בלי סודות: "התנסות מינית עם ידיד יכולה לפגוע בעתיד?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "התנסות מינית עם ידיד יכולה לפגוע בעתיד?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מה תפקידו של ביוץ?

בת 16 שואלת: "היי, יש לי שאלה: אומרים ש-14 יום לפני המחזור, יש ביוץ. רציתי לדעת אם זה נכון
ואם הביוץ משפיע על קיום יחסי מין, כלומר האם גלולת יום שאחרי עדיין יעילה?"

תשובת היועצת: "שלום לך. הביוץ הוא חלק מהמחזור החודשי, שנמשך בממוצע 28 יום. במהלך המחזור, משתחררת מאחת השחלות ביצית, שמגיעה לחצוצרה ושם ממתינה להפריה. זהו למעשה הביוץ, שנמשך בין 12 ל-24 שעות. במידה ולא מתרחשת הפריה, מתרוקן הרחם (שמכין עצמו להריון) וזוהי הווסת. הזמן בין הוסת לביוץ אינו קבוע ויכול להשתנות בין מחזור מחזור, כך שהביוץ אינו בהכרח 14 יום לפני המחזור. לגבי אמצעי מניעה לשעת חירום (גלולת היום שאחרי), היעילות שלה גדולה יותר ככל שנוטלים אותה סמוך למועד יחסי המין שמהם חוששים. במידה והיה ביוץ וכבר היתה הפריה של הביצית - הגלולה לא תשפיע ולא תמנע הריון. בכל מקרה, חשוב לי לכתוב לך שאני ממליצה להשתמש באמצעי מניעה כמו קונדום או גלולות באופן קבוע ואת מוזמנת לקבל הסברים ומרשם בסניפים השונים של הדלת. (תוכלי למצוא אותם באתר). חשוב לי להזכיר שהגעה אלינו לקבל מרשם לאמצעי מניעה לא נרשם בתיק רפואי ואין צורך ליידע את ההורים. כאן בשבילך."

© צילום: Fotolia

פורנו זה בסדר?

בן 15 שואל: "זה בסדר אם אני תמיד רואה פורנו כשאני מאונן?"

תשובת היועצת: "שלום לך, לגבי האוננות כשלעצמה זהו תהליך טבעי ובריא מאוד. האוננות מסייעת לפרוק מתחים, להכיר את גופנו ולהתוודע לאזורי העונג שבו. אנחנו ממליצים להיעזר בזמן האוננות בדמיון שלנו, לגייס פנטזיות ותמונות מהזיכרון, ולא לאונן מול סרטי פורנו. האוננות מול סרטי פורנו מאוד מפתה, מאחר שהסרטים מאוד ויזואליים, מגרים ביותר ומאפשרים הגעה לסיפוק במהירות רבה. אבל, עם הזמן, אותם סרטים שגרמו לגירוי והנאה כבר לא משפיעים על המוח וצריך להגביר את תדירות הצפייה ואת אופי הסרטים - כי מה שגירה אותנו פעם, כבר לא משפיע עלינו יותר. כמו שקורה בנטילת סמים, גם בצפייה בסרטים פורנוגרפיים קיימת תופעה של התמכרות. יש צורך להגביר את הגירוי עוד ועוד ולבסוף זה עלול אף לגרום לאימפוטנציה. בנוסף, כשמגיעים למצב של יחסים טבעיים, עם בן/בת-זוג, יש קושי להתגרות ולהגיע לזקפה בגלל ההרגל להתגרות מסרטים פורנוגרפיים.
כמו כן, היחסים שמוצגים בסרטים אלו, גודל האיברים, משך האקט המיני, היחס לנשים ועוד רחוקים מאוד מהמציאות ומשקפים תמונה מעוותת מאוד של יחסים בין המינים. ברצוני לציין שתעשיית הסרטים הפורנוגרפיים היא תעשייה שמנצלת נשים וגברים ממעמד נמוך לתעשיית הכסף וצפייה בסרטים אלה היא בעצם שיתוף פעולה ועידוד תעשייה זו. מיניות בריאה מבוססת על יחסים הדדיים, יחסים של כבוד, אמון, רגש ותקשורת בין-אישית. כל אלה לא באים לידי ביטוי בסרטים הפורנוגרפיים. אני מאחלת לך המשך גיל התבגרות מסקרן ומעניין והנאה גדולה מגופך באופן בריא. בהצלחה!"

