בלי סודות: "מבולבל לגבי הזהות המינית שלי". צילום: Fotolia

בלי סודות: "מבולבל לגבי הזהות המינית שלי"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול

עוד בערוץ היחסים של פרוגי: "

"מבולבל לגבי הזהות המינית שלי"

בן 17 שואל: "היי, לאחרונה אני קצת מבולבל לגבי הזהות המינית שלי. מצד אחד, מאז שאני ילד קטן תמיד חשבתי על בנות ואני דיי בטוח שאני סטרייט, אבל בשנה האחרונה אני חווה לפעמים חלומות אירוטיים על חברים ממש קרובים שלי וכשאני מתעורר בבוקר אני נגעל מהמחשבה (חלומות עם שפיכה). אני נורא מבולבל ואני מרגיש כאילו אני בתוך סיוט. אני מרגיש שאני מכניס את עצמי לפרדוקס כי אני כל הזמן שואל את עצמי מה אני? ועונה לעצמי "סטרייט" ואז עולות כל המחשבות... ובקיצור אני נורא אבוד. אני כל הזמן מנסה לענות לעצמי ואני תמיד תוהה אם אני מנסה לשקר לעצמי שאני סטרייט למרות ש90 אחוז שאני נמשך לבנות. אז פניתי אליכם לתשובה בתודה".

תשובת היועצת: "היי, אני ממש שמחה שפנית אלינו. אתה מתאר תחושות לא פשוטות ואני מבינה שהנושא, כרגע, מאוד מטריד וסוער בתוכך. אני מצטערת לשמוע שזה מאד מטריד אותך ושזה מה שאתה עובר. אולי ירגיע אותך לדעת שתחושות הבלבול והמורכבות שאתה מתאר הן תחושות נורמליות לנער בגילך. בגיל שלך העוררות המינית גבוהה מאוד וחלומות ארוטיים על גברים או על נשים זה לא משהו יוצא דופן, גם אם יוצאת שפיכה או זקפה בעקבותיהן. זה לא בהכרח מעיד על העדפה מינית כלשהי, יש דברים שהם לא בשליטתנו.

אתה מתאר כל מיני סיטואציות שבהן הרגשת עוררות מינית גבוהה כשחשבת על גברים או שהיית קרוב לגברים - זה יכול לקרות, זה אכן מבלבל וחשוב שתדע שכל עוד אתה לא מגדיר את עצמך באופן מסוים, אז זה לא מגדיר אותך מבחינת ההעדפה המינית שלך. אולי יעזור לך לדעת שיש הרבה גברים שמגדירים את עצמם כסטריטיים בעוד שיש להם גם משיכה לגברים או פנטזיות בנושא. השאלות שאתה שואל את עצמך לגבי הזהות המינית שלך הן שאלות חשובות ביותר והן חלק מעיצוב הזהות המינית שלך - שזה תהליך חשוב ומרכזי בגיל ההתבגרות, ואין ספק שהוא יכול להיות מבלבל ולא נעים. אני מבינה שאתה מצפה לתשובה אחת, אך לצערי אין נכון או לא נכון, יש מה שאתה מרגיש שנכון לך. כל מה שאתה מרגיש זה טבעי ונורמלי. לצערי הרב אין קסמים בתהליכים כאלו, צריך לעבור אותם. לשאול את השאלות, לתהות ולבדוק והתשובות יגיעו.

אני מזמינה אותך לשאול את עצמך מדוע אתה מפחד מהגדרות שכאלה? נראה שיש בך סקרנות מינית רבה, שאתה בודק את עצמך, מגלה את עצמך. אני מחזקת אותך לגבי זה (ומציעה לך לנסות ולהימנע מצפייה בפורנו שעלולה לפגוע לך בתפקוד המיני) ומקווה שהתחושות ישתנו או יתבהרו בקרוב". 

© adobestock

"מרגיש חסר ביטחון עצמי"

בן 18 שואל: "היי, אני מודאג ממש מההתפתחות שלי. איבר המין שלי קטן מהממוצע וזה מוריד מהביטחון העצמי שלי ברגע שאני מגיע למצב אינטימי עם בחורה או ביני לבין עצמי וביני לבין החברים. ההתפתחות שלי תמשיך גם למרות שעברתי את גיל 18? יש משהו שאפשר לעשות בנידון?"

