בלי סודות: "איך מפסיקים לצפות בפורנו?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "איך מפסיקים לצפות בפורנו?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

לקראת הפעם הראשונה

בת 16 שואלת: "שלום, אני רוצה לשכב עם החבר שלי. חברות אומרות לי לקחת גלולות, אבל בגלל שזה מגביר את הסיכוי לקריש דם אני ממש מעדיפה שלא ובלי קשר צריך בשביל זה רופא, מה שאומר שהוא יגיד להורים ואני לא רוצה לספר להורים שלי. רציתי לשאול, האם זה לגיטימי שאני לא רוצה לספר להורים? האם רק קונדום זה בסדר? זאת תהיה פעם ראשונה של שנינו, ככה שאין לנו ניסיון."

תשובת היועצת: "שלום רב, אנו שמחים שפנית אלינו על מנת להתייעץ בנושא משמעותי זה. אני אחלק את התשובה למספר נושאים: בהתייחס לשאלה המאוד משמעותית שלך האם זה לגיטימי לא לספר או לעדכן את ההורים, התשובה היא שזה לגיטימי, אינך מחויבת לספר להם. יחד עם זאת, לשתף את ההורים בנושא זה ובנושאים אישיים אחרים יכול לתת לך עוד מידע, תמיכה ואפילו עוד מקור שתוכלי להתייעץ איתו לגבי אמצעי מניעה ואף להגיע לבדיקה רפואית ביחד עם אחד מהם על מנת לקבל יעוץ או מרשם לגלולות. חשוב שתדעי שאינך מחויבת בליווי של ההורים לבדיקה אצל רופא/ה גניקולוג/ית. מעל גיל 16, ניתן להיבדק ללא ידיעת ההורים במסגרת קופת החולים. אני מאוד מכבדת את ההחלטה שלך שלא לשתף ואף מזמינה אותך, במידה ואת רוצה, לקבל ייעוץ רפואי באחד מסניפי דלת פתוחה. בהתייחס לשימוש בגלולות - ישנן נערות רבות שבוחרות ליטול גלולות בהשגחה רפואית, ללא תופעות לוואי חריגות. חשוב שתדעי שחברות הן לא מקור מידע אמין וחשוב לקבל מידע מגורמים מקצועיים. גלולות יכולות להשפיע על קרישי דם, אך אצל מי שיש לה נטייה לכך מלכתחילה. לכן כדי ליטול גלולות יש צורך בייעוץ רפואי מתאים על מנת לוודא שהגלולות מתאימות להיסטוריה ולרקע הרפואי של כל אחת. יש מגוון גדול של גלולות ורק רופא/ה מוסמכ/ת להתאים אותן למטופלת, וכפי שכתבתי לוקחים בחשבון את הרקע הרפואי המשפחתי ואת ההיסטוריה האישית של כל אחת. לגבי השימוש בקונדום - השימוש בקונדום בהחלט מתאים ואף מומלץ לא רק בכדי להגדיל את הסיכוי למניעת היריון, אלא גם כדי למנוע מחלות שמועברות במגע מיני. גם אם לשניכם לא הייתה התנסות ביחסי מין מלאים כדאי לעשות בדיקה משותפת טרם תחילת קיום היחסים. את מוזמנת להיכנס לאתר שלנו ולקרוא על שימוש נכון בקונדום ביחד עם בן זוגך, או ליצור קשר עם הדלת הקרובה אלייך וידריכו אותך. חשוב שההחלטה לקיים יחסי מין כעת עם החבר תהיה משותפת של שניכם, לאחר שיחה שבה בחנתם האם זה מתאים לשניכם ואתם מעוניינים בכך. תקשורת היא הבסיס ליחסים זוגיים ואנושיים טובים, גם ביחסי מין מהנים. שיהיה בהצלחה!"

© fotolia

איך מפסיקים?

בן 15 שואל: "שלום, רציתי לשאול איך אני מפסיק לצפות בפורנו."

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו ושמחה מאד לראות שאתה מבקש להפסיק לראות פורנו. לפורנו יש המון חסרונות והוא לא מלמד אותנו מהו העולם האמיתי של יחסי המין. הוא נותן תמונה מעוותת ויוצר הרבה פעמים קשיים בעתיד לקיום קשר שהוא טוב, קשר מיני אינטימי ומהנה, משום שבפורנו אין דיבור בין הפרטנרים אין הקשבה ויש הגזמה בצילום איברי המין. העולם האמיתי שלנו ושל יחסים בין אנשים, לא נראה כמו בפורנו. אינני יודעת כמה אתה צופה בפורנו, אני יוצאת מהנחה שאתה צופה הרבה. אני ממליצה לך להתחיל את ההפסקה בהדרגה, יום כן ויום לא ולאט לאט להגדיל את קצב ההפסקה, עד שתפסיק לחלוטין. עכשיו, כשאתה מפסיק להסתכל בפורנו תפעיל את הדמיון שלך, תחשוב מה גורם לך לריגוש ומגרה אותך ותמציא סצנות שמרגשות אותך וגורמות לך לעוררות מינית. תחשוב אולי על בת או בן בכיתה שמרגשים אותך ו"בא לך עליהם". צור לך פנטזיות, כי פנטזיות הן המקום של החופש המוחלט של המחשבה שלנו, שם אנחנו יכולים להתפרע הכי בעולם ושם אפשר לעשות את הבלתי אפשרי, להיות נועז... מאחלת לך הצלחה ותמשיך לשתף אותנו. כל טוב."

© fotolia

למה כואב?

בן 12 שואל: "שלום, אוננתי ועכשיו שורף לי באיבר המין מאוד, מציק לי בצינור בסוף ומתחת לכיפה יש לי אדום. רציתי לדעת מה זה ומה אתם ממליצים לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך. קודם כל זה נפלא שאתה משתמש באתר שלנו. לגבי השאלה שלך - אוננות לא אמורה לגרום לכאב או למשהו לא נוח ולכן אם אתה מרגיש תחושה לא נעימה זה סימן לעצור ולבדוק. האם הכאב מגיע לפני או אחרי השפיכה? האם זה קורה תמיד או שזאת הייתה הפעם הראשונה? חשוב מאוד שתקפיד לאונן על רטוב זאת אומרת באמצעות מים, רוק או חומר סיכה (על בסיס מים). אתה יכול, לדוגמא לאונן במקלחת. שים לב שאתה לא מאונן חזק מדי ותמיד בעזרת היד שלך ולא בעזרת אביזרים אחרים (כמו חולצה לדוגמא) שיכולים לגרום לשפשוף לא נעים. אם לא עשית אף אחד מהדברים האלו, ועדין כואב לך אז אני ממליצה לך לפנות לרופא ולבדוק את הנושא. אתה יכול לקרוא עוד קצת על אוננות כאן ובכל מקרה אם הכאב מתגבר, משתנה, לא מפסיק או אם יש תופעות נוספות כגון אדמומיות או פצעים, חשוב שתפנה לרופא המשפחה שלך בהקדם. אנחנו כאן אם תרצה להמשיך ולהתייעץ. אתה מוזמן גם טלפונית - גם זה ייעוץ אנונימי. כל טוב."

תגובות