מכתבים מהלב: "העבר הוא בעבר".  Fotolia

מכתבים מהלב: "העבר הוא בעבר"

"זה לקח לי זמן, להגיע להשלמה הזו שיהיה מישהו אחר. זה לקח לי זמן להשלים עם העובדה שאני ואתה זה לא לנצח. אבל הנה, העתיד כבר כאן ואני מצליחה לאט-לאט, שבר אחר שבר, להשאיר את העבר בעבר" • כתבי וכתבות פרוגי במכתבים מהלב! והשבוע: כתבתנו במכתב לאהובה, אותו אחד שנאלצה להשאיר את הזכרונות איתו בעבר

קשה מאוד להגיע למסקנה הזו שהעבר הוא בעבר ואין מה לעשות כדי לשנות זאת. קשה להגיע להשלמה הזו שמה שקרה קרה, ואי אפשר לבטל אותו או לגרום לכך שהדברים יסתיימו אחרת. 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

לקח לי הרבה זמן להגיע להשלמה הזו עם עצמי, להשלמה הזו שאיבדתי אותך ואתה נמצא בעבר ולא בעתיד שלי. תמיד חשבתי שאני ואתה זה לנצח, שגם אם לא נשאר זוג לתמיד, לפחות נהיה החברים הכי טובים. תמיד חשבתי שאני אהיה בחתונה שלך, שאם לא אני אהיה זו שתעמוד לצידך, אז לפחות אני אזכה לראות את החבר הכי טוב שלי ביום המאושר בחייו. שוב, לקח לי הרבה זמן להגיע להשלמה שזה כבר לא יקרה.

אין מה לכעוס על העבר, כי הוא בעבר וזה כבר לא משנה, נכון? אז למה כעסתי כל כך הרבה זמן ולמה הייתי עצובה כל כך הרבה זמן על כל הדברים שנמנעו ממני בגלל אותה פרידה וחוסר היכולת שלנו להתאושש ממנה? 'זה כבר בעבר ואני צריכה להמשיך הלאה', הייתי אומרת לעצמי, אבל לקח לי המון זמן באמת להשלים עם העובדה שאתה כבר לא תמשיך לגלות את החיים איתי. 

© adobestock

כבר מההתחלה ידעתי שאני רוצה להמשיך הלאה. זה נראה מובן מאליו שאני אומרת את זה, כי מי לא רוצה להמשיך הלאה? מי רוצה להמשיך להיות תקוע במקום אפל, חשוך ועצוב למשך שארית חייו? אבל בשבילי, זה לא מובן מאליו. תבין, אם אני עוברת הלאה זה אומר שאתה תישאר לנצח בתהום העבר, כי אני לא מתכוונת להושיט לך יד כשכבר המשכתי הלאה, כשאני רחוקה. אם אני ממשיכה הלאה, זה אומר שאני חותמת בחותם שעווה את מה שהיה ביננו, את כל השנים, ושמה אותם מאחור, והבעיה היא שסירבתי לוותר. 

סירבתי להשאיר את העבר בעבר ולהמשיך הלאה לעבר עתיד אופטימי יותר. סירבתי לוותר כי הייתה בי התקווה שעוד נוכל לחזור למה שהיינו פעם, נוכל לשחזר את החברות והאהבה, נוכל להיות בהווה אחד של השני. אהבתי אותך מאוד, אתה בטח יודע את זה, ובגלל זה נלחמתי עם עצמי. אבל ידעתי שאני רוצה להמשיך הלאה, שאני לא נמצאת במקום שבריא לי. ידעתי שאני רוצה עתיד שמח עם מישהו אחר שיאהב אותי, כי אתה לא היית מסוגל להעניק לי אהבה יותר. 

© צילום: Fotolia

וזה לקח לי זמן, להגיע להשלמה הזו שיהיה מישהו אחר. זה לקח לי זמן להשלים עם העובדה שאני ואתה זה לא לנצח. אבל הנה, העתיד כבר כאן ואני מצליחה לאט-לאט, שבר אחר שבר, להשאיר את העבר בעבר. אני מצליחה לא לתת לו להשפיע לי על העתיד, על מערכת היחסים הבאה, על האהבה הבאה. כי אני ואתה זה לא לנצח. הנצח כבר נגמר.

תגובות