בלי סודות: "יורד המון דם לאחר פעילות מינית". צילום: fotolia

בלי סודות: "יורד המון דם לאחר פעילות מינית"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחדים של פרוגי:

מדממת כתוצאה מקריעת קרום הבתולין

בת 16 שואלת: "החבר שלי הכניס לתוכי אצבעות - ובפעם הראשונה ירד לי מלא דם, מתוצאה של קריעת הקרום במשך יומיים. בפעם השנייה שזה קרה, עדיין ירד לי המון דם ואני לא יודעת מה לעשות; ואם זה בסדר שכבר בפעם השנייה יורד לי מלא דם. האם זה יקרה גם בפעם הבאה? מה לעשות?"

תשובת היועצת: "שלום לך. דבר ראשון, הכנסת אצבעות לנרתיק עשויה לגרום לקריעת קרום הבתולין, או שלא. דימום בעקבות קריעת קרום הבתולין הוא דבר מאוד נורמטיבי ולא צריך לחשוש ממנו. יחד עם זאת, כיוון שאמרת שירד הרבה דם ושזה גם קרה בפעם השנייה, יכול להיות שבהחדרת האצבעות הוא פצע אותך (זה עשוי לקרות מחיכוך עם אזור עדין או מציפורן שאולי חתכה איזור מסוים, מה שיכול לקרות בעיקר אם החדרת האצבעות נעשית באופן אגרסיבי, כשאת מכווצת יותר או יבשה באזור הנרתיק - ואז העור רגיש יותר). אני ממליצה לכם כמה דברים:
1. לא לקיים פעולת חדירה (לא אצבעות ולא איבר מין) למשך השבועיים הקרובים לפחות, כדי שהאזור יוכל להגליד. כיוון שמדובר באזור פנימי בגוף ולא פצע חיצוני, לוקח לו יותר זמן להגליד.
2. כשתחזרו לבצע פעולות כמו החדרת אצבעות וכדומה, שחבר שלך יגזור את הציפורניים כדי שלא יפצע אותך בשנית.
3. גם בחדירה של אצבעות וגם אם בהמשך תקיימו יחסי מין מלאים עם חדירה, חשוב שזה ייעשה לאט ובעדינות. אתם יכולים להשתמש באמצעי סיכה על בסיס מים או סיליקון (יש לקנות בסופר פארם), כדי להקל על החדירה ועל הרטיבות באזור. אפשר למרוח על איבר המין על האצבע - וכך החדירה תהיה חלקה יותר ועם פחות חיכוך. זה חשוב כדי שגם החדירה תהיה רכה ולא אינטנסיבית, כדי שהפצע ימשיך להגליד ולא יפתח בשנית עקב יובש פציעות.
מעבר לזה, חשוב תמיד לדעת שתתקדמי בקצב שלך, תעשי כמובן רק דברים שאת מרגישה בנוח ומוכנה אליהם וכמובן שתדברו ביניכם ותשתפי אותו מה טוב לך, מה כואב, מה פחות נעים וכדומה. במידה ותרצי להתייעץ על דברים נוספים, או בהמשך תחליטו להתקדם לשלבים נוספים ביחסים האינטימיים שלכם, אני ממליצה לך לפנות אלינו במענה הטלפוני או אפילו להגיע לדלת פתוחה הקרובה לביתך לפגישת ייעוץ עם/בלי החבר שלך. נוכל לשוחח איתכם על אמצעי מניעה, יחסי מין ולענות על כל שאלה שתעלה לכם בנושא זוגיות, מיניות ואהבה."

© צילום: Fotolia

חובה להיות בזוגיות כדי לקיים מגע מיני?

בן 16 שואל: "אני מרגיש שאני רוצה לקיים כבר מגע מיני - החל מנשיקות ועד ליחסי מין - אבל אני לא רוצה להיכנס למערכת יחסים כי אני לא מוכן למחויבות כזאת. יש לומר שמעולם לא עשיתי שום דבר ממה שציינתי ואף פעם לא הייתי במערכת יחסים. מה אני אמור לעשות בנוגע לזה? האם זה בסדר?"

