חוששים או מוכנים? חשיבות הפעם הראשונה. צילום: fotolia

חוששים או מוכנים? חשיבות הפעם הראשונה

אז החלטתם לקיים יחסי מין בפעם הראשונה ואיך שלא תסתכלו על זה - מדובר בהחלטה חשובה. הפעם הראשונה יכולה להיות נפלאה ונהדרת והיא יכולה גם להיות טראומתית. איך מקבלים החלטה? מה חשוב לשים לב ולשאול את עצמינו? מור קידר עושה לנו סדר בכל מה שקשור לפעם הראשונה

אז החלטתם לקיים יחסי מין בפעם הראשונה ואיך שלא תסתכלו על זה - מדובר בהחלטה חשובה במיוחד שיהיו לה השלכות גם מיידיות וגם בעתיד. הפעם הראשונה יכולה להיות נפלאה ונהדרת והיא יכולה גם להיות טראומתית. זה לא באמת משנה עם מי תחליטו לקיים יחסי מין בפעם הראשונה - עם בן או בת הזוג הקבועים או עם מישהו שהכרתם לאחרונה, מה שחשוב זה שתגיעו מוכנים לסיטואציה ותהיו בטוחים שאתם, וגם הצד השני - מוכנים ורוצים.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

ההחלטה היא שלכם

אין אדם נכון או לא נכון לחלוק איתו את החוויה של הפעם הראשונה. ההחלטה עם מי תהיו היא רק שלכם ואם אתם בטוחים בה - היא נכונה. איך תדעו? אם בחרתם את האדם ממקום כן ואמיתי ולא מתוך לחץ או רצון לרצות אותו, אם אתם מרגישים שלא משנה לאן יוביל הקשר לאחר מכן אתם לא תתחרטו על ההחלטה, ושאתם לגמרי סומכים על בן או בת הזוג שבחרתם.

קשה מאוד להיות בטוחים כי גם אם אתם רוצים ומוכנים, הפעם הראשונה, יותר נכון לפני הפעם הראשונה, תמיד מלווה בחששות ופחדים. וזה בסדר וזה טבעי! העיקר שאלו לא הרגשות והתחושות ששולטות בכם בזמן קבלת ההחלטה והמחשבה על הפעם הראשונה ועל קיום יחסי מין בכלל, ושההתרגשות והסקרנות גוברות על שאר הרגשות.  

 

בדקו האם אתם סומכים על הקשר והזוגיות שלכם© צילום: שאטרסטוק

 

החשש והפחד ממצב לא מוכר קורה לכולנו, בעיקר אם הצד השני מנוסה יותר. לכן וודאו עם עצמכם שוב ושוב לפני המעשה וגם במהלכו - האם זה הרגש העיקרי אצלי? רגע לפני, זה הזמן לשתף את הצד השני שאתם מפחדים ולדבר איתו. אם זו פעם ראשונה של שניכם תוכלו לשתף זה את זו ברגשות ובחששות ואם הצד השני מנוסה יותר- הוא יוכל להרגיע אתכם וכך תוכלו להיות בטוחים לגבי הצעד. אם הצד השני מבטל את הרגשות שלכם, צוחק על החששות והפחדים שלכם או משכנע אתכם שיהיה בסדר- זה לא בסדר ולא תקין! אם אתם עדיין חוששים ומפחדים, לפני וגם במהלך האקט - תעצרו.

אחת הטעויות הנפוצות אצל בני נוער, בעיקר בגילאים צעירים יותר, היא כאשר הם מגיעים לפעם הראשונה כאשר הם עוד לא מכירים את הגוף שלהם מספיק. אם אתם לא יודעים מה מענג אתכם, מה נעים לכם מאוד ומה פחות - איך תדעו לבקש מאדם אחר לענג אתכם? חשוב שתכירו את הגוף שלכם כמה שיותר ותהיו נינוחים ובטוחים בו ובהרגשה שהוא מייצר. בדקו, התנסו, תחוו- קודם כל עם עצמכם ורק לאחר מכן עם מישהו אחר. כמו כן, מעשים בזוג שונים ממעשים לבד- אם משהו לא נעים לכם או נעים לכם מאוד- שתפו את הצד השני וגם כמובן שאלו אותו מה נעים לו ומה פחות בכדי ללמוד ולהתאים את עצמכם.

