לבשת קצר? קבלי קנס על הפרעה לציבור . צילום מסך מהיוטיוב

לבשת קצר? קבלי קנס על הפרעה לציבור

יובל שמעה על החוק החדש שעבר בעיר סלרנו שבאיטליה שהחליטה למגר את תופעת הזנות בכך שתמנע מנשים להתלבש פרובוקטיבי, ולה יש מה להגיד בנושא - "למה בחורה צריכה לחטוף בנוסף לקנס ולדו"ח, גם השפלה?" • טור אישי

בזמן האחרון מרגיש לי כאילו העולם השתגע. העצבים שלי בנוגע לחוסר השיויון בין נשים לגברים גוברים מיום ליום. רק רציתי לבדוק מה חדש בפייסבוק ונתקלתי בחוק חדש שלא ישאיר גם את השוביניסט\ית ביותר אדיש\ה - חוק שעבר בעיר סלרנו שבאיטליה שאוסר על נשים להיראות בציבור "כמו זונות". מה זה "כמו זונות" אתם שואלים? אז על פי החוק הזה כל אישה שתלבש עקבים גבוהים, חצאית קצרה ותנהג באופן "פרובוקטיבי" תקנס ב-400 יורו

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

זה לא סוד שבלתי אפשרי לעצור את עסקי הזנות. איטליה החליטה לנסות בדרך מעניינת למגר את מעגל הזנות במדינה. הרי ללקוחות יהיה קשה למצוא את הנשים אטרקטיביות בלבוש המכסה את רוב גופן וככה זה ימגר את התופעה. מצד אחד, כוונתם טובה. מצד שני, מה אשמתה של הבחורה שיוצאת למסיבה או סתם לרחוב בלבוש קצר שבעיניה נראה יפה? למה עליה לחטוף בנוסף לקנס ולדו"ח, גם השפלה?

"מה אשמתה של הבחורה שיוצאת למסיבה או סתם לרחוב בלבוש קצר שבעיניה נראה יפה?" © צילום מסך מהפייסבוק

ורגע, לי לא זכור שמישהו הגדיר איך מתלבשת זונה. אם אקום לבוקר קיצי חמים ויתחשק לי ללבוש גופייה ושורט, אני זונה? כמובן שלא. למה גם בלבוש שלנו מוצאים דרך להשפיל אותנו? מה זה אומר, שבימי הקיץ החמים באיטליה נשים יצטרכו להתלבש ארוך ולסבול?

החוק הזה נשמע כמו בדיחה לא מוצלחת אבל בעצם מדובר כאן במציאות שהיא פשוט בדיחה אחת גדולה. אני בטוחה שישנן דרכים רבות למגר את תופעת הזנות, אך למה על הדרך לדרוך על הנשים שממילא מצבן השיוויוני רעוע? ולא, זו לא עוד אמירה של נערה פמיניסטית - זו אמירה של נערה שרוצה שיוויון בין גברים לנשים. קחו את זה לאן שתרצו, אני רק מקווה שחלקכם תקחו את זה להגיון הבריא.

"מדובר כאן במציאות שהיא פשוט בדיחה אחת גדולה" © צילום מסך מהאינסטגרם
תגובות