בלי סודות: "האם יש סיכוי להיכנס להריון מיחסי מין יבשים?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "האם יש סיכוי להיכנס להריון מיחסי מין יבשים?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

איך מענגים נכון?

בת 15 שואלת: "לפני כמה ימים הבנתי איך להגיע לאורגזמה, בעזרת הדגדגן. כל נגיעה הייתי מרגישה זרם נעים ברגל... אני מפחדת שבגלל שעשיתי את זה הרבה פעמים, עכשיו אני כבר לא מרגישה את אותם זרמים נעימים ברגל ואפילו כאב לי הדגדגן והתקשתי להגיע לאורגזמה. האם הנעימות תחזור? בנוסף לכך גם יש לי פחד מעינוג עצמי ושפיכה: כשאני עומדת להגיע לאורגזמה יש מן התרגשות שכל תזוזה או כל הפסקה של להרטיב מעלימה אותה ואז צריך להתחיל מההתחלה. אני מפחדת להתבאס כל פעם כי אז זה נשאר איתי כל היום ויש לי את הדחף לענג את עצמי ואני לא מצליחה להנות... איך להתגבר על הפחד הזה ולהסכים לעצמי לענג?"

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה שפנית אלינו, זה נושא חדש ומרגש שמעלה הרבה מאוד שאלות. מאוד מרגש ללמוד איך לענג את עצמך ואיך להגיע לאורגזמה. את יכולה להסיר דאגה מליבך – הנעימות תחזור - הגוף לא "מתרגל" לאוננות, או לתחושת האורגזמה. גם אם תיגעי בעצמך ותאונני הרבה זה לא יגרום לך לא להרגיש בפעמים הבאות. יכול להיות שמאוד גירית את האזור עד שנהיה כבר כואב לגעת בו שוב וזה אמור לסמן לך שהגיע הזמן להפסקה. תני לדגדגן שלך לנוח לכמה שעות או כמה ימים ונסי לגעת בעצמך שוב ולראות אם נעים לך.
אל תשכחי שהיכולת להגיע לאורגזמה גם תלויה ברמת החשק הפיזי – יכול להיות שאת מאוד נהנית ומאוד בא לך לאונן כרגע, אבל הגוף שלך לא נמצא במצב של חשק, ולכן יהיו מקרים שהאוננות לא תביא אותנו למצב של אורגזמה וזה בסדר – ננסה בפעם הבאה. ללמוד לאונן וללמוד איך לגעת בעצמך זה תהליך של היכרות עם הגוף שלי והיכרות עם מה שנעים לי. לאט לאט, את תביני טוב יותר את הגוף שלך – את תביני מה בדיוק נעים לך, באיזה קצב נעים לך ומתי הרגעים הנכונים לעשות הפסקות. בשום פנים ואופן אל תפחדי – במקרה הכי גרוע לא תצליחי להגיע לאורגזמה, או שהאורגזמה שלך תהיה פחות עוצמתית, וזה אכן יכול להיות מאוד מבאס, אבל זה תהליך חשוב בהיכרות עם עצמי ועם הגוף שלי."

© צילום: Fotolia

בת 16 שואלת: "אני והחבר שלי קיימנו יחסי מין, הקונדום נקרע והוא גמר בפנים. רק בסוף גילינו שהקונדום נקרע. היום בבוקר (לפני שזה קרה) התחילו כבר לצאת לי קצת הפרשות חומות - אדומות מהנרתיק וזה גם התאריך שלי לקבל מחזור. האם כדאי לקחת פוסטינור או לחכות למחזור?"

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה שפנית אלינו. אני גם רוצה לשבח אתכם על השימוש בקונדום וההקפדה על מין בטוח, זה ממש לא מובן מאליו. לא כתבת לנו מתי הקונדום נקרע. האם זה קרה אתמול? היום בבוקר התחילו הפרשות חומות - אדומות וזה התאריך לקבלת הווסת. לכן, אם הקונדום נקרע אתמול, את יכולה להמתין עוד יום אחד ולראות האם באמת ההפרשות שהחלו הופכות לדימום הווסת, אז הכל בסדר ואין סיבה לדאגה. אם ההפרשות הללו לא התפתחו לדימום של וסת, אז תוכלי מחר או מחרתיים לקחת כדור לשעת חירום. אם את לוקחת כדור בעוד יומיים, אז עדיף שתקחי כדור בשם "אלה" אותו ניתן לקחת עד 5 ימים אחרי מגע לא מוגן. כל טוב."

© צילום: Shutterstock

מה הסיכונים ביחסי מין יבשים?

בן 15 שואל: "שלום, אני והחברה שלי רוצים להתנסות ביחסי מין יבשים, מבחינתנו הכוונה היא לחיכוך עד מצב של גמירה כששנינו עם ביגוד מלא (אז בלי חדירה כמובן) אבל לא בהכרח עבה. בכל מקרה, יש לכל הפחות שתי שכבות בגדים על כל אחד. האם בסיטואציה כזו יש סיכוי כלשהו להריון? מבחינתנו כל סיכון גם קטן זו בעיה. בנוסף, אני יודע מהעבר שלפעמים כשאני שופך עם בגדים יש רטיבות בחלק החיצוני של המכנס, האם במצב כזה יש סיכון ביחסי מין יבשים? תודה!"

תשובת היועצת: "שלום לך. אני מבינה את הבעיה שלך ושמחה לסייע באמצעות האתר שלנו. לשאלתך: מיחסי מין על יבש לא ניתן להיכנס להריון. הזרע לא עובר דרך שכבת בגדים - גם אם הבד דק וגם אם יש רק שכבה אחת - וגם כשאתה שופך והבגד רטוב. אבל צריך כמובן להקפיד שאין מגע ישיר בין האיבר שלך לכניסה לאיבר המין של חברתך. מקווה שעזרתי לך."

 
תגובות