מילון המושגים הצבעוני: להט"ב עם תוספת קטנה. טאמבלר

מילון המושגים הצבעוני: להט"ב עם תוספת קטנה

אז כולם שומעים את המילה "הומו" ויודעים על מה מדובר. הגיע הזמן להבין מה כל נטייה מינית אומרת ולהכיר אף כמה חדשים. לא חייב להיות בקהילה בשביל להבין

תחשבו על זה ככה, פונה אליכם החברה הכי טובה שלכם ורוצה לצאת מהארון בפניכם. אתם אוהבים אותה ואתם לא רוצים לבאס אותה, אך באמת אין לכם את ההבנה המוצרכת בשביל התמיכה. הגיע הזמן שתכירו את ההגדרות הרשמיות לכל הנטיות שיעזרו לכם בתמיכה ואפילו בהבנה עצמית.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

"ל" – לסביות

אתם בטח מכירים את המילה הזאת. לסבית זאת ההגדרה לבת שאוהבת בת. לא מסובך מדי ולא קשה מדי. אבל מה היא הבעיה? שיש אנשים החושבים כי בנות לסביות חייבות להיות גבריות או חייבות לאהוב כדורגל. אז לא, ממש ממש לא. אותה הבת יכולה לאהוב את הבת ההיא מבלי להחזיק אלת בייסבול. יש מבין?

"ה" – הומואים

אין מצב שאתם לא יודעים מה זה. הומו זה בן שאוהב בן. בהגדרה הכי פשוטה שאפשר לתת. אבל גם פה יש בעיה. בנים הומואים הם לאו דווקא לובשים שמלות, שמים מייקאפ או שומעים ליידי גאגא. מופתעים מזה ממש? אז תהיו ממש מופתעים לשמוע שהומואים לא חייבים להיות נשיים באופי שלהם. מדהים!

הומואים לא בהכרח נשיים
הומואים לא בהכרח נשיים © טאמבלר

"ט" – טרנסג'נדרים

זאת מילה שאנשים אולי קצת לא מכירים (או לא רוצים להבין). בשביל להבין את זה צריך לחלק את הסיפור לשני חלקים: זהות ביולוגית וזהות מגדרית. לעניין הזהות הביולוגית, הרבה טרנסג'נדרים וטרנסג'נדריות נראות או נראים כמו בני/בנות המין שהן/הם מרגישות/מרגישים שייכים/שייכות אליו. זה פשוט האם את/ה זכר או נקבה. זהות מגדרית קשורה להבניות חברתיות, מגדר מלשון הגדרה, הגדרות של החברה על מה נשי ומה גברי.

טרנסג'נדר (דגש על טרנסג'נדר ולא טרנסג'נדרית) זהו אדם שנולד בגוף של נקבה, למרות שבעצם הוא אמור היה להיוולד בגוף של זכר. הוא לא מרגיש בנוח בגוף שלו עצמו. זה לא אומר שהוא ירצה שיפנו אליו תמיד בלשון "אתה" אפילו, יתכן והוא בעצם יהיה היא, שתרגיש נוח בלשון "את", אבל היא לא תרגיש נוח בגוף של נקבה.

"ב" – ביסקסואלים

ביסקסואלים הם כביכול אלו שאוכלים מהעוגה מכל הצדדים. הם מסוגלים להימשך גם לבנים וגם לבנות. זה הכי פשוט שיש בעולם והם לא מרגישים שום בעיה עם כך. חשוב לציין כי למרות היכולת להימשך לשני הצדדים, לביסקסואלים יש תמיד העדפה לצד אחד.

נמשכים לבנים ולבנות, ביסקסואלים במצעד הגאווה © טאמבלר

"פ" – פאנסקסואלים

פאנסקסואלים, בהגדרה, דומים לביסקסואלים(אבל לא). כן, פאן מסוגל לאהוב גם בנים וגם בנות, אך התפישה שלו שונה במיוחד. האמונה היא כי פאנסוסקאלים מתאהבים באנשים, בלי שום קשר למין הביולוגי או הזהות המגדרית שלהם. יש הטוענים כי פאנקוסואלים לא מייחסים משמעות למגדר ומין כלל. אז אם נסדר את המילים: אהבה מינית, משיכה רומנטית ואסתטית כלפי אנשים בלי קשר למין הביולוגי או הזהות המגדרית של אותו האדם.

"א" – א-מיניים

אולי זה יהיה קשה לכם לקבל, אבל יש אנשים שהם לא כל-כך בקטע של משיכה מינית. זאת אומרת, שיש אנשים שלא נמשכים מינית לבנים ולא נמשכים לבנות. איך זה הגיוני ואיך אפשר להוכיח את זה? זה כבר במקום אחר לגמרי ולא על כך אנו התקבצנו. חשוב שתכירו שיש אנשים שלא נמשכים מינית לאף מגדר באשר הוא.

לא נמשכים מינית לאף מגדר - א-מיניים
לא נמשכים מינית לאף מגדר, צבעי הדגל של הא-מיניים © טאמבלר

"ק" - קווירים

המילה "קוויר" בעצם משמשת כקשת אחת רחבה לכל הלהט"בים ולכל התוספות שהרגע הזכרתי. הפירוש המילולי של המילה הזאת הוא חריג, שונה, כלומר כל מי שהנטייה המינית שלו היא שונה ולא מוגדרת בנורמל, נכנס תחת הקשת הזאת.

תגובות