בלי סודות: "מרגישה שאנחנו ביחד רק בשביל לשכב". fotolia

בלי סודות: "מרגישה שאנחנו ביחד רק בשביל לשכב"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

"מה לעשות אם בן זוגי לא מקדיש לי תשומת לב?"

בת 17 שואלת: "היי, יש לי חבר כבר שנה וחצי ובהתחלה הזוגיות שלנו הייתה ממש טובה, אבל לאחרונה משהו בה התפקשש. אני מרגישה שהוא תמיד מעדיף את החברים או משחקי המחשב שלו על פניי ואני צריכה לרדוף אחריו כדי שהוא יתייחס אליי, וזה מאוד מתסכל. התחושה שהוא משדר היא שהוא מיצה את הקשר ועכשיו אנחנו ביחד רק בשביל לשכב ולא מעבר. אני שקלתי (ועדיין שוקלת) הרבה זמן להיפרד ממנו, כי הדבר שהכי חשוב לי בבן זוג שלי זה שהוא יעריך אותי. אני הכי מפנקת, דואגת ואכפתית כלפיו, אבל אני מרגישה שהוא לוקח אותי כמובן מאליו, בזמן שאני מעריכה כל שנייה שבה הוא נמצא בחיי. מצד שני, אני כבר התרגלתי להיות בזוגיות, ואני באמת עדיין אוהבת אותו ורוצה לתת לו עוד הזדמנות".

תשובת היועצת: "שלום לך, אתחיל ואומר שמגיע לכל אחת מאיתנו להיות נאהבת ומוערכת במערכת היחסים שלה ושנשמע שאת בחורה רגישה, מבינה את המצב ושקולה מאוד. זה לא פשוט כשאת מרגישה שהצד השני לא מחזיר לך את האהבה שמגיעה לך, בעיקר כשאת מרגישה שאת משקיעה בקשר. מגיע לך בן זוג שאוהב אותך, דואג, ושתהיי בראש סדר העדיפויות שלו. אחד הדברים החשובים ביותר במערכת יחסים הוא תקשורת. אנחנו צריכות להיות פתוחות עם בן הזוג ולשתף אותנו ברגשות ומחשבות שלנו, גם כאשר הן טובות וגם כאשר לא. אני מציעה לך להכין לעצמך רשימה או לנסות לחשוב בראש על הקשר שלכם: מה טוב בקשר? מה פחות טוב? מה היית רוצה לשנות? על מה צריך לעבוד? על מה את לא מוכנה לוותר? לאחר מכן, אני מציעה לך לקבוע עם בן הזוג שלך שיחה בארבע עיניים ולשתף אותו בתחושות שלך. את צריכה להסביר לו את מה שכתבת לנו עכשיו, שאת מרגישה לא מוערכת, שאת מצפה גם לתשומת לב כפי שאת נותנת לו תשומת לב, שהקשר הזה חשוב לך ואת רוצה לעבוד עליו ויהיה חבל לך לוותר. נסי לראות מה הוא חושב ואיך הוא רואה את הדברים ואולי תגיעו למסקנות לגבי הקשר, לטובה או לרעה. יכול להיות שהוא באמת לא שם לב לדברים כמו שכתבת ותוכלו לעבוד על הדברים ביחד. אני יודעת שקשה מאוד לוותר על זוגיות, בטח על זוגיות ארוכה כמו שלך יש. אנחנו משלבים את החיים שלנו בחיים של עוד אדם, לומדים להכיר אותו ופותחים אל עולמנו מולו. אף פעם לא פשוט לסיים מערכת יחסים ותמיד ישנן חששות "להישאר לבד". חשוב שתזכרי שגם במידה ותגיעי להחלטה שאת רוצה להיפרד, שאת אף פעם לא לבד - יש לך משפחה, חברות וחברים שיתמכו בך ויהיו שם בשבילך. לסיום, חשוב מאוד לדבר על הדברים ולהיות כנים עם הצד השני, בן זוג צריך לתת לך תחושה שלמה עם עצמך ולגרום לך להרגיש טוב עם עצמך ונאהבת ולא להיות עצובה ומתוסכלת".

© Fotolia

"האם אוננות משפיעה על מידת השיעור?"

בת 17 שואלת: "היי, יש לי שאלה שמטרידה אותי כבר הרבה זמן. לפני כשנה התחלתי לאונן, ושמתי לב שמאז התחלתי להיות יותר שעירה. השיער בפנים הפך מדק לשחור ועבה בלי שנגעתי בו, וככה גם בשאר הגוף. אם לפני שנה וחצי הייתי צריכה לגלח פעם בשלושה ימים, עכשיו אני צריכה לגלח בכל יום. אז השאלה שלי היא, האם כאשר אני מגיעה לאורגזמה משתחררים אצלי הורמונים שגורמים לשיעור הזה?"

