מתלות לעצמאות: כך יצאתי ממערכת יחסים . shutterstock

מתלות לעצמאות: כך יצאתי ממערכת יחסים

יום העצמאות מסמל עבור לי את הקשר הראשון שלו, קשר שכלל המון אי הבנה, חוסר אמון והגבלת העצמאות שלו - "הציפו אותי המון מחשבות לא טובות שהובילו לכך שהייתי צריך לבנות את עצמי מחדש" • טור אישי

 
״אני בחיים לא אעזוב אותך״ אמרתי לה, הייתי בטוח שזה מה שנכון לאמר ולא ידעתי אך לתקן את המצב שלנו חוץ ממילים שכלל לא הבנתי את משמעותן. היא הייתה שולחת חיבוק ונשיקה, היינו נפרדים ללילה טוב אבל לא ידענו אך לנהל את המערכת יחסים הזאת. הכרנו דרך קבוצה בפייסבוק והקשר בינינו זרם נורא מהר. היא אהבה להמציא לי כינויים ואני הייתי מעדיף לספר לה את כל מה שאני מרגיש כמו שאני עושה תמיד במערכת יחסים. לא הבנתי מה זו אהבה ומה זה אומר להיות עם מישהי.
 
 זאת הייתה המערכת היחסים הראשונה שלה ושלי. היינו רגילים להיות עצמאיים, תלויים בעצמנו ולא באף אחד אחר. היינו כועסים אחד על השניה למה את מדברת איתו ולמה אתה מדבר איתה. הקנאה גרמה לכך שאיבדנו את זה. לא היה אמון ולא בדיוק ידענו אך מתמודדים עם קשר הגענו למצב ששנינו הרגשנו כלואים בלי לדעת לבטא רגש, רק רצינו חופש עצמאות.
 
"שנינו הרגשנו כלואים בלי לדעת לבטא רגש" © shutterstock
 
בהתחלה היא לא הבינה למה אני כל כך מתרחק ממנה או למה אני מנסה לעצור אותה בכל פעם שהיא מדברת איתי על אהבה. העברתי תמיד נושאים, העדפתי לדבר על הכל חוץ מזה שנהיה ביחד. עד שהיא הפסיקה אותי ואמרה לי שאנחנו צריכים לדבר, אז מיד הבנתי שאני לא בנוי לכל זה. ישבנו לדבר על זה שעות אמרתי שאני מרגיש שאין לי חופש לאמר מה שאני רוצה או להיות עם מי שאני רוצה, שאני רוצה שנהיה כמו שהיינו בהתחלה. היא נורא נפגעה מזה והבנתי שאין דרך לתקן את זה - היא תקועה בתוך התאהבות שלא תגרום לה לראות בבהירות את הבעיה ולזה לא יהיה פתרון.
 
נפרדתי ממנה ואמרתי לה שאני צריך את המקום שלי. זו הייתה יציאה מזוגיות מסובכת לעצמאות ולחופש. לא רציתי לפגוע בה, אבל מצד שני לא רציתי שסתם נפגע אחד בשנייה. לא הייתי הרבה זמן לבד אחר כך וגם הקשר השני היה מסובך אפילו יותר הגביל אותי בחופש המחשבה שלי, היה ניסיון שלה לשנות אותי - כמה שלא היה אכפת לה ממני ככה אהבתי אותה. נורא נפגעתי ממנה והיה קשה לי לסמוך על אנשים לאחר מכן. חשבתי שאין לי סיבה להיות מי שאני ושכולם ירצו לשנות את מי שאני. הציפו אותי המון מחשבות לא טובות שהובילו לכך שהייתי צריך לבנות את עצמי מחדש.
 
"זו הייתה יציאה מזוגיות מסובכת לעצמאות ולחופש" © צילום מסך מאינסטגרם
 
בסופו של דבר אחרי כל כך הרבה מערכות יחסים שהגבילו אותי, הבנתי שלא משנה מה אני לא יכול לתת לבחורה שאני אוהב לעשות את זה - אם היא אוהבת אותי היא תאהב אותי כמו שאני. נכון לעכשיו אני חושב שמצאתי את הבחורה שאוהבת אותי בדיוק כפי שאני, שלא תנסה לשנות אותי או להגביל אותי, ומה שלמדתי מהקשר הנוכחי הוא שהעצמאות שלנו צריכה להיות שלנו ולא של אף אחד אחר כי כשנמצאין במערכת זוגית צריך לתת ספייס וצריך לתת כבוד, והכי חשוב לאהוב.

לי אור הוא חניך באיגי - ארגון הנוער הגאה. להצטרפות לפעילות חפשו את הקבוצה הקרובה אליכם/ן.

תגובות