באים לעזרתכם: כך תתמודדו עם משברים בזוגיות בזמן תקופת מבחנים. Fotolia

באים לעזרתכם: כך תתמודדו עם משברים בזוגיות בזמן תקופת מבחנים

בקרוב נצטרך להתמודד עם תקופה עמוסה בבגרויות, מתכונות ומבחנים, ועל כן - החלטנו לערוך עבורכם רשימה של כל הריבים והקונפליקטים הזוגיים שאתם עלולים להיתקל בהם בתקופה הקרובה וכמובן פתרונות אפשריים

תקופת מבחנים היא תקופה לחוצה, אשר דורשת השקעה של זמן רב ואפילו גורמת לפעמים לתחושות לא נעימות של דכדוך, לחץ וכעס. כתוצאה מכך, פעמים רבות, בני הזוג שרויים בתוך "סיר לחץ" מבעבע – מה שעשוי להיות "מתכון" למשברים וריבים. אז... איך מתגברים על כל אלה, אתם שואלים? במיוחד בשבילכם אספנו 5 ריבים נפוצים שיכול להיות שתיתקלו בהם במהלך תקופת המבחנים הקרובה או בתקופות שיבואו בעתיד, וגם הצענו כמה פתרונות. קריאה מהנה!

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

ריבים שנובעים ממשברים רגשיים של בני הזוג

בגיל ההתבגרות, ובמיוחד כשמדובר בתקופות מבחנים מלחיצות - כולנו חווים "מצבי קצה". למשל, כשקיבלנו ציון מבאס במבחן שהתכוננו אליו ואנחנו רק רוצים להסתגר בחדר לבד ולבכות. במערכת זוגית – כאשר בני הזוג נמצאים במצב כזה של דכדוך וכעס, זה די מורכב לנהל אתם שיחה, אפילו על הנושא "הסתמי" ביותר, מבלי להגיע למצב של "פיצוץ" או משבר.

אז מה עושים? חשוב ש"תרגישו" את בני הזוג שלכם ותכירו בהם היטב, כך שתדעו איך נכון להתנהל מולם במקרה כזה: האם כדאי להציע להם חיבוק תומך? או שאולי עדיף לתת להם זמן לבד עם עצמם? בכל מקרה, חשוב שתלוו אותם רגשית ותדאגו לשלומם. זכרו שלפעמים מתוך "מצבי קצה", אנשים אומרים דברים שהם לא מתכוונים אליהם. לכן, נסו להימנע מאגו בכדי למנוע מלחמות סתמיות, מיותרות וחסרות משמעות. עם כמה שזה יכול להיות מורכב – שימו אותו בצד, ותמקדו את כל תשומת הלב שלכם בבן הזוג ובצורך שלו לתמיכה.

© צילום: Fotolia

ריבים על מידת המחויבות של בני הזוג לקשר

קשר זוגי דורש משני בני הזוג מחויבות אליו. קודם כל, מחויבות רגשית, אבל גם מחויבות מההיבט של השקעת זמן בתחזוקת מערכת היחסים. תקופות מבחנים, כמו מערכות יחסים זוגיות, דורשות השקעה של זמן רב. לכן, לפעמים בני זוגכם נתונים לעומס כל כך רב – עד כדי שהלחץ מונע מהם להיפגש אתכם למשך זמן ארוך יחסית. זה עשוי לגרום לכם לחשוב שהם לא מספיק מחויבים לקשר אתכם, מה שבקלות יכול להוביל לוויכוחים וריבים.

אז מה עושים? כדאי שתגלו הבנה כלפי הפרטנרים שלכם ותנסו להבין את הצד שלהם. תנסו לראות לנגד עיניכם את התמונה הכוללת – את לחץ הזמן וסערת הרגשות של בני הזוג ולא רק את הצד שלכם. בנוסף, חשוב שתתנו אמון בבני הזוג שהם מחויבים לקשר, גם אם אילוצי הזמן שלהם מונעים מהם להשקיע בו זמן רב מאוד (למשך תקופת זמן נקודתית). זה יכול רק להועיל לחיזוק הקשר ביניכם. חשוב גם לזכור שתקופת מבחנים לא נמשכת לנצח ושבסופו של דבר, היא נגמרת והמון זמן מתפנה. 

