוק ופיתחתי אליו רגשות. יצא שנפגשנו כמה פעמים סתם כדי להוציא סחורה מהמשרד והייתי אצלו בבית כמה פעמים. חשוב לי להדגיש שלא שכבנו אלא רק התנשקנו, מאוד כיף לי איתו ואני יודעת שגם לו איתי. מעבר לעבודה אנחנו לא כל כך מדברים מדי יום וגם בעבודה הוא לפעמים צבוע אליי ולא הכי מדבר. הוא יותר בקטע של יחסי מין ואני רוצה לחוות את הפעם הראשונה עם מישהו שאני אוהבת והוא אותי. ובאמת יש לי אליו רגשות אבל אני לא יודעת אם זה הדדי ואני די מפחדת שאם נשכב הוא בכלל לא יתייחס אליי יותר. אני גם יודעת שיש לו מלא ידידות והוא בקשר עם האקסיות שלו וזה עוד דבר שמפריע לי, למרות שאנחנו לא זוג אבל זה לגיטימי. בגלל שיש לי אליו רגשות, כן הייתי רוצה שהוא יהיה הראשון שלי כי בא לי כבר לחוות את הדבר הזה; אבל בגלל שאני לא יודעת מה יהיה היחס שלו כלפיי אחרי זה אני חוששת... אני לא יודעת אם כדאי לי לעזוב את העבודה ולשכוח ממנו או להישאר שם ולראות לאן זה מתפתח. גם יכול להיות שעוד שבוע תהיה לו מישהי וזה בכלל יפגע בי. אז מה לעשות?"

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה שפנית אלינו. ההתלבטות שאת מעלה מאוד נפוצה בקרב בנות ובנים בגילך, סביב העיסוק בקיום יחסי מין בפעם הראשונה ובכלל. קיום יחסי מין בפעם הראשונה ולא רק בפעם הראשונה הוא עניין מאוד רציני - מדובר בדבר מאוד אינטימי שלנו, שאנחנו חולקות עם אדם אחר. אני ממליצה לך לא למהר כל כך רק כדי לחוות את הדבר הזה ולחשוב טוב טוב עם עצמך וגם איתו - האם שניכם מוכנים לשלב הבא במערכת היחסים שלכם? העצה הכי טובה שאני יכולה לתת לך בעניין הזה היא כנות ופתיחות - תפתחי את הנושא הזה עם הבחור ותשאלי אותו איפה הוא עומד ביחס אלייך - האם גם הוא מרגיש את הרגשות האלו? פתיחות וכנות הם בסיס מאוד מאוד חשוב לכל מערכת יחסים, כדי שנרגיש בנוח לקיים יחסי מין עם בן הזוג שלנו, אנחנו צריכות להרגיש בנוח לדבר על הנושאים האלו עם בן הזוג שלנו. דבר שני - את צריכה לחשוב טוב טוב עם עצמך, איך את מרגישה עם כל הנושא של יחסי מין - האם את מעוניינת שבן הזוג שלך, או הבחור שאת מקיימת איתו יחסי מין יהיה גם עם בנות אחרות? יכול להיות שזה מתאים לך, ויכול שלא - וגם זה בסדר גמור. אם את מחליטה שאת לא מוכנה לשכב איתו, או שאת לא מעוניינת שמערכת היחסים ביניכם תתנהל בצורה הזאת, את ממש לא חייבת לעזוב את מקום העבודה שלך - קורה לנו הרבה פעמים בחיים שאנחנו מפתחות רגשות כלפי מישהו שעובד איתנו, או נמצא בסביבה הקרובה שלנו, אבל בסוף זה לא מסתדר - אנחנו לא צריכות לקום ולעזוב בכל פעם שזה לא מסתדר - אנחנו צריכות לשמור על עצמנו ועל המסגרות שמעניינות אותנו בחיים. ציינת שהבחור עובד איתך הוא גם סוג של המנהל שם. חשוב לי להבהיר שכל מערכת יחסים רומנטית ואו מינית בין עובד למעסיק היא אסורה מבחינה חוקית. אם אתם רואים שמתפתח ביניכם משהו שהייתם רוצים להמשיך איתו, תדברו על זה ביחד ותשקלו לפנות לממונה עליו במקום העבודה כדי להבין מה המדיניות לגבי יחסים במקום העבודה."

© צילום: Shutterstock

אורגזמה כואבת?

בת 15 שואלת: "לפני כמה ימים הבנתי איך להגיע לאורגזמה, בעזרת הדגדגן. כל נגיעה הייתי מרגישה זרם נעים ברגל... אני מפחדת שבגלל שעשיתי את זה הרבה פעמים, עכשיו אני כבר לא מרגישה את אותם זרמים נעימים ברגל ואפילו כאב לי הדגדגן והתקשתי להגיע לאורגזמה. האם הנעימות תחזור? בנוסף לכך גם יש לי פחד מעינוג עצמי ושפיכה: כשאני עומדת להגיע לאורגזמה יש מן התרגשות שכל תזוזה או כל הפסקה של להרטיב מעלימה אותה ואז צריך להתחיל מההתחלה. אני מפחדת להתבאס כל פעם כי אז זה נשאר איתי כל היום ויש לי את הדחף לענג את עצמי ואני לא מצליחה להנות... איך להתגבר על הפחד הזה ולהסכים לעצמי לענג?"

