בית הספר דרש: "תשמרי את חולצת ה'לסבית' שלך לעצמך". טיילור ויקטור, צילום מסך מהפייסבוק

בית הספר דרש: "תשמרי את חולצת ה'לסבית' שלך לעצמך"

נערה החליטה לתבוע את התיכון שלה לאחר ששלחו אותה לביתה משום שלבשה חולצה עם המילה 'לסבית' וניצחה - "אני רק רוצה שילדים ידעו שזה בסדר להיות מי שאתה"

זה בסדר להיות גאה. זה באמת בסדר, ולמרות המון הערות על כך, זה טבעי לגמרי. יש המון אנשים מהאוכלוסייה הגאה ובכל יום נוספים חדשים, אבל כנראה שבית הספר בקליפורניה לא ידע זאת.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

טיילור ויקטור, נערה בת 16 נשלחה הביתה בגין "לבוש לא הולם". לא אל תטעו - לא חושפני, לא חסר סמל, לא בעל מסר אלימות סמוי, אלא בגלל חולצה תמימה שנושאת את הכותרת "אף אחד לא יודע שאני לסבית". מופתעים? אנחנו לא כל כך. בית הספר דרש מויקטור שלא תבוא יותר וש"תשמור את דעותיה לעצמה", בטור שכתבה ל-ACLU (תנועה אמריקאית שתומכת בחופש הביטוי באמריקה) הסבירה שבית הספר טען שהחולצה 'פוגענית' (למרות שברור שאינה פוגעת באף אחד), מפריעה לסדר הטוב והטיעון האהוב על ויקטור - עלולה לפתח קבוצה מרדנית בבית הספר ובעלת מסר מיניות מוגזם.

© צילום מסך מהאינסטגרם

 לפני שאתם טוענים את האקדח תשמחו לדעת שזה היה הרגע בו משפחתה וויקטור החליטו לעשות מעשה. ויקטור תבעה את בית הספר ובשבוע שעבר ניצחה במשפט. סוף טוב? זה לא הכל - בית הספר הסכים לשלם לויקטור פיצויים, לשנות את קוד הלבוש ולפתוח קורס כתיבה בשביל תלמידים שיחזקו את חופש הביטוי שלהם. ויקטור ציינה שכאשר לבשה את החולצה בפעם השנייה לא קרתה שום בעיה.

"בסופו של דבר, אני רק רוצה שילדים ידעו שזה בסדר להיות מי שאתה בבית ספר. זה בסדר לעמוד על מה שאתה מאמין בו. אפילו אם מה שאתה מאמין בו נתון למחלוקות, אפילו אם מה שאתה מאמין בו גורם למורה או למנהלת בית הספר לא להרגיש בנוח", ויקטור אומרת "אני גאה במי שאני. זו הסיבה שלבשתי את החולצה מלכתחילה".

טיילור ויקטור
"אני גאה במי שאני. זו הסיבה שלבשתי את החולצה מלכתחילה" © צילום מסך מהפייסבוק

זהו לא המקרה הראשון והאחרון שאנו שומעים עליו. ההומופוביה עדיין קיימת. אך אל דאגה, יש מי שתומך בכם. גם אם דעתכם נתונה למחלוקת ובעלת מסר מוגזם יש לכם עדיין את חופש הביטוי להביע את דעתכם, לעמוד על שלכם ולהאמין במה שמגיע לכם.

תגובות