בלי סודות: "האם אני צריך להפסיק לגעת בעצמי?". fotolia

בלי סודות: "האם אני צריך להפסיק לגעת בעצמי?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

לא מפסיק לחשוב על יחסי מין

בן 14 שואל: "שלום, אני מענג את עצמי כל יום ולא יודע איך להפסיק. בנוסף, יוצא לי לחשוב הרבה על יחסי מין ופנטזיות מיניות, האם זה בסדר?"
 
תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמחה שאתה מתייעץ איתנו בנושא זה. בנוגע למחשבות על יחסי מין ופנטזיות מיניות, חשוב לי להבהיר שזה נורמלי לגמרי. בגיל ההתבגרות הגוף שלנו מתפתח ומבשיל מינית, הורמונים משתחררים בצורה ובכמות שונה ממה שהיו עד עכשיו וכתוצאה מכך, נערות ונערים רבים חווים עוררות מינית גבוהה שיכולה להתבטא במחשבות והתעסקות גדולה מאוד במיניות, רצונות ופנטזיות וזה טבעי ובסדר גמור! 
בנוגע לעינוג עצמי - אין שום בעיה עם זה, להפך, זה בריא וכל מה שעושה לך נעים זה נהדר. כל עוד אתה שומר על הפרטיות שלך ויודע שזה משהו שאתה עושה באופן אישי ולא ליד אנשים אחרים, אוננות היא פעולה נהדרת שעוזרת לנו להכיר את הגוף שלנו, ללמוד מה נעים לנו ולבלות זמן איכות עם עצמנו. אולם, במידה ואתה מרגיש שאוננות פוגעת בסדר היום שלך, למשל: אתה לא עושה שיעורי בית, לא נפגש עם חברים ופעילויות אחרות, אז כדאי לשים לב לכך ולנסות להוריד בהדרגה את המינון של האוננות, כדי ששאר הדברים בחיים שלך לא ייפגעו. תמשיך ללמוד, להכיר ולהנות מגופך."
© Fotolia

לא מצליחה להגיע לסיפוק מיני

בת 17 שואלת: "שלום, אני מקיימת יחסי מין עם החבר שלי ומאוד נהנית, אבל אני לא מצליחה להגיע לאורגזמה. אני כן מרגישה שחרור וסיפוק אבל אני לא מצליחה לגמור, גם כשאני מנסה רק עם עצמי. אני מאוד מתוסכלת ולא יודעת מה לעשות עם זה." 
 
תשובת היועצת: "שלום לך, אני מאוד שמחה שפנית אלינו. קודם כל, אני מבינה את התחושה שלך, זה אכן יכול להיות מאוד מתסכל. חשוב שתדעי שיש הרבה נשים שלוקח להן זמן ללמוד את הגוף שלהן ואת התחושה של האורגזמה, כך שמה שאת חווה הוא נורמלי, בייחוד לנערה שרק התחילה את ההתנסויות המיניות שלה.
הדרך הטובה ביותר ללמוד את הגוף שלך הוא קודם כל עם עצמך. כתבת שגם כשאת מנסה לבד את לא מצליחה - האם הכוונה שלך כשאת עם בן הזוג שלך נוגעת בעצמך או בחדר שלך לבד? מציעה לך להתחיל במגע עצמי (אוננות) לבדך בחדר. את יכולה להתחיל ולחקור את גופך מול מראה (עדיף מראה גדולה כך שתראי את כולך), להתבונן באיבר מינך, לגעת בעצמך ולהרגיש מה זה עושה לך. עכשיו, הייתי רוצה לשאול אותך: האם ייתכן שאת כן חווה אורגזמה, אך לא יודעת שזאת אורגזמה? מה את מצפה שתהיה התחושה שלה? אם את נהנית עם חבר שלך וכיף לך, שחררי את המחשבה מהחיפוש אחר האורגזמה ותמשיכי להנות ולהתענג מהזמן שלכם יחד. לא כל הנשים חוות באותה צורה את האורגזמה שלהן, זה מאוד שונה מאחת לשנייה. אורגזמה היא סוג של שיא בהנאה המינית שלאחריה לעיתים מורגשת ירידת מתח קלה. יש נשים שהירידה באנרגיה כל כך קלה שהן לא מרגישות אותה וממשיכות לאורגזמות נוספות. מציעה לך להמשיך ולהנות מהמגע המיני עם בן הזוג שלך ובמקביל להמשיך ולחקור, לגעת ולענג את עצמך לבדך וללמוד מה קורה לך שם, ללמוד להכיר את התחושות. את מוזמנת להמשיך ולשתף אותנו כאן. מקווה שעזרתי לך."
© Fotolia

האם יש חשש להריון?

בן 17 שואל: "שלום, החברה שלי התחילה ליטול גלולות שמתחילות להשפיע שבועיים לאחר נטילת הגלולה הראשונה. קיימנו יחסי מין בלי קונדום שבוע וחצי אחרי שהיא התחילה ליטול את הגלולות, כלומר לפני שהגלולות החלו להשפיע במאת האחוזים. במהלך יחסי המין, שפכתי ויצאתי מהר כדי לא להכניס אותה להריון, אבל אני בכל זאת ממש לחוץ ולא בטוח שההריון אכן לא נקלט."
 
תשובת היועצת: "שלום לך. אני שמחה שפנית אלינו, כל הכבוד על האחריות! אני מבינה כי מדובר בחפיסת הגלולות הראשונה ולכן, במידה וחברתך נטלה את הגלולה הראשונה ביום הראשון של הווסת ומאז הקפידה ליטול גלולה בכל יום בשעה קבועה (גם בימים שלאחר קיום יחסי המין), היא מוגנת ואין ממה לחשוש. חשוב להקפיד ליטול את כל הגלולות שבחפיסה עד סופן כדי שאכן תמשיך להיות מוגנת! במידה והיא לא נטלה את הגלולות באופן קבוע כל יום, קיים חשש להריון ומומלץ ליטול אמצעי מניעה לשעת חירום כמו אלה/פוסטינור/נורלבו. בנוסף, שבועיים לאחר נטילת אמצעי המניעה, יש לבצע בדיקת הריון ביתית כדי לוודא שאכן אין הריון (ניתן להגיע לאחד מהסניפים שלנו ולבצע את הבדיקה ללא עלות ובליווי יועצת). מדגישה כי זה אך רק במידה ולא נטלה כל יום גלולה, בהתאם לסדר שבחפיסה. אחרת, כמו שאמרתי, אין ממה לחשוש ואתם מוגנים. שיהיה בהצלחה! ואנחנו כמובן כאן לכל שאלה והתייעצות."
 
תגובות