דייט בהתנדבות: כך תחגגו את יום האהבה על ידי תרומה לקהילה. צילום: fotolia

דייט בהתנדבות: כך תחגגו את יום האהבה על ידי תרומה לקהילה

נמצאים בזוגיות ומעוניינים לחגוג את הולנטיינ'ס דיי בדרך מקורית ומעניינת? אוהבים לתרום לקהילה ולחולל שינויים משמעותיים? אם כן, תתפלאו לגלות שבהחלט ניתן לשלב בין הדברים הללו ואף להפיק מכך תועלת אישית וזוגית רבה

בעוד יומיים, יחול אחד מהמועדים המרגשים ביותר בשנה, הלא הוא - הוולנטיינ'ס דיי. בדומה לזוגות רבים אחרים, גם אתם בוודאי מתלבטים לגבי האופן שבו עליכם לציין את המועד המיוחד הזה, אם בכלל. אז לפני שתכנעו ותצאו לדייט במסעדה, כדאי שתשקלו את ההצעה הבאה: השנה, בשונה משנים קודמות, תחגגו את האהבה שלכם על ידי אהבת האחר. למה הכוונה, אתם שואלים? ובכן, מחקרים רבים הוכיחו שהתנדבות קבוצתית (או זוגית, במקרה שלכם) תורמת המון לגיבוש הקבוצה והעצמת כל אחד ואחת מחבריה. אז על מנת לסייע לכם למצוא את מקום ההתנדבות הזוגית המושלם עבורכם שיחזק את הקשר בינכם, אספנו מספר ארגונים ועמותות שמאפשרים לבני ובנות נוער להתנדב בהם ולתרום לקהילה. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

מד"א

מד"א (מגן דוד אדום) הוא ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל. הארגון מספק שירותי עזרה ראשונה, פינוי נפגעים באמצעות אמבולנסים, רפואת חירום ועוד. 
אפשרויות התנדבות: החל מגיל חמש עשרה, כל בני ובנות הנוער זכאים לעבור הכשרת מע"רים (מגישי עזרה ראשונה) שכוללת קורס באורך 60 שעות. בסיום תהליך ההכשרה, המע"רים לוקחים חלק פעיל בארגון ואף מצילים חיים. חשוב להדגיש שבני ובנות נוער יכולים לגשת גם לקורסי הכשרה מתקדמים, שביניהם - מסייעי אט"ן (אמבולנס טיפול נמרץ), קורס מדריכים ועוד. 

למי זה מתאים? 
אומנם ההתנדבות במד"א לא מתאימה לכל אחד ואחת, אך אין ספק שזוהי התנדבות משמעותית מאוד שמעניקה המון ידע וניסיון בעולם הרפואה. אז אם שניכם או שתיכן מוצאים עניין בעולם הרפואה, אוהבים אקשן ואתגרים חדשים, מעוניינים לתרום לחברה בצורה משמעותית וכמובן לא נגעלים מהמון דם וקיא - מד"א זה ה-מקום התנדבות בשבילכם.

נשמע מעולה, איך נרשמים?
עליכם ליצור קשר עם אחראי המתנדבים בתחנה הקרובה למקום מגוריכם (בחלק מהערים, נציגי מד"א מגיעים לבתי הספר המקומיים ומאפשרים לתלמידים להירשם ישירות דרכם). בהמשך, תצטרכו לעבור ראיון אישי, להציג אישור על בריאות תקינה וכמובן להחתים את הוריכם על אישור הורים להתנדבות. 

פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר הרשמי של מד"א: https://www.mdais.org/itnadvut

© צילום: ירון ברנר

כנפיים של קרמבו

"כנפיים של קרמבו" היא תנועת נוער ישראלית, שמשלבת ילדים ונוער מהחינוך הכללי ומהחינוך המיוחד (צרכים מיוחדים). מטרתה היא ליצור חברה שיוויונית וסובלנית כלפי האחר והשונה. 
אפשרויות התנדבות: כאמור, התנועה מורכבת ממתנדבים שמגיעים מהחינוך הכללי (חונכים) וילדים ונוער ששייכים לחינוך המיוחד (חניכים). לכל חניך מוצמד לפחות חונך אחד וביחד הם עוברים פעילויות שונות ונהנים מקשר אישי וקרוב. 

למי זה מתאים? 
בדומה להתנדבות במד"א, גם התנדבות בתנועה המדהימה הזו איננה מתאימה לכל אחד ואחת. על החונכים להיות סבלניים, בעלי יכולת הקשבה והכלה וכמובן רצון עז לתרום לחברה. במידה ואתם ובן או בת זוגכם עומדים בקריטריונים הללו ומעוניינים להתנדב בתנועה זו - צפוייה לכם תקופה משמעותית ומרגשת במיוחד, שתתרום המון הן להעצמה האישית שלכם והן להעמקת הקשר ביניכם. 

נשמע מעולה, איך נרשמים?
סניפי התנועה מפוזרים בכל רחבי הארץ ולכן, מומלץ ליצור קשר עם אחראי המתנדבים בסניף הקרוב אליכם או להירשם דרך בית הספר שלכם, במידה וקיימת אפשרות כזו. כמו כן, באפשרותכם להירשם דרך האתר הרשמי של התנועה, שכולל גם מידע נוסף לגבי התנועה ותחומי הפעילות שלה. חשוב לציין שההשתתפות בתנועה מותנית בתשלום סמלי (החונכים והחניכים משלמים את אותו הסכום). 

פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר הרשמי של התנועה: https://www.krembo.org.il/he

© באדיבות כנפיים של קרמבו

אגודת צער בעלי חיים 

"צער בעלי חיים" הוא הארגון הוותיק ביותר בארץ בתחום רווחת בעלי החיים וזכויותיהם, ומטרתו העיקרית היא מניעת צער וסבל מבעלי החיים. האגודה מציעה מגוון שירותים, כמו - קליטת בעלי חיים נטושים ומסירתם לאימוץ.
אפשרויות התנדבות: המתנדבים באגודה מסייעים בעיקר בהוצאת הכלבים לטיול בחצר ובטיפוח ומשחק עם החתולים. על המתנדבים להיות מעל גיל חמש עשרה ולעבור הדרכת מתנדבים שמתקיימת בשעות וימים קבועים בתל אביב (מידע נוסף על ההדרכה תוכלו למצוא באתר הרשמי של האגודה). 

למי זה מתאים?
במידה ושניכם או שתיכן מזדהים כחובבי כלבים או חתולים מושבעים ומוכנים לעשות הכל בשבילם - אגודת צער בעלי חיים היא מקום ההתנדבות המושלם עבורכם. מלבד הסיוע הרב שתעניקו לבעלי החיים שאתם כל כך אוהבים, אתם גם תזכו להתגבש בתור זוג ולהכיר אחד את השני או השנייה לעומק. אין ספק שזהו אחד ממקומות ההתנדבות הכיפיים והמהנים ביותר, שמעניקים לבני ובנות נוער הזדמנות לעשות שינוי משמעותי.

נשמע מעולה, איך נרשמים?
לאחר שתעברו את הדרכת המתנדבים, תוכלו להגיע לאגודה בזמנכם החופשי ולהתנדב. אין צורך לתאם מראש הגעה להדרכת המתנדבים או לאגודה עצמה. 

פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר הרשמי של האגודה: https://spca.co.il/ 

© fotolia

כבאות והצלה 

"כבאות והצלה לישראל" הוא ארגון הכבאות וההצלה הרשמי של מדינת ישראל. הארגון מופקד על כיבוי ומניעת דליקות והתפשטותן, חילוץ והצלת לכודים וטיפול באירוע של חומרים מסוכנים. 
אפשרויות התנדבות: החל מגיל חמש עשרה, בני ובנות נוער רשאים להתנדב בתור צופי אש ולפעול לצד לוחמי האש. צופי האש מקבלים ציוד מגן אישי ומשתתפים באירועים להם הוסמכו, כגון - שריפות במבנים, שריפות כלי רכב, חילוץ מתאונות דרכים ושריפות בשטחים פתוחים. תפקידם סובב בעיקר סביב תפעול ציוד הכיבוי, ואינו כולל השתתפות במבצעים שעלולים לסכן אותם. 

למי זה מתאים?
ההתנדבות בארגון מתאימה למגוון רחב של זוגות: החל מהזוגות ההרפתקנים שאוהבים אקשן והתנסויות חדשות, ועד חובבי הרוגע והשלווה. במילים אחרות, כל אחד ואחת מכם יכול למצוא את המקום שלו בארגון ולתרום לחברה, תוך עשייה משמעותית ומהנה במיוחד. יתר על כן, מיותר לציין שההתנדבות תתרום רבות לזוגיות שלכם ותעמיק את הקשר ביניכם.

נשמע מעולה, איך נרשמים?
ברוב הערים, גיוס המתנדבים נעשה על ידי לוחמי האש המגיעים לבתי הספר ומציגים את הפעילות בפני התלמידים. במידה ולא קיימת אפשרות כזו במקום מגוריכם, אתם מוזמנים להגיש בקשת התנדבות באופן עצמאי דרך האתר הרשמי של הארגון. בהמשך, תדרשו להציג אישור רפואי, הסכמה לבדיקה במרשם פלילי, אישור הורים ועוד. כמו כן, תצטרכו לעמוד בקורס ובמבחנים המסכמים, לצד מבחני כושר נוספים. 

פרטים נוספים באתר: https://www.gov.il/he/service/volunteering_at_a_fire_station

© צילום: fotolia

התנדבות ברשות המקומית

בין אם אתם גרים בעיר, מושב או קיבוץ - כנראה שישנם מגוון גופים בסביבתכם שישמחו לקבל את עזרתכם, למשל - ספרייה עירונית, מתנ"ס קהילתי, עירייה, מוזיאון, בית ספר יסודי ועוד.
אפשרויות התנדבות: מסלולי ואפשרויות ההתנדבות תלויים במקום מגוריכם ובמקום שבו תרצו להתנדב, לדוגמה - אם תחליטו להתנדב בספרייה העירונית, כנראה שתעסקו בסידור הספרים וסיוע לספרן או הספרנית. מנגד, אם תחליטו להתנדב באחד מבתי הספר היסודיים שנמצאים בסביבתכם, כנראה שתסייעו לתלמידים הצעירים להכין את שיעורי הבית שלהם ותהנו מקשר אישי וקרוב עימם. 

למי זה מתאים?
התנדבות ברשות המקומית מתאימה בעיקר לזוגות שגרים קרוב אחד לשני או לשנייה, ומעוניינים בהתנדבות משמעותית וקרובה לבית. בדומה לשאר מקומות ההתנדבות, גם פה תוכלו להתגבש בתור זוג ולהכיר אחד את השני או השנייה לעומק. 

נשמע מעולה, איך נרשמים?
ניתן לפנות לרכז או רכזת המחויבות האישית בבית הספר שלכם, ולהירשם דרכם למוסד שבו אתם מעוניינים להתנדב. במידה ולא קיימת בפניכם אפשרות כזאת, אתם בהחלט יכולים לגשת ישירות לאחראי המתנדבים במקום ההתנדבות הרצוי ולברר מהם תנאי הקבלה ואופי ההתנדבות. 

 

תגובות