בלי סודות: "מדממת במהלך יחסי מין". צילום: Shutterstock

בלי סודות: "מדממת במהלך יחסי מין"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

עדיין מוגנת?

בת 17 שואלת: "אם חיברתי כמה קופסאות של גלולות והיו לי דימומים כמו מחזור, אבל המשכתי לקחת כל יום גלולה - האם אני עדיין מוגנת והאם הייתי מוגנת בזמן שהיו הדימומים? תודה רבה מראש."

תשובת היועצת: "שלום לך, ניתן לחבר עד שלוש קופסאות. אם את נוטלת את הגלולות לפי ההנחיות, את מוגנת גם אם יש דימום. כל טוב."

© fotolia

זה בסדר?

בת 15 שואלת: "היי, האם זה בסדר לקיים יחסי מין יבשים בגיל 15? רק על יבש, לא מעבר."

תשובת היועצת: "שלום לך, ראשית אני שמחה שיצרת איתנו קשר ואת מעוניינת לדעת עוד על מיניות ויחסי מין ובחרת לפנות אלינו. לגבי השאלה שלך לגבי יחסי מין יבשים והאם זה בסדר, חשוב לזכור שיחסי מין בין שני בני זוג צריכים להיעשות בהסכמה מלאה ולפי רצון שני הצדדים; ולכן אין חוקים של 'עשי ואל תעשי', מכיוון שזאת בחירה של שניכם. מהסיבה הזו, גם אין גיל נכון או לא נכון. אם את מקיימת יחסי מין ללא כניסה לנרתיק ואת נהנית מזה ומרוצה מהמגע הזה, אז מה טוב. מה שמתאים לכם וטוב לשניכם זה מה שחשוב ולכן אם מבחינתכם יחסי מין על יבש מספקים את שניכם, זה העיקר."

© צילום: Fotolia

למה אני מדממת?

בת 19 שואלת: "שלום, כבר אחרי שלוש פעמים בהם קיימתי יחסי מין אני עדיין אני מדממת במהלך החדירה. מדוע דבר זה קורה והאם יש חשש לדלקת בדרכי השתן? האם כעבור פעמים נוספות כבר לא אדמם? תודה."

תשובת היועצת: "שלום לך, כל הכבוד על תשומת הלב לגופך. אני מבינה מדוע את מודאגת בגלל הדימום, לדימום מהנרתיק בזמן יחסי מין יכולות להיות מספר סיבות. בתור התחלה, ייתכן והדימום נובע מיובש בנרתיק במהלך הכניסה. כאשר אין מספיק רטיבות בנרתיק טרם הכניסה עצמה, יכולים להווצר פצעים פנימיים קטנים שיכולים לגרום לדימום קל. לרוב, מצב זה מלווה גם בכאבים. לא ציינת האם הדימום מלווה בכאבים בחדירה - במידה וכן, ייתכן ואכן מדובר בהכנה לא מספיקה לחדירה. חשוב להשקיע זמן משמעותי בגירוי של הגוף ושל הנרתיק על מנת שהשרירים יתרחבו. מומלץ להקדיש לכך בין 20 ל-40 דקות בממוצע, על מנת שבכניסה תהייה רטיבות מספקת. כמו כן, יתכן ומדובר בבעיה רפואית. במקרים של דימום, כדאי תמיד להיוועץ עם גורם רפואי. יכולים להיות מצבים רפואיים שונים שיכולים לגרום לדימום. במקרים של דלקת בדרכי השתן יתכן דימום מהשופכה, אך לא בהכרח בזמן יחסי מין אלא גם בעת מתן שתן. איננו יכולות לאבחן האם יש לך דלת בשתן או האם קיימת בעיה רפואית היות ואיננו מוקד רפואי ואין ביכולתנו לבדוק אותך. אני ממליצה לפנות לרופא/ה גניקולוג/ית לבירור מקור הדימום ושלילה של בעיות רפואיות."

תגובות