© צילום: Shutterstock

התנסות מינית ראשונה

בת 13 שואלת: "שלום, יחסית לגיל שלי התבגרתי מינית ופיזית הרבה יותר מהר מהסביבה שבגילי, כך גם החבר הכי טוב שלי. מידי פעם אנחנו נראים לכולם כמו זוג ואנחנו קרובים כמו סוג של אחים; אבל לאחרונה אנחנו מתנשקים ועולים אחד על השני, לא שום דבר מעבר. שנינו בסדר עם זה וניהלנו שיחה וקבענו ששנינו בסדר עם זה. עם זאת, אני מפחדת שאני עושה משהו שאולי יפגע בי בעתיד. יש לי איזה פחד כזה שאני הורסת משהו למרות שרציתי את זה הרבה זמן ואני שמחה שאני מתנסה עם מישהו שאני סומכת עליו. חוץ מזה שאני מרגישה אשמה שלא נעים לי לספר לאימא שלי שהיא הכול בשבילי, וכל דבר שעשיתי עד עכשיו סיפרתי לה. מה לעשות?"

תשובת היועצת: "היי, אין שום פסול בהתנסויות מיניות בגילך - את בגיל ההתבגרות וזה לגמרי טבעי שתרצי לחקור את המיניות שלך, לגלות את הגוף שלך ולגלות מה עושה לך נעים ומענג אותך. זה נהדר שאת מתנסה עם מישהו שאת סומכת עליו ושהוא סומך עלייך, זה מאד חשוב גם בהתנסות הנוכחית וגם בעתיד - תמיד חשוב לשמור על עצמך. לגבי הבושה לספר לאמא שלך, זה עניין מאד אישי שלך. אני לא מכירה את הקשר ביניכן ועד כמה אתן פתוחות זו עם זו, אבל באופן כללי, אני מאמינה כי לשתף בנושאים כאלו אדם קרוב אלייך ובעל ניסיון יכול להיות חיובי מאוד בשבילך. את מציינת כי את נוהגת לספר לאמך חוויות שאת עוברת ונשמע כי ההתנסות הזאת היא חוויה משמעותית בשבילך, ולכן אני חושבת שזה יכול לתרום לך בתוך החוויה הזאת. החשש שלך לפתוח נושא כזה מול אמא שלך הוא מובן, אך זכרי שגם היא עצמה עברה חוויות כאלו בחייה וגם אם יהיה טיפה מביך בהתחלה, שתיכן תתגברו על זה ותוכלו להיות פתוחות בנושא. לגבי החשש כי התנסויות כאלו יפגעו לך בעתיד אציין כי אין סיבה שזה יפגע בך. כאמור, זה מאד טבעי שתתנסי בחוויות מהסוג הזה. כמוך, הרבה אחרים מבני גילך גם מתנסים בכך וזה טבעי ולחלוטין חלק מהנורמה. מעבר לכך, הגוף שלך הוא ברשותך ולכן את רשאית לעשות איתו מה שאת רוצה ומה שמרגיש לך נכון, וזה בעצם מה שצריך להנחות אותך. עוד אגיד כי זה מעולה שאתם מדברים על הדברים לפני שאתם עושים אותם, תקשורת היא המפתח לחיים מיניים בריאים ומהנים! חשוב שתשמרו על התקשורת ביניכם גם בעתיד ותהיו קשובים זה לזה וגם לעצמכם, ותעשו את הדברים מתוך רצון הדדי. אציין כי אם תחליטו בשלב כלשהו לקיים יחסי מין הכוללים חדירה, חשוב להשתמש באמצעי הגנה שיגנו עלייך מהיריון לא רצוי או ממחלות מין. אם וכאשר יגיע הרגע הזה, את יותר ממוזמנת לפנות אלינו שוב דרך האתר, דרך הטלפון ואף להגיע לאחד הסניפים של דלת פתוחה על מנת לקבל ייעוץ בנושא זה. זמינים לכל שאלה נוספת שלך, המון בהצלחה והנאה בהמשך!"

 
תגובות