סורי, נשמה: כך תתנצלו בכנות בפני אהוב או אהובת ליבכם. צילום: Shutterstock

סורי, נשמה: כך תתנצלו בכנות בפני אהוב או אהובת ליבכם

התרווחו בכיסא וחפשו דף ועט: פישלתם מול בן או בת הזוג? עליכם לגרום להתנצלות להיות משכנעת, אחרת הם לעולם לא יאמינו שהיא באמת מגיעה מהלב. כך תעשו זאת

התנצלות היא אף פעם לא דבר קל, לא משנה עד כמה גדול או קטן המעשה עליו אתם מבקשים סליחה. בכל מקרה, להודות בטעויות שלכם הינו דבר נדרש בשביל לשמור על מערכת יחסים בריאה ותקינה. בואו נחזור רגע לגן חובה: איך מבקשים סליחה אמיתית מהלב?

לא להתנצלות ברשתות החברתיות!

לא בדיירקט, לא בסטורי ולא הודעת סליחה נוגעת ללב בסטטוס - פשוט לא עושים את זה באינטרנט, גם לא בווצאפ, או בהודעות אישיות חוזרות ונשנות. אין מה לתת לכולם לחדור לתוך החיים הפרטיים שלכם. שמרו על ההתנצלות שלכם מחוץ למסכים, עדיף לשפוך בפני הצד השני את ליבכם בדרכים אישיות וכנות יותר.

כתבו את המחשבות שלכם על דף נייר

המכתב צריך להיות קצר ולעניין, תוך כדי שימוש במילים אמיתיות, שאתם באמת מתכוונים אליהם. עמדו מאחורי המעשים שלכם, דייקו במה שלמדתם מהם והרחיבו על הדרך בה אתם עומדים להשתנות. הימנעו מלקנות לבן או בת הזוג שלכם מתנות קלישאתיות, כמו דובים, פרחים או שוקולד - זה לא ירשים אותם. ודאו כי ההתנצלות שלכם מגיעה מהלב ולא מהארנק.

© fotolia

התנצלו פנים מול פנים

בנקודה מסויימת, תצטרכו להתמודד עם המצב. הסתכלו לתוך העיניים של אהוב או אהובת ליבכם ואמרו להם שאתם מבקשים סליחה. השתדלו לבחור מקום וזמן להתנצלות אישית, שקטה ופרטית. אתם רוצים לשמור על תקשורת מציאותית, בה אתם יכולים לראות את הבעות הפנים של הצד השני והתגובות האמיתיות שלהם.

מחווה אוהבת כביטוי להתנצלות שלכם

למרות העצה הלבבית לא לקנות מתנה, מחווה קטנה המביעה אכפיות, כמו ארוחה ביתית במעשי ידכם, תראה להם כמה אתם באמת אוהבים אותם. החיוך והתודה שתקבלו תהיה לגמרי שווה את המאמץ שלכם; ולהראות להם כמה הם באמת משמעותיים לכם יקפיץ את ההתנצלות שלכם.

זכרו שלכל הפצעים לוקח זמן להתאחות

המעשים שלכם ידברו טוב יותר מהמילים שלכם. אם למדתם את הלקח שלכם ובאמת תשתנו, זה יוכיח את עצמו עם הזמן. אולי אתם פשוט צריכים לחכות עד שהסופה תחלוף... יכול להיות שלפרטנר שלכם ייקח זמן לסלוח לכם, אז הדבר הטוב ביותר לעשות הוא פשוט לתת להם את הספייס לו הם זקוקים - וכמובן לקחת את הזמן שאתם צריכים לעצמכם, אם אתם צריכים. כולנו מפשלים לפעמים, אל תאמללו את עצמכם והמשיכו הלאה וקדימה.

© צילום: Fotolia
תגובות