תשובת היועצת: "שלום לך, תודה רבה שפנית אלינו ושאת קשובה לשינויים בגופך. את נמצאת כרגע בגיל ההתבגרות, גיל שבו מתרחשים שינויים רבים שחלקם קורים בגופינו. שניים מהשינויים הטבעיים שמתרחשים הם עוררות מינית וצמיחת שיער מוגברת יותר מבעבר. לכן, הגיוני מאוד שבתקופה בה התחלת לאונן גם מתרחשת אצלך צמיחת שיער. שימי לב גם שהורדת שיער בכל דרך שהיא גורמת לכך שהצמיחה תהיה יותר מהירה ולשערות להיות עבות וקשות יותר. כל השינויים האלו שאת מרגישה בגופך הם בריאים, טבעיים ונורמליים לחלוטין. אוננות אינה גורמת לגוף להצמיח יותר שיער אלא מדובר בתהליכים שקורים במקביל מכיוון שאת בשיאו של גיל ההתבגרות. אוננות היא טבעית ונורמלית לגמרי ובטח שזה בסדר (ואף מומלץ!) שאת מאוננת. נערות שונות מאוננות בדרכים שונות. יש שמאוננות על ידי גירוי ומגע ויש על ידי הכנסת אצבע, יש כאלה שעושות גם וגם. אוננות והפנטזיות שלנו הן פעולות טבעיות בגיל ההתבגרות ובכלל. אוננות מלמדת אותנו מה נעים לנו ואיזה מגע עושה לנו תחושה טובה בגוף וכך אוננות עוזרת לנו להכיר את גופנו הכי טוב. כמו כן, לאוננות ישנם יתרונות רבים, למשל- לאחר אוננות מופרשים הורמונים כגון מלטונין, הורמון השינה ואנדורפינים, הורמוני ההרגשה הטובה. לכן אוננות יכולה לעזור לנו להירדם, להיות במצב רוח טוב ולהפחית מתחים וחרדות. הנה סרטון שמראה מה קורה בגוף. אני מזמינה אותך להמשיך לחקור את הגוף שלך באמצעות מראה, להתיידד איתו ולהרגיש איתו בנוח. תחקרי את גופך גם באמצעות מגע עם אצבעות וליטופים. צאי למסע, גלי בעזרתך ובעזרת הידיים איפה נעים לך יותר ואיפה פחות. כי את ורק את יכולה לדעת איפה איך ומתי נעים לך".

© צילום: fotolia

"מדוע אני לא מצליח להגיע לזקפה?"

בן 19 שואל: "יש לי קושי להגיע לזקפה חזקה כאשר אני עם בת זוגי, וזה מונע מאיתנו לקיים יחסי מין וגינליים. גם בגירוי של האיבר, הזקפה אינה חזקה. לעומת זאת, כאשר אני לבד, אני לא חש במצוקה כלשהי. האם מדובר בבעיה פסיכולוגית, הנובעת מלחץ וחוסר ניסיון או שמא מדובר בבעיה רפואית?"

תשובת היועצת: "שלום לך, בדרך כלל כשיש בעיה רפואית, היא מתבטאת כל הזמן ולא רק כאשר אתה עם בת הזוג. כלומר, אם קיימת בעיה רפואית היינו מצפים שגם כשאתה לבד לא תצליח להגיע לזקפה. אם בכל זאת אתה חושש מבעיה רפואית, אתה יכול להיבדק אצל רופא. באופן כללי, ממה שאתה מתאר סביר יותר שהקושי להגיע לזקפה נובע ממתח או לחץ בזמן קיום היחסים. קיום יחסי מין יכול להיות מלחיץ, במיוחד כאשר נוצרת תחושה של חוסר הצלחה שיכולה להגביר את המתח. אני מציעה לכם לנסות להפחית את המתח מהסיטואציה כמה שניתן. אתם יכולים לנסות לקחת את הדברים לאט יותר, בהדרגתיות, להכיר את הגוף אחת של השני ולהתרגל למגע אחת של השני. תקשורת והדדיות הן חשובות מאוד בזמן קיום יחסי המין. חשוב שתהיה תקשורת טובה ופתוחה עם הפרטנר שלנו על מנת שתהיה לשני הצדדים חוויה טובה ומוצלחת. כדאי לייצר פתיחות בנושא עם בת הזוג ולשתף ברגשות והמחשבות שלך כדי שההתמודדות תהיה משותפת וכך גם ההצלחה".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר/ https://www.opendoor.org.il/.

תגובות