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה שפנית אלינו, זה נושא חדש ומרגש שמעלה הרבה מאוד שאלות. מאוד מרגש ללמוד איך לענג את עצמך ואיך להגיע לאורגזמה. את יכולה להסיר דאגה מליבך – הנעימות תחזור - הגוף לא "מתרגל" לאוננות, או לתחושת האורגזמה. גם אם תיגעי בעצמך ותאונני הרבה זה לא יגרום לך לא להרגיש בפעמים הבאות. יכול להיות שמאוד גירית את האזור עד שנהיה כבר כואב לגעת בו שוב וזה אמור לסמן לך שהגיע הזמן להפסקה. תני לדגדגן שלך לנוח לכמה שעות או כמה ימים ונסי לגעת בעצמך שוב ולראות אם נעים לך.
אל תשכחי שהיכולת להגיע לאורגזמה גם תלויה ברמת החשק הפיזי – יכול להיות שאת מאוד נהנית ומאוד בא לך לאונן כרגע, אבל הגוף שלך לא נמצא במצב של חשק, ולכן יהיו מקרים שהאוננות לא תביא אותנו למצב של אורגזמה וזה בסדר – ננסה בפעם הבאה. ללמוד לאונן וללמוד איך לגעת בעצמך זה תהליך של היכרות עם הגוף שלי והיכרות עם מה שנעים לי. לאט לאט, את תביני טוב יותר את הגוף שלך – את תביני מה בדיוק נעים לך, באיזה קצב נעים לך ומתי הרגעים הנכונים לעשות הפסקות. בשום פנים ואופן אל תפחדי – במקרה הכי גרוע לא תצליחי להגיע לאורגזמה, או שהאורגזמה שלך תהיה פחות עוצמתית, וזה אכן יכול להיות מאוד מבאס, אבל זה תהליך חשוב בהיכרות עם עצמי ועם הגוף שלי."

© צילום: Fotolia

סיכוי להריון בעקבות יחסים במועד הביוץ

בת 16 שואלת: "היי, באתי עם חוסר ידע בנושא וכמובן שאני לא ארגיש אי פעם בנוח לדבר על זה עם אמא או חברה... אתמול שכבתי עם חבר שלי פעם ראשונה (בשבילו) והוא לא ממש ידע מה לעשות ויצא שהוא גמר בפנים. מאוד נלחצתי, והיה כבר לילה וסופר פארם היה סגור. היום בצהריים הוא הלך לקנות לי גלולת חירום שנקראת "אלה". בבית מרקחת לא הסבירו לו כלום, אבל אמרו שאם זה יום הביוץ שלי אנחנו בסכנה. נשאר לי עוד 15 יום עד המחזור שלי, ואני לא יודעת מה לעשות כי קראתי שיום הביוץ הוא יוצא בין יום 11-16 אחרי המחזור, וכל הקטע שאני לא יכולה לדעת אם אתמול היה יום הביוץ. אני מאוד דואגת, לקחתי כדור ולא היו לי תופעות לוואי. מה הסיכוי שיש לי סיבה לדואג? או שאני סתם מלחיצה את עצמי וכדור יעבוד? לקחתי את הכדור 8 וחצי שעות מאז שעשינו את זה..."

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה שפנית אלינו – חשוב שתדעי שגם אם את לא מרגישה בנוח לדבר על הנושאים האלו עם אמא או חברה, את תמיד מוזמנת לפנות אלינו – באתר, בטלפון או פנים מול פנים בסניף. נשמע שהייתם מאוד אחראיים ורצתם לקנות אמצעי מניעה לשעת חירום מהר וגם לקחת את הכדור מהר. הביוץ בדרך כלל מגיע באמצע בין מחזור למחזור – אבל תאריך הביוץ מאוד משתנה מאישה לאישה, ומשתנה ממחזור למחזור, במיוחד בגיל שלך, כך שקשה להגיד האם את מבייצת או לא. קיים סיכון להריון, אבל כמו שאמרתי לך – היית מאוד אחראית ועשית כל מה שיכולת כדי להפחית את הסיכויים שיהיה הריון. אז כרגע מה שאני ממליצה לך זה לנסות להירגע – בעוד שבועיים תלכי לבית המרקחת שוב ותקני בדיקת הריון. עד אז אין לנו מה לעשות, ורק שבועיים מיום קיום יחסי המין הבדיקה תוכל לגלות לנו האם יש הריון או לא. לא משנה מה יהיו התוצאות של הבדיקה, אנחנו מזמינים אתכם אלינו כדי שנוכל ביחד להבין מה עושים. בנוסף, אנחנו מזמינים אתכם לבוא אלינו ביחד כדי שנוכל לדבר על אמצעי הגנה אם תרצו, ועל קיום יחסי מין, כדי שנוכל למנוע לחץ דומה בעתיד. אנחנו פה בשבילכם – אתם יכולים להתקשר או לבוא אלינו. חפשו את "דלת פתוחה" הקרוב למקום מגורייך. הרבה בהצלחה!"

 

 

 
תגובות