 

תחקרו מה נעים לכם© adobestock

מילת המפתח בקיום יחסי מין בפעם הראשונה וקיום יחסי מין בכלל היא אחריות. בכל גיל אגב. גם סקס חד פעמי וגם הפעם הראשונה יכולים להוביל להריון לא רצוי, למחלות מין ודלקות מקומיות ואפילו לטראומה רגשית או פיסית של אחד הצדדים שתשפיע על הדרך בה יסתכל וירגיש כלפי מין בהמשך. וודאו שאתם סומכים על הפרטנר שבחרתם, ששניכם אחראים לבצע בדיקות, לשמור על היגיינה ולהשתמש באמצעי מניעה למניעת הריון ומחלות. האחריות היא לא רק על החלק הפיסי של המעשה, היא גם על הרגשות של הצד השני- שטוב ונעים לשניכם, שאתם לא פועלים מתוך לחץ, שאתם לא מתחרטים לאחר מכן.  

רק אתם יכולים להחליט עבור עצמכם אם אתם מוכנים לפעם הראשונה ורוצים, ובשביל לחוות אותה כחוויה חיובית ומרגשת חשוב שזה יהיה עם אדם שאתם סומכים עליו ובוחרים בו מהסיבות הנכונות. כמו כן חשוב לוודא שגם הצד השני מוכן ומעוניין ולתאם ציפיות לפני, במהלך וגם אחרי בכדי להישאר עם הטעם הטוב של החוויה הזו.

תהיו כנים עם עצמכם

בשביל לקבל את ההחלטה בצורה הנכונה ביותר אתם חייבים להיות כנים קודם כל עם עצמכם. קחו לכם רגע לבד, בשקט עם עצמכם ותשאלו את עצמכם את השאלות הבאות. תענו עליהם בכנות – גם אם התשובה לא נעימה או מהוססת. בסופו של דבר אם לא תהיו כנים- תשקרו לעצמכם. לאחר שעניתם על כל השאלות עברו על התשובות ובדקו- האם התשובות חיוביות יותר? האם אתם מתרגשים? המענה הכן והאמיתי לשאלות יכוון אתכם לדעת אם אתם מוכנים לעשות את הצעד.

© adobestock

 

  1. האם אתם והצד השני קיבלתם את ההחלטה ממקום נכון ואמיתי? האם אתם שניכם רוצים לקיים יחסי מין בהסכמה מלאה ובלי לחץ חיצוני?

  2. איזה רגש חזק יותר בזמן שאתם חושבים על הפעם הראשונה- פחד? לחץ? התרגשות? השתוקקות?

  3. האם אתם מכירים את הגוף שלכם ומרגישים בו נוח? האם אתם יודעים מה גורם לכם לעונג ומה לא נעים לכם? ולא פחות חשוב- האם אתם מרגישים מספיק בנוח לשתף ולהראות לצד השני?

  4. האם אתם סומכים על בן או בת הזוג שבחרתם? גם מבחינת אחריות פיסית וגם שאם תרצו לעצור בכל רגע נתון- תוכלו לעצור מבלי להרגיש שעשיתם משהו לא בסדר? שהם לא יספרו אחר כך לחברים ויביכו אתכם?

  5. האם אתם רוצים להיות כבר אחרי כדי לסמן וי וחוששים שתתחרטו או שאתם ממש רוצים כבר להרגיש איך זה יהיה ולהתרגש מהחוויה?

האדם היחיד שיכול לספק תשובות אמינות ונכונות על השאלות האלה הוא אתם. תהיו כנים עם עצמכם. אין גיל שבו מוכרחים לקיים יחסי מין בפעם הראשונה ואם אתם עוד לא מוכנים, או שעוד לא מצאתם את הפרטנר הנכון- עדיף לחכות מאשר למהר ולהתאכזב.


כותבת המאמר היא  מור קדר, כותבת הספר "על הפעם הראשונה" המדריך לזוגיות ומיניות בריאה מהפעם הראשונה"

 



תגובות