יהי זיכרה ברוך: הטרנסג'נדרית מאי פלג שמה קץ לחייה. צילום מסך מהפייסבוק

יהי זיכרה ברוך: הטרנסג'נדרית מאי פלג שמה קץ לחייה

לא הכל ורוד בעולם הצבעים - מאי פלג, טרנסג'נדרית וביסקסואלית, שמה קץ לחייה אמש. מי שהייתה אחת הנשים החשובות בקהילה משאירה אותנו המומים ומלאי עצב

מאי פלג, לשעבר יו"ר ארגון הבית הפתוח, עמותה ירושלמית למען קידום זכיותיהם של לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים, בעלת מועדון המקווה (מקום בילוי עבור הקהילה הגאה בירושלים) ופעילה מוכרת למען זכויות הקהילה שמה קץ לחייה אמש.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

"משהו בגוף שלי לא בסדר" הבינה מאי בגיל 4. היא נולדה כקובי, בן יחיד למשפחה דתית- חרדית. בגיל 17 קיבל צו ראשון, התייצב בלשכת הגיוס וביקש להתגייס לקרבי כי חשב שזה יגרום לו להפוך להיות יותר "גבר".  בגלל שהיה בן יחיד, הוא לא התקבל לקרבי. בגיל 20 נישא עם מישהי שהכיר בצבא. בגיל 22 סיפר לאשתו את האמת כי הוא לא יכול להתמודד עם השקר הזה יותר.

בימים מאושרים יותר
בימים מאושרים יותר © צילום מסך מהפייסבוק

פלג ניסתה להתאבד בגיל 27 אך לא הצליחה והיא בחרה להתחיל את תהליך שינוי המין. הזוג התגרש ושיתפו את הילדים. הילדים קיבלו את זה יפה מאוד. הילדים סיפרו שהם עלו לשכנה ואמרו בהתלהבות "עכשיו יש לנו שתי אמהות!". בנוסף, עם הזמן הילדים הפסיקו לקרוא לה "מודי" (חמודי) אלא "מודה" (חמודה). אתמול בשעות הבוקר, פלג ניסתה להתאבד ואכן עשתה זאת. מאי הייתה בת 31 בלבד במותה, הותירה אחריה שני ילדים, בן ובת.

אשפוזה האחרון של פלג
אשפוזה האחרון של פלג ז"ל © צילום מסך מהפייסבוק
פלג ז
מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים, 2013 © צילום מסך מהפייסבוק

מאי כתבה בפוסט ארוך בפייסבוק את הסיבה להתדרדרות שלה וכתבה: "אני סובלת מפוסט טראומה קשה כתוצאה מהתעללות, מקרי אונס ותקיפה מינית שעברתי. הפוסט טראומה באה לידי ביטוי באנורקסיה קשה, בהתקפי חרדה, פלאשבקים וסיוטים, בדיסוציאציות ובקווים של DID (הפרעת זהות דיסוציאטיבית)".

בפרופיל הפייסבוק האישי שלה ובעמודים נוספים של הקהילה בהם הייתה פעילה נכתבו עשרות הספדים של אנשים שהכירו והעריצו את דמותה:

© צילום מסך מהפייסבוק
© צילום מסך מהפייסבוק

 
תגובות