בלי סודות: "חושבת המון על חברה מהכיתה. מה אני?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "חושבת המון על חברה מהכיתה. מה אני?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אני לסבית?

בת 14 שואלת: "עליתי בראשון לספטמבר לכיתה ט', בית ספר חדש, בנות חדשות. בכיתה שלי יש מישהי שאני חושבת עליה הרבה ואוהבת להסתכל עליה, לא יודעת להגדיר את מה שאני מרגישה. האם אני לסבית? בי? לא מדברת על זה עם אף אחד. מצד שני, בשבת, כשהיה חופש, לאט לאט הפסקתי לחשוב עליה. כשאפגוש אותה ביום ראשון, כנראה זה שוב יעלה לי. לא יודעת מה לעשות."

תשובה: "היי, קודם כל, כל הכבוד לך שאת שואלת ומתעניינת. זה לא תמיד פשוט להתייעץ בנושאים אלו ואני שמחה שאת מתייעצת לגביהם. אני מבינה את הקושי שלך ואת ההתלבטויות, זה יכול להיות מאוד מבלבל כשמתעוררים בתוכנו רגשות כלפי אנשים אחרים – גברים ונשים כאחד - אך מחשבות אלו הן מחשבות טבעיות לגמרי. אני יכולה לנסות להרגיע אותך ולספר לך שהרבה נערים ונערות בגילך חושבים את המחשבות האלו וחווים את ההתלבטויות האלו. את לא חייבת להגדיר את מה שאת מרגישה – את יכולה לתת לעצמך את החופש להרגיש ולחקור את הרגשות שלך, לפחות לבינתיים. יכול להיות שבעתיד תרגישי יותר בנוח ותרצי להגדיר את מה שאת מרגישה. יכול להיות שתגלי שאת נמשכת רק לנשים, יכול להיות שתגלי שאת נמשכת גם וגם ויכול להיות שתגלי שאת נמשכת רק לגברים. תשתדלי לתת לעצמך את החופש להרגיש, לפנטז ולחשוב על כל מי שהמחשבה שלך הולכת אליו. אם את חושבת על הבחורה בכיתתך בימים האלו, אז תהני מזה. כרגע, את לא צריכה לעשות שום דבר. כתרגישי שאת יודעת מה את רוצה, אז תוכלי להחליט מה באיזו דרך תרצי לנהוג. עד אז – תני לעצמך את החופש. אני מאחלת לך הרבה הצלחה בהמשך, את מוזמנת להמשיך לפנות ל'דלת פתוחה', מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, מגדר, גיל ההתבגרות ומיניות דרך האינטרנט, הטלפון או פנים מול פנים באחד מהסניפים שלנו. פרטים באתר." 

הפרעות אכילה
הפרעות אכילה © Fotolia

למה שלהם גדול יותר משלי?

בן 15 שואל: "שלום, למה שק האשכים שלי קטן - ושל החברים שלי גדול יותר?"

תשובה: "שלום לך, אני שמחה שפנית אלינו, שאתה מתעניין ומתייעץ בנושאים אלו ולא מפחד לשאול ולחקור. חשוב שתהייה מודעות לשינויים הקורים בגופינו ואף להתפתחות שלנו. זה לא תמיד פשוט להתייעץ בנושאים אלו ואני ממש שמחה שאתה מתייעץ לגביי תהליכים שקורים בגוף שלך. המשך כך! אני מבינה שכשהגוף משתנה זה יכול להעלות הרבה שאלות ותהיות ואנחנו כאן לעזור בדיוק בדברים האלה. בחלק הזה של הגוף מיוצר הזרע, שבשנות ההתבגרות מתחיל להיווצר ואז גם לצאת. הדבר קורה בתהליך שנקרא 'קרי לילה', שבו הגוף משחרר נוזל זרע במהלך השינה, או באוננות. אני רואה שאתה בן 15, זה אומר שאתה ממש באמצע התהליך של גיל ההתבגרות וההתפתחות הגופנית. האיברים שלך עוד לא סיימו להתפתח לגמרי וכנראה הם עוד יגדלו ויגיעו לגודל הסופי שלהם בשנים הקרובות. כמו שסביר שהגובה שלך עוד ישתנה בשנים הקרובות, בדיוק כך גם שק האשכים שלך. חשוב לזכור: לכל אחד יש קצב גדילה שונה ולכן אני לא ממליצה לך להשוות את הקצב שלך לזה של חברים שלך. יש כאלה שמתפתחים מאד מהר כבר בתחילת גיל ההתבגרות ויש כאלה שיתפתחו בקצב מהיר דווקא בגיל מאוחר יותר. הרבה נערים סבורים שגודל איבר המין והאשכים שלהם קטן על אף שבפועל הוא נמצא בגודל ממוצע ונורמלי לחלוטין. לכן, אני לא ממליצה גם להשוות את גודל האיברים למה שנראה אצל אחרים, או בסרטים למשל. כמו כן, חשוב לציין שכל אדם הוא שונה, וכמו שהאף והאוזניים שלנו שונים מהחברים שלנו - כך גם איברי המין שלנו. לכולנו יש גדלים שונים וצורות שונות ויהיה לנו הרבה יותר קל לקבל את עצמנו כמו שאנחנו עם הצורה שנולדנו איתה. אתה מוזמן להמשיך לפנות ל"דלת פתוחה", מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, מגדר, גיל ההתבגרות ומיניות דרך האינטרנט, הטלפון או פנים מול פנים באחד מהסניפים שלנו. מקווה שהרגעתי אותך ומאחלת הרבה הצלחה!"

