זה שיר פרידה: קטעי הספוקן וורד המדברים על שברון לב. צילום: fotolia

זה שיר פרידה: קטעי הספוקן וורד המדברים על שברון לב

חוויתם לאחרונה פרידה? שברון לב? במיוחד עבורכם אספנו את כל קטעי השירה המדוברת (ספוקן וורד) הנוגעים לאהבה נכזבת, פרידות ושברון לב

ספוקן וורד (בעברית- שירה מדוברת) היא שירה הנועדה להיות מוצגת מול קהל. משורריה מטיחים אותה בקהל שמולו הם מופיעים. מציגיה נוהגים לשלב משחק ושפת גוף בעת הופעתם- מה שעוזר למקד ולשמור על הקשב של הקהל לאורך כל הקטע, ובכך להעביר את המסר בצורה טובה וחדה יותר. השירה נכתבת לרוב בחרוזים, אך אין לה כללים כתובים ולכן הנושאים בהם היא עוסקת אינם אחידים והם נוגעים בנושאים נרחבים כמו: דיכאון, פוליטיקה, דת, גזענות ועוד. בכתבה הבאה אספנו עבורכם את קטעי השירה המדוברת הטובים ביותר בנושא פרידות.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

יעל חץ- "ילדים גרושים"

הקטע מדבר על הוריה של המשוררת. המשוררת מספרת שהם התגרשו כשהייתה ילדה קטנה, מתארת את התהליך והתחושות שחוותה באותה התקופה ומדגישה גם את הפחד לחוות פרידה, בדיוק כמו הוריה, שנוצר כתוצאה מהגירושין שלהם.

 

אסף שנהב- "עצות למי שנשבר לו הלב"

הקטע המרגש הזה הוא מעין מדריך חובה עבור כל אדם שנשבר לו הלב. הוא מדבר בדיוק רב על השלבים לאחר הפרידה, כמו הזיכרון של ההתכתבות האחרונה עם האקסים, בקשת עצות מאנשים וההחלטה להתחיל לחפש בני זוג חדשים. הקטע אמנם כבד וטעון, אך יש בו אופטימיות רבה בסופו וציפייה לכך שבעתיד, אדם שנשבר לו הלב יפסיק להתעסק בזיכרונות ישנים הנוגעים לאקסים ויתגבר עליהם. המשורר נותן למאזיני הקטע עצות כמו לא לכתוב לאקסים הודעה, להיות עדינים עם עצמם ולזכור שלהיות עצובים זו לא מחלה.

 

יעל חץ- "תרגיל ברעידת אדמה"

זהו קטע נוסף של יעל חץ והוא מדבר על ההשוואה בין ההתמודדות שלה בתוך מערכות יחסים כאשר הייתה בכיתה ד' לבין ההתמודדות שלה כיום, ועל הדמיון של ההתמודדות הזו לרעידות אדמה. למשל, ההרגשה שכל קשר רציני שהיא נמצאת בו, דומה לישיבה מתחת לשולחן וההמתנה לכך שהתקרה תתמוטט מעל ראשה. היא מספרת על העובדה שאף אחד לא יודע באמת מה זה אומר לאהוב- לא הילדים מהכיתה שהייתה בה, ולא אף אחד אחר בעולם, ובהמשך גם על הציפייה שבן הזוג שלה ילחם עליה וינסה לגרום לה להישאר איתו גם כשהיא מנסה להיפרד ממנו.

 

 

מעיין אגמון- "אי אפשר לתקן"

 

מעיין אגמון- "אי אפשר לתקן"

מעיין אגמון- "אי אפשר לתקן"

מעיין אגמון- "אי אפשר לתקן"

המשוררת מדברת בקטע על הבית שרצתה לעצב לה ולאהובה לשעבר ומתארת אותו לפרטי פרטים, כמו שימוש בקירות כחולים ופרחים באגרטל מאולתר בכל יום שישי- מה שהראה את האהבה הגדולה שהייתה לה כלפיו. היא מדברת על כך שהייתה מוכנה לעשות הכל בשביל לבנות את הבית הזה, כלומר לעשות הכל למען אותו האדם. החל מלקנות ספה שונה ועד ללדבר בשפה שרק שהם ימציאו. אך כנראה שכל הדברים האלו לא הספיקו עבורו והוא החליט לעזוב אותה. בסוף הקטע היא מספרת שקנתה עבור הבית שלה, שהיא כל כך אוהבת, כוס אחת בלבד ולא שתיים, מה שאומר שהיא משלימה עם כך שהיחסים שלהם באמת נגמרו.

 
 
תגובות