מה נשתנה: 4 הקושיות של הנוער הגאה. shutterstock

מה נשתנה: 4 הקושיות של הנוער הגאה

נפגשנו עם ארבעה בני נוער מהקהילה הגאה ששיתפו אותנו בארבע הקושיות שלהם לכבוד ערב חג הפסח שמקדם את החופש והשיווין - מהם הדברים שהופכים אותם למודאגים מהעתיד? ומה יש לשפר בתוך הקהילה עצמה?

'אולי יציאת מצרים זו הסיבה שמקיימים את מצעד הגאווה בתל אביב, באמצע הקיץ?' בחג הפסח אנחנו שומעים יותר ויותר שאלות שעולות בקרב בני נוער הומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים בנוגע לחג שמקדם את החופש היהודי - יציאה מעבדות לחירות, מול הרצון שלהם לחופש מגדר ומיניות. ביקשנו מ-4 בני נוער מהקהילה הגאה להציג את ארבעת הקושיות שלהם לערב חג הפסח.

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

1. למה כל כך מקשים על זוגות חד-מיניים לאמץ ילדים? 

"בתור נער שמכיר די הרבה ילדים במשפחות אומנה או ילדים שאימצו אותם אני די יודע כמה זה חשוב לילד שיהיה לו בית חם ואוהב ואני יודע כמה תהליך האימוץ עצמו הוא תהליך ארוך וקשה, אך בסופו של דבר משתלם ולהורים חד-מיניים. נראה שהמדינה החליטה להקשות על זוגות חד-מיניים כפליים ואני לא מצליח להבין למה. יש מספיק ילדים הזקוקים לבית חם ומסור, ואם אותם זוגות חד-מיניים עומדים בקריטריונים ואידיאלים להיות הורים אני לא מוצא שום סיבה לא לאפשר להם לאמץ. אין קשר בין היותם חד-מיניים לבין יכולת הטיפול והגידול שלהם. הפתרון לבעיה היא פשוט לא להפלות הורים לפי נטייה מינית ולאפשר להם לספק בית חם לילדים הזקוקים לכך." 
 
דילן, 18
 
דילן: "אין קשר בין היותם חד-מיניים לבין יכולת הטיפול והגידול שלהם" © צילום מסך מהאינסטגרם

2. למה ביסקסואליים לא מקבלים הכרה וקבלה כמו שאר הקהילה? 

"אני חושב שכל מי שלא הטרו או הומו נתפס כמי שעדיין לא התאפס על עצמו, שהוא בתהליך, שזה רק שלב שהוא עובר וכ'ו. זה בה לידי ביטוי במלא סטיגמות שביסקסואלים הם בוגדניים והם רק בשלב מעבר. מבחינתם כשמדובר בביסקסואלים גברים - אז הם הומואים בארון וכשמדובר בנשים ביסקסואליות - אז הן סטרייטיות ש'משחקות אותה'. אני חושב שצריך לחדד את ההשקפה שמיניות ומגדר הם ספקטרום ושכולנו נמצאים במקום כזה או אחר על אותו ספקטרום. לדעתי, הבעיה בקבלה קשורה לכך שבקהילה ומחוצה לה קשה להתנתק מהנורמות המקובלות."
 
מיתר, 17
 
מיתר: "בקהילה ומחוצה לה קשה להתנתק מהנורמות המקובלות" © צילום מסך מהאינסטגרם

3. למה לאנשים גאים קשה יותר למצוא עבודה?

"לפני כמה ימים קראתי כתבה שעסקה בכמה הכנסת תומכת בחוק חדש שאומר שאפשר לפטר עובדים על רקע מגדרם ומיניותם. זה נורא. אני לא חושבת שאנשים גאים הם עובדים פחות טובים מאנשים הטרוסקסואלים וסיסגנדרים. אחת הסיבות לאפליה, לפי דעתי, היא ההופעה לציבור - כלומר, אם יראו שמעסיקים עובדים גאים יש מצב שהמכירות ירדו כי אנשים לא ירצו לקנות מאותו העסק, או שהמעסיקים יפחדו שהחנות תהפוך לחנות גאה כי הם העסיקו מישהו מהקהילה הגאה. אני חושבת שאחרי הכל בעלי העסק בוחרים את מי להעסיק ואין זכות להכניס מישהו לארון רק בגלל עבודה. תהיו גאים במי שאתם."
 
אלי, 16
 
 
אלי: "אני לא חושבת שאנשים גאים הם עובדים פחות טובים מאנשים הטרוסקסואלים וסיסגנדרים" © shutterstock

4. למה לא מאפשרים לזוגות חד מיניים להינשא?

"כלסבית זוהי זכותי הבסיסית במדינה בה אני חיה. אני חושבת שבמינימום מגיע לי להתחתן עם הבחורה שאני אוהבת. אני מודעת לכך שזה נוגד את הדת שלי אבל אני גם מאמינה שהוא ברא את כולנו מסיבה מסויימת, ושהוא אוהב ומכבד את כל 'ילדיו'. אהבה זאת אהבה ואני יהודיה לסבית גאה. אני משרתת את המדינה ותורמת בדיוק כמו כל אחד ולכן אני מרגישה שמגיעה לי היכולת להתחתן בעתיד כמו כולם. כל מי שאומר 'למה לך להתחתן פשוט תהיו ביחד. מה הבעיה?' כנראה שאף פעם לא הרגיש מה זו אפליה ולקיחת זכות בסיסית רק בגלל מי שאתה, רק בגלל הנטייה המינית שלך. ככה נולדתי וזה לא עומדת להשתנות. אני לא מתביישת במי שאני אבל המדינה מגבילה אותי בגלל מי שאני, וזה לא הוגן."
 
עדי, 17
 
עדי: "גם לי מגיעה היכולת להתחתן בעתיד כמו כולם" © צילום מסך מהאינסטגרם

בואו נתפלל שהחופש והשיוויון יתקיימו לכל האוכלוסיה הגאה במדינה שלנו, בדיוק כמו שכולנו חוגגים את החופש היהודי מעבדות לחירות.

שיהיה לכולנו חג פסח שמח!



תגובות