© fotolia

מרגיש שלא מספק את החברה שלי

בן 17 שואל: "היי. אני והחברה שלי יוצאים כבר שנתיים ואף פעם לא היו לנו בעיות בחלק המיני - עד שלפני כחצי שנה החלטנו להתחיל לקיים יחסי מין. הבנתי שיש לי בעיה שאני שופך מהר מדי, בצורה שלדעתי אינה תקנית. אני מרגיש שאני לא מספק את החברה שלי וזה יושב לי חזק על הלב. אני מספק אותה בדרכים אחרות ואף פעם לא מייבש אותה, אבל זה פשוט לא מרגיש לי אותו דבר. רציתי לדעת אם יש משהו שניתן לעשות בעניין זה. תודה מראש על הייעוץ."

תשובה: "אני שמחה שפנית אלינו ושאתה מתעניין ומתייעץ בנושאים אלו ולא מפחד לשאול ולחקור. זה לא תמיד פשוט להתייעץ בנושאים אלו ואני ממש שמחה שאתה מתייעץ לגביי תהליכים שקורים בגוף שלך ובזוגיות שלך. אני רוצה קודם כל להרגיע אותך, שהרבה מאוד נערים בגילך מודאגים מהסוגיה הזאת ומוטרדים ממנה, אבל לרוב לא בצדק. חדירה ויחסי מין לא נמשכים הרבה זמן כמו שמתואר בתרבות הפופולרית או בפורנו, שם מוצגת הצגת שווא, לפיה יחסי מין נמשכים הרבה מאוד זמן. למעשה, יחסי מין באורך הזה עלולים להיות כלל לא נעימים לרוב הנשים. עבור רוב הנשים, כאשר יחסי מין עם חדירה נמשכים מעבר לכמה דקות, זה יכול לעורר כאבים באיברן ולהוביל לתחושה לא נעימה גם לאחר קיום היחסים. אני לא יודעת כמה זמן אורכים יחסי המין שלכם, אבל בין אם מדובר בזמן קצר, ארוך או ממוצע - אני מציעה לך לדבר על זה עם חברה שלך. שאל אותה אם היא מרוצה מחיי המין שלכם. ציינת שאתה דואג לספק אותה ואני חושבת שזה הדבר הכי חשוב, וככה אתם יכולים ליהנות באופן חופשי מכל העולמות – גם מיחסי מין עם חדירה, וגם כאשר אתם דואגים לספק אחד את השני בדרכים נוספות. אם בכל זאת אתה מעוניין לנסות להאריך את משך החדירה, הדבר היחיד שאני יכולה להמליץ עליו זה לגרות פחות את איבר המין שלך בשלבים שלפני החדירה. אם גם לה נעימה החדירה, תשמרו את רב הגירוי לחדירה עצמה וכך היא עשויה להימשך זמן רב יותר. הכי חשוב שתהיו אחד עם השני בתקשורת מלאה ופתוחה בעניין – זה המפתח הכי טוב ליחסי מין טובים ובריאים."

תגובות