ריבים הנובעים מחוסר תקשורת תקינה ובריאה ביניכם לבין בני הזוג

חוסר תקשורת בריאה בין בני זוג הוא מצב שבו צד אחד בזוגיות מתכוון לדבר אחד אבל הצד השני – מבין דבר אחר. המון פעמים פלטפורמות כמו וואטסאפ מביאות למצב כזה של חוסר תקשורת. למשל, כאשר אחד הצדדים בזוגיות פונה אל הצד השני בכינוי גנאי מסוים (כמו "מכוערת") מתוך מקום של הומור – אך בן הזוג השני לא מבין את זה ונעלב. ריב מסוג זה הוא נפוץ במיוחד בתקופות מבחנים, כיוון שבתקופות כאלו – רוב התקשורת נעשית דרך הטלפון, יותר מאשר ברגיל. התוצאה? יותר מקרים של חוסר תקשורת ובהתאם – יותר ריבים.

אז מה עושים? תחשבו פעמיים! – לפני כל מילה, הודעה, אימוג'י או תמונה. כך, תמנעו יצירת מצב של חוסר תקשורת עם בני הזוג. בנוסף, כאשר בני הזוג שולחים לכם הודעה שפוגעת בכם או שאתם לא מבינים, אתם יכולים להעיר להם בעדינות. עם זאת, תזכרו שחשוב לגלות הבנה לכך שהם כנראה לא היו ערים לכך שנפגעתם או שחשתם לא בנוח בעקבות משהו שהם עשו.

© adobestock

ריבים אשר נובעים מתוך תלות בבני הזוג

יש להבין שמצב של תלות לא אמור להתקיים בקשר רומנטי. אך מה בעצם המשמעות של "תלות" במסגרת של מערכת זוגית? נניח שבני הזוג צילמו תמונה שלהם לסטורי, בה הם לומדים למבחן במתמטיקה עם ידיד או ידידה קרובה. במקרה כזה, זה לגמרי לגיטימי לקנא ואפילו, אם יש צורך, לשתף את בני הזוג בתחושת הקנאה. מה לא לגיטימי? להתנהג כלפיהם בתוקפנות ולדרוש מהם להפסיק להיפגש עם הידידה או הידיד שלהם. הדבר עשוי לגרום למשברים זוגיים מיותרים לגמרי והכל – רק עקב תלות.

אז מה עושים? חשוב שתגלו אמון בבני הזוג ותבטחו בהם שהם מחויבים רומנטית אך ורק לקשר אתכם. כמובן שתוכלו לשתף אותם בתחושות הקנאה או אי הנוחות שלכם, אבל בעדינות רבה. חשוב מאוד שלא "תלחצו" על בני הזוג להפסיק להיפגש עם הידיד או הידידה שלהם כי בסופו של דבר – זה עשוי לפגוע באמון שבקשר שלכם עם בני הזוג.

ריבים אשר נובעים מפערים בין בני הזוג אשר מקבלים "יותר מקום" בתקופות מבחנים

תקופות מבחנים הן תקופות לחוצות. לחץ, הרבה פעמים, מייצר "הקצנה" של רגשות ופערים מסוימים, וזה עלול להיות "מתכון" לריבים ומשברים. לדוגמה, אם לפני שהתחילה תקופת המבחנים הרגשתם שבני הזוג לא מספיק זמינים לקשר אתכם, התקופה עשויה לחזק ולהחריף את התחושה הזו, ובהתאם – עלולים להיגרם ריבים וויכוחים רבים.

אז מה עושים? קודם כל, יש להכיר בתקופת המבחנים כתקופה אשר גורמת ל"הקצנה" של רגשות ופערים. מתוך ההבנה שזו המשמעות של התקופה הזו, כדאי שתבינו שיש לקחת "בעירבון מוגבל" את כל התחושות, הכעסים והרגשות שלכם. כך, אתם עשויים "למתן" את עוצמת התחושות שלכם, ובכך למנוע ריבים מיותרים. כמובן שיש מקום לשיח מול בן הזוג על הרגשות שלכם, אך לא מתוך מקום נסער רגשית וזועם.

תגובות