תשובת היועצת: "שלום לך. אתה מספר שאתה מרגיש בגופך רצון למגע מיני. אלו תחושות טבעיות ואנושיות שמרגישים לראשונה בגיל ההתבגרות, הכל בסדר איתך. מגע מיני יכול להיות מכל מיני סוגים: זה יכול להיות חיבוק, נשיקה, מזמוזים ועוד. אני מבינה שהמחשבה על מגע כזה מלחיצה אותך ואתה נכנס לסטרס. חשוב שתדע שמגע מיני אמור להיות נעים לך ולא להלחיץ וצריך להתקיים מתוך רצון של שני הצדדים. הגיוני שמשהו שעוד לא עשית בעבר יכול להיות מלחיץ, מכיוון שאתה לא יודע למה לצפות - איך זה יהיה ואיך תרגיש. המחשבה יכולה אפילו להלחיץ יותר, כשאתה חושב שיהיה שם עוד מישהו או מישהי יחד איתך. עם זאת, יכול מאוד להיות שכאשר תפגוש מישהי או מישהו מתאימים ותוכל לדבר איתה/איתו על החששות שלך ולא תמהר, אתה לא תילחץ ותרגיש רגוע. תוכלו ביחד לחקור את הגוף אחד של השני ולהכיר יותר טוב ולהתקדם בקצב שיתאים לשניכם. חשוב שתדע שאפשר לקיים מגע מיני גם אם אין מערכת יחסים ארוכה ומחייבת. מצד שני, מגע מיני מחייב רצון של שני הצדדים והסכמה למגע כזה. חשוב גם שתהיה תקשורת ושתוכלו לדבר אחד עם השנייה על החששות והציפיות שלכם. בנוסף, אם מקיימים מגע בין אברי המין, יש להשתמש באמצעי מניעה על מנת למנוע הריון לא מתוכנן או למנוע הידבקות במחלות. שימוש באמצעי מניעה גם עוזר להוריד חששות, מכיוון שאתה מוגן."

© צילום: Fotolia

בי?

בן 15 שואל: "שלום, אני די בטוח שאני בי. יש לי חברה ובכל פעם שאנחנו מתנשקים יש לי זקפה; אבל אתמול שכבנו בפעם הראשונה ואיבר המין שלי היה די רפוי. זה לא שאני לא נמשך אליה, אני כן - אבל אני לחוץ ממש ולא מבין מה קרה. יכול להיות שזה בגלל שצפיתי בהרבה פורנו?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמח שאתה מרגיש בנוח לפנות אלינו. שאלת מספר שאלות ואנסה להתייחס לכולן. תיארת מצב של ניסיון לקיום יחסים עם חדירה בפעם הראשונה ומצב של זקפה רכה באיבר המין. מדובר בתופעה שכיחה במסגרת הרבה קשרים אינטימיים, בוודאי בתחילת הקשר המיני. היא יכולה לנבוע מהרבה סיבות: הרבה פעמים, בפעמים הראשונות, יש לחץ. מדובר בלחץ טבעי לחלוטין ובהחלט יכול לגרום לחרדת ביצוע וזקפה רכה. לרוב, הלחץ הזה נובע מהתחושה שיש ציפייה שגברים ידעו כיצד לקיים יחסי מין ויובילו את התהליך. בפעמים הראשונות זה עלול לקרות וחשוב לא להתייחס לזה כאל כשלון אלא כעוד שלב בדרך. חשוב שלא תלחץ על עצמך לקיים יחסי מין או לגרום לזקפה, היות וזה רק יכניס אותך ליותר לחץ. אם אתה מרגיש שאתה לא מצליח, תקחו צעד אחורה ותנסו שוב בפעם אחרת. אני מקווה שבפעמים הבאות המפגש המיני יהיה מוצלח יותר וגם הזקפה בהתאם. ישנן כמובן סיבות נוספות שיכולות לבוא בחשבון, כמו למשל תקשורת לא מספקת בתוך הקשר המיני, חוסר בטחון, דימוי גוף ועוד. בנוסף לכך יתכן ומחשבות על קשר מיני אחר מסיחות את דעתך, לוקחות אותך למקום אחר ואז, זה משפיע על הזקפה שלך. חשוב שתבדוק עם עצמך האם יש דברים נוספים שיכולים להשפיע על הסיטואציה. בנוגע לשאלתך על צפייה בפורנו, התשובה היא שצפייה בפורנו בהחלט יכולה להשפיע על מצב הזקפה וגם להגביר את החשש והלחץ. הרבה פעמים הצפייה בפורנו גורמת לנו לפתח דימויים וציפיות שקשורים לגודל איבר המין, היכולות המיניות או ה"ביצועים" המתבקשים ממך כגבר, דימויים שלרוב מנותקים מהמציאות ובאופן גלוי הם מצליחים להשפיע על חיי המין של הצופים, כמו במצב שתיארת וגם באכזבה מהמגע, ברעשים מהפרטנר/ית, בתחושה ועוד."

תגובות