טור דעה: "לא ממליצה לשמור על קשר עם האקס". Fotolia

טור דעה: "לא ממליצה לשמור על קשר עם האקס"

"ברוב הפעמים כשאני והאקסים שלי החלטנו להפריד כוחות ולהישאר 'ידידים', זה אף פעם לא באמת צלח" • כתבתנו בטור דעה נוקב על הסיבות לכך שלא כדאי לשמור על קשר ידידותי עם האקס

בדיוק נפרדתם מבני הזוג ואתם בסערת רגשות. אתם לא יודעים מה אתם באמת רוצים כרגע וחושבים: האם כדאי להישאר בקשר עם האקס או אולי עדיף לנתק קשר ולהמשיך הלאה בחייכם? אתם אומרים לעצמכם "אנחנו רק נישאר ידידים", אבל האם זה אפשרי?

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

כרגע אתם לא "בטוחים" ברגשות שלכם ואולי אפילו מאוד מבולבלים מהפרידה, אז עולה לכם מחשבה שאולי רק תתעניינו ותשאלו לשלומם... מבחינתכם הודעה אחת לא אמורה לשנות את המצב ביניכם. עם זאת, יכולה לחזור לכם התחושה של "המחוייבות" כלפיהם. אתם תרגישו שאתם צריכים לדעת מה קורה איתם בכל זמן ובכל שעה ופתאום אתם עלולים להרגיש שאיבדתם את הבן אדם שהיה הכי קרוב אליכם. בנוסף, זה עלול להשפיע על מצב הרוח שלכם ולכן, אני לא ממליצה לשמור על קשר עם האקס ישר אחרי הפרידה. 

© צילום: Fotolia

ברוב הפעמים כשאני והאקסים שלי החלטנו להפריד כוחות ולהישאר "ידידים", זה אף פעם לא באמת צלח בגלל מספר סיבות... הראשונה בהן הייתה העובדה שמדובר בפרידה טרייה. אם בדיוק נפרדתם, זה הזמן שלכם להנות מהרווקות ולהמשיך הלאה כי ברגע שאתם מחליטים להישאר "ידידים", זה לא באמת ילך... אני יכולה להעיד מהניסיון האישי שלי שלרוב תרגישו שאתם תקועים במקום כי עדיין תרגישו מחויבים כלפיהם, על אף שאתם כבר לא איתם. אז תנו לעצמכם זמן לחשוב ולהתנתק מהאקסים שלכם. זה לא הולך להיות קל, אבל הזמן עושה את שלו.

הסיבה השניה היא הקאמבק... מכירים את זה שאתם מדברים עם אנשים מהעבר שלכם ואומרים: "וואו איך הם השתנו והתבגרו" ואז אתם חושבים אותו דבר על האקס שלכם, שאולי זהו, סוף סוף יש פה שינוי ואפשר לחזור? אז לא! אל תיגררו לזה. יש סיבה מסוימת שנפרדתם וכנראה אם תחזרו תיפרדו שוב מאותה הסיבה. לחזור לאקס זה בעיני כמו לראות אותו סרט פעם נוספת, למרות שאנחנו יודעים כבר את הסוף... אז תהיו חזקים ואל תתנו לרגשות לבלבל אתכם!

© Shutterstock

 סיבה נוספת היא נוחות. זוכרים שבכל רגע שהיה לכם משהו מרגש בחיים או שאפילו סתם משהו שקרה לכם, ישר רציתם לספר לבן/בת הזוג? או אולי היה לכם איזשהו יום רע ונפגשתם איתם כדי להרגיש פחות עצובים? אז זהו, זה כבר לא הולך להיות אותו הדבר. מאוד קשה להשתחרר ממישהו שהיה איתכם תקופה ומאוד נוח לנו עדיין לספר את הדברים שקרו לנו לבן אדם שהיה איתנו כבר. אך, הגיע הזמן לעשות את ההפרדה בין בני זוג לאקסים. מה הכוונה? זה היה מאוד לגיטימי לשתף את בן/בת הזוג שלכם במה שעובר עליכם ביומיום, אבל עכשיו אתם רווקים והאקסים שלכם זה כבר לא "גב שאפשר להישען עליו" בעת הצורך... לפעמים הנוחות גם מתבטאת בכך שלא הצלחתם להשיג בחור/ה שרציתם, אז מאוד נוח לחזור לאותו בן אדם שאתם יודעים שהדלת שלכם תמיד פתוחה לשם. זכרו, זה עלול לבלבל את שניכם וזה ממש לא יתן לכם להמשיך הלאה.

הסיבה האחרונה היא קנאה. נניח ואתם אכן הפכתם לידידים ואתם חוזרים לשתף אחד את השניה בסיפורים וכמובן, מרגישים מאוד פתוחים... באחת מן השיחות, אתם מבינים שמישהו מכם כן מנסה להמשיך הלאה. יש כאלה שיקבלו את זה בצורה טובה, אך יש כאלה שיכולים להתחיל לקנא ואז יכולים להיווצר ריבים. לכן, עדיף לכם להימנע מכל תקשורת עם האקסים בזמן הקרוב.

© adobestock

 כמו שכתבתי, לי יש נטייה לחזור לאקסים שלי מתוך כל הסיבות הללו... לכן, אני ממליצה לכם לעצור את זה בזמן כדי שלא "תיפלו" לזה גם אתם. למרות זאת, אם האקסים שלכם עדיין חשובים לכם, תנו לעצמכם קודם את הזמן להתגבר ורק אז, תחשבו האם אולי כדאי לכם לשמור על קשר ידידותי מרחוק, בשביל לשאול מה שלומם ולא מעבר.

תגובות