כך שפת הגוף תציל לכם את הדייט הראשון. צילום מסך מהטמבלר

כך שפת הגוף תציל לכם את הדייט הראשון

שלושה חוקרים לא טועים - שפת גוף היא מרכיב חיוני של משיכה. כאשר אנו מדברים על אהבה, היכרויות ורומנטיקה - שפת גוף משחקת תפקיד גדול

בחירת המילים הנכונות היא רק חלק מהמשוואה של תקשורת בדייטים ראשונים. כדי להיות אנשי שיחה באמת מעולים אתם צריכים להתמקד באותה המידה על מה שאתם לא אומרים - שפת הגוף כמובן.

לדברי רונלד א. ריגו, פרופסור למנהיגות ולפסיכולוגיה ארגונית בארצות הברית, שפת גוף היא מאוד מורכבת ולוקחת שנים של הבנה. לדוגמא, למילה "שלום" יש משמעות אחת מילולית - היא סוג של ברכה. אבל כאשר מוסיפים רמזים לא מילוליים, "שלום" יכול להיות מיליון דברים אחרים. (שיכולים להתפרש כחוסר רצון, לדוגמא).

שפת גוף היא מסובכת - מצד אחד היא יכולה לעזור ב"פיענוח" הפרטנר בדייטים, אבל מצד שני, מהלך אחד לא נכון יכול להרוס לך. כלומר, אפשר להיות מושלם בלהגיד את הדברים הנכונים ועדיין להיות חלש בתקשורת פיזית שלא פחות חשובה מתקשורת מילולית. 

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

כוח הפוזה

כל פעולה שאנחנו עושים משפיעה על הדמות שאנחנו משדרים. פרופ' ריגו טוען שגם האופן שבו אנחנו נעמדים משפיע על איך שהדייט רואה אותנו ועל מה שהוא חושב עלינו. פרופ' ריגו מכנה זאת "כוח הפוזה". 

"הפוזה" כלפי חוץ לא צריכה להיות זהה אצל כולם ויש לה השפעה גדולה עד כדי כך שהיא יכולה להגדיל את רמת הביטחון העצמי שלכם. כשאתם בדייט, תנו לצד השני להרגיש בנוח - אל תשלבו ידיים שמשדרות ריחוק ואל תשימו ידיים על המותניים שמראות על התנשאות.

© צילום מסך מהטמבלר

להישען ולהטות ראש

לדברי ונסה אן אדוארדס, סופרת שמתמצאת בעיקר בחקר ההתנהגות, מזכירה את חשיבותו של ה"נשען". במקרה אדוארדס, הביטוי "נשען" הוא במשמעות המילולית שלו. כלומר, גם אם במהלך הדייט אומרים את כל הדברים הנכונים, ה"נשען" מתקשר לחוסר עניין - כתפיים שמוטות ויד מתחת לסנטר עשויות להיות נוחות אבל זה מסכן אתכם בלהיות קשובים למי שנמצא מולכם.

אדוארדס כותבת שכאשר פונים לאנשים, עליהם לדעת שיש להם אדם שנמצא איתם בשיחה ומעוניין לדבר איתם. הטיית הראש ומבט למרכז הפנים יעזור לכך. חשוב להקפיד שהעיניים לא יברחו למסביב לחדר, זה מראה על חוסר רגישות וחוסר עניין. 

© צילום מסך מהטמבלר

קשר עין

במצבים מסוימים, קשר עין ממושך עלול להיות קצת קריפי ומאיים. אבל כאשר הוא מבוצע נכון, הכל יכול לעבוד כמו קסם. פרופ' ריגו אומר שקשר עין יכול לשמש כטקטיקת פלירטוט מושלמת משום שהמבט ההדדי יכול לשמש כמדד לאהבה. לכן, אם הדייט שלך מחזיר לך מבט, הוא או היא כנראה נמשכים אליכם. לעומת זאת, אם הדייט שלך מונע ממך קשר עין זהו סימן לחוסר עניין, אך חשוב לזכור שלפעמים זו תוצאה של חרדה חברתית. 

© צילום מסך מהטמבלר

תנועות עדינות

במאמר באתר טלגרף, פיטר האצ'יסון נותן כמה דרכים שאיתם אפשר לזהות משיכה דרך שפת הגוף. לדוגמא, זה סימן טוב כאשר בחורה מפשילה את שרווליה. לדברי האצ'יסון, שורש כף היד הוא החלק הרך ביותר של הגוף ויוצר אינטימיות. בנוסף, אם היא משחקת עם השרשרת שלה או שערה - אלה הם סימנים טובים יותר שהיא נמשכת אלייך.

לעומת זאת, גברים, לדברי האצ'יסון, עובדים בשיטת "הפלירטוט המשולש": הוא מסתכל בעיינים, עובר לשפתיים וחוזר לעיינים שוב.

© צילום מסך מהטמבלר

המרחב האישי

חציית גבול ה"ספייס" יכולה להיות נקודת המפנה בפגישה ראשונה. פרופ' ריגו טוען שאם אדם פולש למרחב שלנו והוא מושך (גם פיזית וגם אינטליקטואלית) לדעתנו, נוצרת תגובה פזיולוגית ברצון להתקרב אליו יותר. לעומת זאת, אם הדייט לא מושך לטעמנו, זה יכול להיות מאוד מעצבן ולא רצוי. 

חשוב לזכור כי שפת גוף היא מצב תלוי, כך שחשוב ליחס חשיבות למרחב הפרטי של מישהו. כמרגישים את הכימיה, נגיעה במישהו באופן טבעי יכולה להיות דרך להראות עניין אבל אם מתקשים להבחין, כל מה שצריך לעשות הוא רק לוודא שעושים זאת נכון - ובכבוד.

© צילום מסך מהטמבלר

מקורות: Elitedaily, ScienceOfPeopleTelegraph

 

תגובות