תשובת היועצת: "שלום לך, אני שמח שפנית אלינו ושאתה סקרן לגבי ההתפתחות של הגוף שלך. לפני שאענה על שאלתך, אבהיר כי אורך הפין בזקפה בגבר מבוגר הוא בממוצע 12 עד 14 ס"מ. ייתכן ואתה רגיל לראות אברי מין זכריים בפורנו, שם בדרך כלל יש גברים עם אברי מין לא מציאותיים, ארוכים ועבים בצורה לא מציאותית. הם משיגים את הצורה הזאת על ידי שיטות צילום, ניתוחים פלסטיים, עריכת מחשב ועוד. לכן הפורנו לא יכול להיות קנה מידה עבור מה שנחשב לנורמאלי ומה לא.

עוד חשוב שתדע כי איבר מין גדול לא בהכרח אומר איבר מין טוב יותר. לעיתים פין גדול מידי יכול להכאיב ולהיות לא נעים לנשים. בנוסף לכך, רוב התחושה שנשים חוות בעת חדירה נובע מחמשת הסנטימטרים הראשונים מפתח הנרתיק, כך שפין ארוך לא הכרחי בכלל בשביל לענג בזמן חדירה. לבסוף, חשוב להדגיש שמרבית הנשים לא חוות אורגזמה כתוצאה מחדירה, אלא כתוצאה מגירוי חיצוני של הדגדגן.

לשאלתך, הפין יכול לגדול ולהתפתח גם בגילאים מאוחרים יותר מגיל 18, עד לגילאי העשרים. נערים רבים בני גילך חווים את התחושות שאתה מתאר כאן ורובן המוחלט נובעות מיחס החברה לאיבר המין הזכרי ולא בצדק. חשוב שתדע שאין קשר בין גודל איבר המין שלך לבין מי שאתה, ליכולת שלך לענג בנות זוג או על מהותך כגבר. מי שאתה עבור האישה שאיתה אתה נמצא במצב האינטימי מושפע הרבה יותר מכמה אתה רגיש, יודע לתקשר בצורה בריאה, קשוב לצרכיה וכנה איתה. נסה להעמיק בעצמך את התכונות האלה, עיסוק בגודל איבר המין שלך, שאינו בשליטתך, עשוי לגרום לך תחושות לא נעימות וחוסר ביטחון שהוא, כפי שהזכרתי, מיותר ולא משפיע על הנאתה איתך".

© AdobeStock

"האם אני בהריון?"

בת 17 שואלת: "היי, התחלתי החודש בפעם הראשונה לקחת גלולות ביום הראשון של המחזור. אחרי כ-5 ימים קיימתי יחסי מין עם הבן זוג שלי ללא קונדום והוא גמר בפנים. עכשיו אני כמה ימים לפני מחזור והתחילו לי בחילות וצרבות ואני מפחדת שאולי נכנסתי להריון. האם זה אפשרי? תודה על העזרה".

תשובת היועצת: "היי, אני שמחה שפנית אלינו. גלולות למניעת הריון הן אמצעי מניעה בטוח ויעיל כאשר משתמשים בהן כראוי. אם התחלת לקחת את הגלולות ביום הראשון של הווסת, והמשכת לקחת גלולה אחת כל יום, באותה שעה – אין סיבה לחשש – עקבת באופן מדויק אחר ההוראות ולכן את לא אמורה להיות בחשש מהריון גם אם את מקיימת יחסי מין ללא קונדום וגם אם בן הזוג שלך גמר בתוך הנרתיק שלך.

התסמינים הגופניים שאת חווה יכולים להיות תופעות לוואי של התחלת נטילת הגלולות, יכולים להיות קשורים לתהליכים אחרים שקורים בגופך ויכול להיות שבכלל נובעים מלחץ שלך סביב ההיריון. נסי להירגע ולא לחשוב על כך יותר מדי ואני מאמינה שהווסת תגיע וגם הבחילות והצרבות יחלפו.

במידה ולא לקחת את הגלולות כנדרש, עלייך לבצע בדיקת הריון שבועיים לאחר קיום יחסי המין. לפני זה הבדיקה לא תהיה אמינה. ניתן לקנות בדיקת הריון בכל רשת פארם או בית מרקחת הקרובים לביתך. דלת פתוחה יכולה לסייע לך בצורה טלפונית במהלך הקנייה והבדיקה הביתית. אני מקווה שזה עונה על השאלה שלך ומבהיר כמה דברים".

  1. "דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר- https://www.opendoor.org.il/. 
תגובות