מפתיע: עובדות מעניינות שלא ידעתם על אהבה. פוטוליה

מפתיע: עובדות מעניינות שלא ידעתם על אהבה

זה לא סוד שאהבה היא רגש מסתורי שלא ניתן לתיאור מילולי אשר גורם לתחושה מדהימה - תחושה בה אתם רוצים להיות יחד כל יום וכל היום, אתם נהנים מהמגע הכי קטן ומהמחוות הכי סמליות ובקיצור, אתם מרגישים במציאות ורודה ומושלמת... אז בין אם חוויתם תחושה כזו ובין אם לא, אספנו במיוחד עבורכם כמה עובדות מעניינות על אהבה, שרובכם וודאי תופתעו לגלות

למצוא אהבה זה דבר מדהים, אך הרבה לא יודעים שמאחורי המושג החשוב הזה, מסתתרות מגוון עובדות מעניינות ומסקרנות שוודאי תופתעו לגלות...

עוד בערוץ היחסים של פרוגי:

כאשר שני אנשים בוהים אחד בשני/יה, הדופק שלהם מסתנכרן

מחקר ייחודי שנערך בשנת 2013 הוכיח כי לאחר שבני זוג מסתכלים בעיניים זה של זו למשך שלוש דקות, הדופק שלהם מסתנכרן. כלומר, הלב של שניהם או שתיהן דופק באותו הקצב...

© צילום: shutterstock

חיבוקים והתכרבלויות משמשים כמשככי כאבים טבעיים

אוקסיטוצין, שמכונה פעמים רבות בתור "הורמון האהבה", משתחרר בעת פעילויות שגורמות לנו לתחושות אושר, אהבה וחיבור עם אדם קרוב אלינו. אחת ההשפעות של ההורמון עלינו היא שיכוך כאבים ובין היתר, כאבי ראש חזקים. אז בפעם הבאה שכואב לכם הראש - תתחבקו עם בן או בת זוגכם והכאב יעבור כלא היה.

שברון לב הוא באמת כואב

מחקרים שנערכו מצאו שאירועים טראומטיים כמו - פרידה, גירושין, מוות של אהוב, עזיבה פתאומית ועוד, גורמים לכאב מוחשי באיזור הלב. למצב הזה קוראים "תסמונת הלב השבור", והיא נגרמת לאחר שהמוח מפריש כימיקלים שמחלישים את הלב באופן משמעותי וכך  בעצם נוצרת תחושת כאב בחזה ואפילו קשיים בנשימה. 

© צילום: Fotolia

מרגישים פרפרים בבטן? יש לכך הסבר

כשאתם מכירים אדם חדש שאותו אתם מגדירים בתור בן או בת זוג פוטנציאליים, חווים איתו התחלות חדשות ומתרגשים מהמעמד שאתם נמצאים בו - המוח שלכם מפריש את הורמון האדרנלין. ההורמון הזה אחראי, בין היתר, לתחושת הפרפרים בבטן המוכרת.

אהבה בשלט רחוק מחזקת את הקשר ביניכם

אנשים רבים טוענים שבני זוג שנמצאים במרחק יחסית גדול זה מזו, עתידם להפרד והם לא יצליחו לשרוד זמן רב ביחד. אולם, על פי מחקר שנערך בשנת 2013, לא רק שמערכות יחסים בשלט רחוק הן מוצלחות באותה מידה כמו מערכות היחסים ה"רגילות", אלא גם שמרחק בין בני הזוג תורם משמעותית לפיתוח אמון ביניהם. 

© צילום: Shutterstock

צחוק מחזק את הזוגיות שלכם

אם אתם רוצים להרגיש קרובים יותר לבן או בת זוגכם, צפו בסדרה קומית ביחד... על פי מחקרים שבוצעו לפני כמה שנים, זוגות שנוהגים לצחוק ביחד - יותר תומכים זה בזו ויותר מסופקים ממערכת היחסים ביניהם, בהשוואה לאלו שלא חולקים חוש הומור ואינם נוהגים להתבדח זה עם זו.

תגובות