האחים הקטנים בזוגיות ראשונה? כך תייעצו להם. צילום: FOTOLIA

האחים הקטנים בזוגיות ראשונה? כך תייעצו להם

כולכם בוודאי זוכרים את האהבה הראשונה שלכם ואת כל הקשיים וההתלבטויות שנלוו אליה. בעזרת הכתבה הבאה, תוכלו להשתמש בניסיון האישי שלכם ולייעץ לאחים או האחיות הקטנים שלכם, שחווים בדיוק את מה שאתם חוויתם פעם

בין אם האח או האחות הקטנים שלכם כבר התחילו לצאת לדייטים ואף לנהל את הזוגיות הראשונה שלהם, ובין אם הם טרם הגיעו לשלב הזה – אתם בוודאי מרגישים מחויבות לשוחח איתם בנושא ולתת להם כמה טיפים מניסיונכם האישי. בכתבה הבאה, אספנו עבורכם את הדברים שאתם חייבים להגיד להם.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

זוגיות היא דבר מסובך


כשמדובר באהבה וזוגיות, לא קיימת חלוקה ל - "שחור ולבן" או "נכון ולא נכון": כל אחד ואחת צריכים לפעול על פי התחושות שלהם, ומה שהם רואים ומרגישים לנכון לעשות. העובדה הזו, הופכת את נושא הזוגיות למסובך במיוחד ולעיתים – אנו לא מצליחים להבין בדיוק מה אנחנו מרגישים או רוצים. חשוב שתסבירו זאת לאחים הקטנים שלכם ותוודאו שהם אכן מוכנים להתמודד עם כל ההתלבטויות והקשיים שיצוצו במהלך מערכת היחסים שלהם.

אל תוותרו על עצמכם


לרוב, אהבה ראשונה מתאפיינת בעוצמתיות רבה, ולכן – לעיתים, שני הצדדים מאפשרים לעצמם לוותר על דברים חשובים, רק בשביל להיות ביחד ולהגדיל את הסיכוי שהזוגיות תצליח. כך, למשל, זוגות רבים מוצאים את עצמם "מבריזים" משיעורים בבית הספר ולא לומדים למבחנים, רק כדי לבלות זמן רב יותר ביחד. מומלץ שתשוחחו על כך עם האחים והאחיות הקטנים שלכם, ותבהירו להם שהתנהלות כזו תביא להשלכות קשות בעתיד – והם בהחלט יצטערו על כך.

© adobestock

לזוגות חד – מיניים: תתעלמו מתגובות שליליות


לצערנו, גם בשנת 2020 – קולות הומופוביים רבים נשמעים ומורגשים היטב בחברה ובתקשורת. לכן, ניהול זוגיות חד – מינית היא לא בהכרח דבר רגיל ופשוט: במידה והאחים או האחיות הקטנים שלכם נמצאים בזוגיות כזו, חשוב שקודם כל – תתמכו בהם ותבהירו להם שאתם לעולם לא תתמכו בהומופוביה. שנית, תזכירו להם שאין סיבה שהם יתייחסו לתגובות השליליות שנאמרות בנוגע לקהילה, ועליהם לא לתת לכל הדעות הקיצוניות הללו לערער אותם ולהשפיע על הזוגיות שלהם.

זה לא כמו בסרטים


בני ובנות נוער רבים, בעיקר הצעירים שבהם, נוטים להיות מושפעים מתוכניות הטלוויזיה שהם צופים בהם. כתוצאה מכך, הם מקווים שחיי האהבה שלהם יתנהלו כמו אלה שהם רואים בטלוויזיה – דבר שעשוי להיות הרסני עבורם. חשוב שתבהירו להם שהמציאות שלנו שונה מאוד מזו שהם רואים בסרטים וסדרות, וזאת כדי למנוע מהם לחוות אכזבות ולפתח ציפיות לא ראליות.

© צילום: gettyimages

לעולם אל תיכנעו ללחץ חברתי


כאמור, זוגיות היא דבר אינדיבידואלי ולכן – אין סיבה שלחץ חברתי או מוסכמות מסוימות, ישפיעו על קצב ההתקדמות של מערכת היחסים שלנו והתנהלותה. זהו אחד מהדברים החשובים ביותר שעליכם להגיד לאחים והאחיות הקטנים שלכם ואף להבהיר להם שבמידה ובן או בת זוגם מנסים לשכנע אותם לעשות משהו בניגוד לרצונם – כנראה שהזוגיות שהם נמצאים בה היא איננה בריאה ותקינה.

תגובות