זה לא קן: גם בנים יכולים לשחק בברביות. צילום מסך מהיוטיוב

זה לא קן: גם בנים יכולים לשחק בברביות

בובת הברבי היא כנראה הבובה הכי שימושית והכי נצרכת בעולם. ילדות רבות נהנות לשחק איתן, להלביש אותן ולבנות להן בתים מיוחדים. אבל רגע, למה רק ילדות ולא ילדים?

לפני כשבוע וחצי בית האופנה האיטלקי, מוסקינו, יצר ביחד עם חברת מאטל בובת ברבי חדשה שנקראת "ברבי מוסיקנו". מה שמפתיע אותנו, ובערך את כל העולם, זה לא הלוק המיוחד שהבובה קיבלה אלא דווקא הקמפיין הפרסומי שמלווה את השיווק שלה שכולל גם ילד, בן, זכר, שמשחק בובה.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

© צילום מסך מהיוטיוב

למה זה כל-כך משמעותי? כי חלק מבנים בעבר היו רוצים לשחק בברביות הם היו צריכים להתגנב לחדרים של אחיותם ולעשות זאת בסתר. מבחינה חברתית, יש אנשים שזה לא נתפש להם כנכון כשבן משחק בבובת ברבי. זאת הסיבה שכשילד מופיע בקמפיין הפרסומי אנחנו פתאום מופתעים. אך מלבד גורם ההפתעה שנוצר פה, הפרסומת הזאת יכולה להוביל לשינוי אמיתי בהסתכלות של הילדים על עולם המין והמגדר. אולי הפרסומת תעודד ילדים לשחק בבובות וילדות בטנקים?

 

למעלה מ-2 מיליון איש כבר צפו בפרסומת, וכמעט 3000 אנשים כתבו תגובות שנחלקות באופיין. יש אנשים ששמחו ממה שהפרסומת מציגה ותמכו ברעיון שבובת הברבי היא לא רק לבנים. מצד שני, היו גם תגובות סולדות מעצם הרעיון, ובחלק מהתגובות נאמרו דברים לא כל-כך יפים על הילד שמופיע בפרסומת.

במגוון התגובות, גם פנדורה בוקס (Pandora Boxx), אחת ממלכות הדראג המפורסמות ביותר בארצות הברית כתבה: ”זה כמעט גרם לי לבכות! אני הייתי רגילה לשחק עם הברביות של אחיותי והרגשתי כל כך מבוישת אחר כך. אני כל כך שמחה שאנחנו יכולים לתת לילדים פשוט להיות ילדים, תודה לכם על זה! גם בנים אוהבים בובות גם".

© צילום מסך מהיוטיוב

תגובה אחרת, שאולי הגיעה מצד הורה אן מחנך כלשהו, הייתה דווקא נגד הרעיון: ”לא מבין למה אנשים חוגגים את היצוג המביש הזה של הסטריוטיפ ההומאי שהוטל על ילד בפרסומת לצעצוע מסחרי”. אבל למזלנו אנחנו זוכרים אבא אחד שדווקא נותן לילדים שלו לשחק בבובות ואף הלך איתם לחנות הצעצועים כדי להשיג אחת.

© צילום מסך מהיוטיוב

אגב, אם רציתם להשיג את הברבי מוסקינו אז זה קצת מאוחר מדי. הבובה שעלתה 150 דולר, נמכרה במהדורה מוגבלת וכל הבובות אזלו כשעה לאחר תחילת המכירה.

תגובות