בלי סודות: "האם חבר שלי הוא גבר מתעלל פוטנציאלי?". צילום: Fotolia

בלי סודות: "האם חבר שלי הוא גבר מתעלל פוטנציאלי?"

יועצות מעמותת "דלת פתוחה" עונות על כל מה שרציתם לדעת על מיניות בריאה ולא העזתם לשאול.

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

בת 19 שואלת: "שלום, אני קצת דואגת. לא מזמן נחשפתי לכתבות על אלימות נגד נשים שנהייתה תופעה שכיחה. בעקבות זאת חיפשתי באינטרנט סימנים שמרמזים על מערכת יחסים שיכולה להיות אלימה. קנאה הייתה אחד מהסימנים. יש לי חבר כבר חצי שנה, והוא די קנאי. אני לומדת בבית ספר בכיתה של רוב בנים, וקשה לו מאוד כשאני נפגשת איתם (הוא נפגע ונבגד בעבר). הוא מעולם לא פגע בי פיזית, נפשית, או מילולית. חייבת לציין כי הקשר שלנו מאוד בריא, ואני לא רוצה לוותר עליו. האם יש דרך לעצור את הקנאה? האם זה אומר שהוא גבר מתעלל פוטנציאלי והאם יש דרך למנוע שהוא יהיה כזה?"

תשובת היועצת: "תודה שפנית אלינו ותודה ששיתפת בנוגע לחששות ממערכת היחסים שלך. ניכר שאת בחורה אינטליגנטית וקשובה לעצמך. אני חושבת שאת צריכה להקשיב לתחושה הפנימית שלך לשאול את עצמך איך ההתנהגות הזו שלו גורמת לך להרגיש? איך את מגיבה כאשר סיטואציה כזאת עולה? האם זה עובר את הגבולות שלך או את הציפיה שלך מבן הזוג שלך? יכול להיות שהסיטואציות בהן בן זוגך נוהג בקנאות זה משהו שאת יכולה להביא לשיחה בניכם, להסביר שזה גורם לך להרגיש לא נעים ושהיית רוצה שזה ישתנה. אך במידה ואת לא חושבת שהוא מסוגל להשתנות או שניתן לעבוד עליו את צריכה לשאול את עצמך האם זאת מערכת היחסים שהיית רוצה לעצמך? אם זה מתאים לך לחיות ככה? אם התשובה היא לא אז חשוב לי להגיד שאת לא חייבת. מערכת יחסים אומנם מושתת על אהבה ואכפתיות אבל חשוב מכך, היא צריכה לגרום לשני בני הזוג להרגיש טוב, נעים ובטוח. אם את לא מרוצה, מסופקת זה לגיטימי שיש דברים שלמרות האהבה לא נעימים או מתאימים לך. אני מזמינה אותך ליצור איתנו קשר באחד ממרכזי הייעוץ שלנו ונוכל לתהות יחד בסיטואציות יותר לעומק".

בן 16 שואל: "רציתי לשאול אם זה טבעי שאשך אחד שלי יותר רך מהשני. זה ממש מלחיץ ומטריד אותי."

תשובת היועצת: "שלום לך, קודם כל, טוב שאתה פונה אלינו כשיש דברים שמעסיקים אותך לגבי הגוף שלך, ובנוסף טוב שאתה מכיר את גופך, דואג לו וחשוב לך להבין דברים לגביו. בנוגע לשאלה שלך, אצל גברים רבים ישנו אשך אחד שרך יותר מהשני, מדובר בדבר טבעי ונורמלי, ולכן אין סיבה לדאגה. מדובר בשוני טבעי, כפי שבגוף האדם פעמים רבות אין סימטריה בין איברים, לדוגמה: העיניים שלנו לא באותו הגודל, האוזניים שלנו לעיתים מעט שונות בגודלן וצורתן וכך הדבר גם באיברים נוספים. במידה ואתה חש בכאב או תחושה חריגה באזור האשכים אתה תמיד מוזמן להתייעץ עם רופא המשפחה בנושא".

© צילום: Fotolia

בן 18 שואל :"אני וחברה שלי קיימנו יחסי מין לפני שבועיים, התחלנו את האקט בלי קונדום ואחר כך שמתי אותו. המחזור מאחר לה בארבעה ימים וקנינו בדיקת הריון, אבל היא עדיין לא השתמשה בה. אנחנו לחוצים ממש ולא יודעים מה לעשות."

תשובת היועצת: "שלום לך, אני בטוחה שהמצב שאתם נמצאים בו מלחיץ ומלא בחוסר ודאות אבל אני שמחה מאוד שפנית אלינו ויש מספר דברים שארצה להתייחס אליהם. כתבת שקיימתם יחסי מין לפני שבועיים בלי קונדום בתחילה ולכן חשוב שתדע כי קיים סיכוי להריון. בזמן קיום יחסי המין ישנן טיפות המכילות זרע הנקראות "טיפות אהבה" שיוצאות מהפין של הגבר ויכולות להפרות את הביצית של האישה אם היה ביוץ ולכן תמיד צריך להשתמש באמצעי מניעה. בגלל שעברו שבועיים מקיום יחסי המין, במידה ולא שכבתם לאחר מכן בלי הגנה, ניתן לבצע את בדיקת ההיריון ולקבל תשובה (בדיקת הריון ניתן לבצע 14 יום לאחר המגע הבלתי מוגן. לפני שעבר זמן זה הבדיקה אינה נכונה). בדיקת הריון עלולה להעלות אצל כל אחד מכם וחששות תחושות לא נעימות אך עדיין יש לבצע את הבדיקה. איחור המחזור יכול להיגרם ממגוון סיבות. הריון הנה אחת מהן אך יכול להיות גם גורם של לחץ שמשפיע על הזמן של מחזור האישה. למשל יכול להיות שחברה שלך לחוצה בגלל האפשרות של הריון ובגלל זה המחזור מושפע מכך, לחץ בלימודים או בצבא ועוד. דלת פתוחה תשמח ללוות אתכם בטלפון בזמן בדיקת ההריון וללוות אתכם בתהליך של קבלת החלטות והבנה של המצב וכמובן יעוץ במקרה של הריון. ובהמשך נוכל לדבר על אמצעי מניעה אפשריים שיתאימו לכם וימנעו מצב של חוסר ודאות כזה".

"דלת פתוחה" הוא מרכז הנותן ייעוץ לבני הנוער בכל הקשור לאהבה, גיל ההתבגרות ומיניות. ניתן לקבל ייעוץ נוסף באתר- https://www.opendoor.org.il/

תגובות