לא יכולים בלעדיהם: סימנים לכך שאתם יותר מדי תלויים בבני הזוג. adobestock (אילוסטרציה)

לא יכולים בלעדיהם: סימנים לכך שאתם יותר מדי תלויים בבני הזוג

בין אם אתם בזוגיות ובין אם לא, וודאי אתם יודעים כי בכל מערכת יחסים בריאה וטובה, ישנם שני צדדים שתומכים, עוזרים ונמצאים שם בשביל האחר, לכל בעיה. למרות זאת, לפעמים קורה כי צד אחד מתחיל לפתח מעין אובססיה לבן/בת הזוג ואף הופך להיות יותר מדי תלותי, עד כדי כך שהוא מגיע למצב שהוא לא מסוגל לעשות דבר לבדו... אז רגע לפני שמגיעים לסיטואציה שכזו, ערכנו רשימה של סימנים שיעזרו לכם להבין אם אתם במצב דומה ואפילו צירפנו מספר טיפים שייעצו לכם כיצד לפעול

גם במערכות יחסים הטובות ביותר, יכול לקרות מצב בו אחד מבני הזוג יהפוך מאוד תלותי ויזדקק לבן/בת הזוג בכל דבר בחייו. לכן, אספנו מספר סימנים שיעזרו לכם לזהות אם התלות שלכם בבני הזוג היא נורמלית וטבעית או אולי קצת פחות בשליטה... 

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

אתם מרגישים "נטושים" כשבני הזוג לא זמינים

בכל מערכת יחסים ישנם מקרים בהם אנחנו לא נמצאים עם בן/בת הזוג וכשאנחנו מנסים להשיגם בטלפון, הם לא זמינים. אז במידה ואכן זה לא נעשה בכוונה וששום דבר רע לא קרה, בדרך כלל נחכה שבני הזוג יענו ולא "נעסיק" את הראש ביותר מדי מחשבות כי יכול להיות שהם נרדמו, שהסוללה נגמרה או שהם בעבודה וברגע שהם יתפנו, הם יצרו ישר קשר. אך אם אתם מרגישים "נטושים" וחושבים שאם לא הצלחתם לדבר איתם באותו הרגע זה כי לא אכפת להם מכם וכי הם עושים לכם דווקא... צריכה להידלק לכם נורה אדומה כי אין אדם שזמין 24/7. לפעמים צצים ומשתנים דברים ולרוב אין לזה בכלל קשר אליכם. לכן, רגע לפני שאתם משליכים את חוסר הזמינות של בני הזוג עליכם, קחו נשימה עמוקה והמתינו בסבלנות למענה או תשובה.

© adobestock

 קשה לכם להיות לבד

להיות עם בן/בת הזוג זה נחמד אבל תמיד צריך גם זמן לבד. במערכת יחסים בריאה, אנחנו נראה כי לכל אחד יש גם את הפרטיות, התחביבים, החברים והזמן איכות שלו עם עצמו וזה חשוב לשמור על כך כי בחיים כמו בחיים - כל דבר שנעשה בכמות מוגזמת, עלול לפגוע ואף להזיק. אז נכון, זה טבעי שתתגעגעו לאהובים שלכם ושתרצו תמיד להיות בחברתם, אך במידה וזה נעשה "קיצוני" ואתם מרגישים שאתם לא יכולים להיות אפילו שניה בלעדיהם, זה כבר סימן לתלות. המלצה שלנו: כשאתם לבד, נסו להתמקד בדברים שעושים לכם טוב מלבד אהוב/ת ליבכם.

הזוגיות נמצאת בעדיפות הראשונה בחייכם

אין ספק שזוגיות מהווה חלק גדול בחיינו, אך אסור לשכוח גם את שאר הדברים שהיו לנו, עוד לפני שנכנסנו לאותה מערכת יחסים, כמו: משפחה, חברים, לימודים, תחביבים וכדומה. לכן, כשאתם נמצאים בקשר זוגי, שימו לב שאתם לא "שוכחים" מכל הדברים הללו שאפיינו אתכם ואת חייכם. זוגיות זה דבר חשוב וטוב אך זה לא צריך להיות כל מרכז עולמכם.

© צילום: Fotolia

מפריע לכם שהם עושים דברים בלעדיכם

בני הזוג בטיול משפחתי, יצאו עם חברים או נמצאים בעבודה וזה מפריע לכם? זה לא תמיד סימן טוב... נכון, אנחנו תמיד רוצים להיות קרובים לאהובים שלנו, לבלות איתם ולעשות יחד כמה שיותר דברים, אך אם אתם לא מצליחים לקבל את העובדה שיקרו מצבים בהם לא תעשו הכל יחד כי לכל אחד מכם, יש עוד משפחה, חברים, עבודה ותחביבים שיחודיים לכם - כדאי שתשנו בהקדם את החשיבה הזו. המלצה שלנו: נסו להבין שזה טבעי לגמרי שבני זוג עושים גם דברים בנפרד וכמובן שאין בזה שום דבר רע. 

בני הזוג מטפלים בכל הבעיות שלכם

אם אתם לא מסוגלים לעשות שום דבר בעצמכם, אתם מרגישים שאתם זקוקים בכל סיטואציה לבני הזוג ושמים לב כי אתם לא מצליחים להתמודד עם דברים ללא עזרתם - אתם יוצרים תלות ענקית בבני זוגכם. ושלא תבינו אותנו לא נכון, אין רע בכך שבני זוג יעזרו זה לזו, יפתרו בעיות ויהיו שם לכל צרה... אך, ברגע שזה נעשה באופן גורף, בכל סיטואציה ובכל מצב - זה כבר פחות טוב ובסופו של דבר זה רק יפגע בכם ובעצמאות שלכם.

תגובות