כל מה שצריך לדעת לפני "הפעמים הראשונות" בזוגיות. צילום: Fotolia

כל מה שצריך לדעת לפני "הפעמים הראשונות" בזוגיות

איך אומרים? תמיד יש פעם ראשונה; וכשזה מגיע לזוגיות, המצב עלול להיות משמעותי ומלחיץ אף יותר. אל דאגה, פרוגי נחלץ לעזרתכם עם הטיפים החשובים ביותר שקשורים לפעמים ראשונות

כולם צריכים לחוות המון דברים בפעם הראשונה - יום לימודים ראשון, הפעם הראשונה שנופלת שן, מסיבה ראשונה… אבל מה עושים לפני פעמים ראשונות במערכות יחסים? איך מתכוננים? על מה בכלל צריך לחשוב? למה לצפות? כל השאלות הללו הינן שאלות לגיטימיות, שעולות לכל אחד מאיתנו לפני שחווים משהו בפעם הראשונה במערכת יחסים. בכתבה הזו, ננסה לענות על כמה מהשאלות החשובות ביותר בנוגע לפעמים ראשונות.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

נשיקה ראשונה

להרבה מאוד אנשים, הרגע הזה יכול להרגיש כמו "רגע מכונן". נשיקה היא מין הרגשה מאוד עמוקה, שיש מישהו בצד השני שאוהב או אוהבת אתכם רק בגלל מי שאתם, ומוכנים להביע זאת בדרך פיזית. מדובר ברגע מאוד מרגש ועם זאת מאוד מלחיץ. מי שלא חווה נשיקה לפני, עלול לחשוש מהפעולה ולתהות אם מה שהוא עושה הוא נכון או לא. התשובה היא, שאין נכון או לא נכון בנשיקה. צריך פשוט לזרום עם ההרגשה, עם איך שהנשיקה מתקדמת, להתאים את עצמך לאדם השני ולתת למצב להתפתח. הדבר אולי ירגיש מוזר בהתחלה, כמו משהו לא ברור, אבל ברגע ש"נכנסים לזה" - זה מרגיש טבעי והכל עובד מעצמו.

דייט ראשון

גם בסיטואציה זו, הרבה לא יודעים מה לעשות עם עצמם, איך להציג את עצמם, איך הם אמורים להיראות או על מה הם אמורים לדבר. מדובר בדברים מאוד מבלבלים ויש לעשות בהם סדר: קודם כל, לדייט חייבים לבוא כמו שאתם - בלי מסכות, לנסות להרשים יותר מידי או להציג אדם שהוא לא אתם. המטרה בדייט היא הרי להכיר מישהו או מישהי על מנת לבדוק אם יש לכם חיבור איתו ואם תוכלו לפתח משהו רומנטי בינכם. איך תדעו אם זה עובד, אם האדם שמולכם לא יהיה הוא עצמו? איך תדעו אם להאמין לו/לה? ככה בדיוק גם הצד השני ירגיש, אם לא תבואו באמת הכי פתוחים וכנים שיש. מעבר לכך, לא צריך להילחץ - היו אתם, התנהגו איך שאתם רגילים להתנהג והכל יהיה בסדר.

© צילום: Fotolia

זוגיות ראשונה

בזוגיות ראשונה, הכל מאוד מרגש: המחשבה שיש מישהו או מישהי שהסכימו להיות מחוייבים רק לכם, שאתם יכולים לסמוך עליהם במאת האחוזים ולשתף אותם בהכל. אבל, יש גם דברים חדשים שצריך להכיר כשנכנסים לזוגיות בפעם הראשונה. זה תלוי כמובן בבן או בת הזוג שלכם, אבל המון זוגות אוהבים לציין ימים מיוחדים - יום החודש (היום בחודש בו נהייתם רשמית זוג), יום האהבה וכדומה. במקרה זה, חשוב לזכור את התאריכים האלה ולתכנן משהו בהתאם, אולי מתנה קטנה או ברכה מהלב כדי שבן או בת הזוג שלכם יראו שלא שכחתם אותם. בנוסף, חשוב לא ללחוץ יותר מידי בזוגיות. למה הכוונה? לא לצפות שהם יהיו פנויים כל הזמן לדבר, או לא להילחץ מכל דבר קטן שלא מסתדר. חשוב מאוד לשמור על זרימה בזוגיות, לפתור דברים ביחד ולתת לכל אחד את המרחב שלו מידי פעם.

הפעם הראשונה שאומרים "אני אוהב/ת אותך"

רגע מאוד מלחיץ, אין ספק. הפעם הראשונה שאתם מתוודים למישהו או מישהי על רגשותיכם העמוקים, היא רגע לא פשוט בכלל. הטיפים לרגע הזה מאוד פשוטים: אל תחשבו יותר מידי, אל תהססו ואל תמשכו את הרגע מעבר למה שצריך. כשאתם מרגישים מוכנים לומר לאהוב/ה שלכם שאתם אוהבים אותם, אל תחשבו יותר מידי לפני שאתם מוציאים את המילים מהפה. המחשבה עלולה לגרום לכם לשקול בשנית את מה שאתם רוצים לעשות ויש סיכוי שבסופו של דבר, זה לא יצא לפועל. אל תהססו, כשהרגע המתאים מגיע פשוט תגידו את זה. השתדלו לא להתחיל לגמגם ולהמציא "סיפור מסגרת" לפני. היו ישרים, ברורים וכנים. הסתכלו בעיניים של בן האדם האחר, שיראה שאתם באמת מתכוונים לזה. כך, הרגע הזה יהיה לא מביך בכלל, אלא הרגשה של שחרור ושמחה שאמרתם לאדם שאתם אוהבים את מה שאתם מרגישים.

© צילום: Fotolia

פרידה ראשונה

החלק הפחות נעים בזוגיות, אבל אין מה לעשות - גם את זה צריך לעבור. הדבר הקשה בפרידה (ולא היחיד), הוא שהרבה פעמים היא באה בהפתעה. לפעמים אפשר להרגיש את זה מתקרב; אך לפעמים זה נוחת כמו פצצה משום מקום. פרידה זה דבר לא קל ולא פשוט בכלל, אבל בשביל שזה יהיה פחות כואב חשוב זה להתמקד בלהסיט את המחשבה מהעניין - לצאת עם חברים, להעסיק את עצמכם בדברים שאתם אוהבים ולהישאר פחות זמן לבד. צריך לנשום עמוק; ובהוצאת האוויר להשתדל להוציא את כל הכאב החוצה. כמה פעמים כאלה בשילוב עם מה שנכתב קודם, אמור לעשות את העבודה ולעזור לכם להתגבר בצורה בריאה.

 
 
תגובות