נלי תגר: "שוויון מגדרי הוא הסוד לשלום עולמי". ענת מוסברג

נלי תגר: "שוויון מגדרי הוא הסוד לשלום עולמי"

במהלך שנות הנעורים שלהן נערות רבות חוות ירידה בביטחון העצמי שלהן, רק בגלל היותן נשים. "סופר פארם יאנג" ו"אלוויז" באים לשנות זאת - ביקרנו אתמול באירוע "תהיי את, תהיי בת" יחד עם נשים ונערות משפיעות

אתמול בצהריים, ביקרנו באירוע של "סופר פארם יאנג" בשיתוף פעולה עם "Always", במרכז ענב לתרבות בתל אביב, אירוע שכל כולו עסק בקמפיין בשם "#LIKEAGIRL – תהיי את תהיי בת".

מטרתו של הקמפיין העולמי הזה הוא לשנות את הביטוי "לעשות משהו כמו בת" לדבר חיובי, כדי שכל בת תהיה גאה ובטוחה בעצמה, בייחוד בגיל ההתבגרות שהוא שלב קריטי בחייהן של נערות צעירות, המלווה בהמון חששות ובלבול. כל האירוע עצמו התבסס על הפרסומת המפורסמת של "Always" בה רואים חבורת הנערות וילדות צעירות המתבקשות לעשות פעולות בסיסיות כמו לרוץ או לזרוק, בדגש על "לעשות את הפעולה כמו בת". ניתן לראות כיצד ישנו שוני עצום בין איך הילדות הקטנות עושות את הפעולה לעומת הנערות.

 

עוד בערוץ היחסים בפרוגי:

את הערב הנחתה קורין גדעון, מנחת "האח הגדול" במקור, ובמהלך הערב הוזמנו להרצות על הבמה מספר נשים מפורסמות ומשפיעות שסיפרו את הסיפור שלהן שהוביל אותן להצלחה, ואיך זה עיצב אותן כנשים חזקות / השחקנית נלי תגר, עדי רונן מקימת אתר השופינג "Adika", נועם אקרמן זמרת ויוצרת, ודניאל פרנקל – אלופה ושיאנית ישראל בקפיצה לגובה. לצידן הרצו גם נערות מתבגרות שסיפרו על דבר מסוים בחייהן שבעיניהן העלה להן את הביטחון העצמי, עושה אותן מאושרות, וגורם להן להרגיש נשים חזקות מדי יום ביומו, לירי בר אשר שיתפה קטע שכתבה בתחום ה"ספוקן וורד" המדבר על הטרדה מינית, וצליל ומיתר, אחיות תאומות בנות 16 אשר יצאו מהבית בגיל צעיר וכיום לומדות וחיות במשפחתון בכפר הירוק, שסיפרו על איך המוסיקה עזרה להן להתמודד והפכה אותן לנערות החזקות שהן היום.

לירי בר:
לירי בר: "כל עוד אנחנו רוצות ומתמידות - תאמינו" © צילום מסך מהפייסבוק

על לירי בר אתם עוד תשמעו הרבה - נערה בת 17 וחצי, זוכת תחרויות בתחום ה"ספוקן וורד", שמשלבת בין סיפורה האישי למונולוג, קטעי ראפ\דיבור, משהו שהוא בין לבין, בהם במהלך כל קטע מוצג בצורה די תיאטרלית וקצב מדהים כשמטרתו היא להעביר סיפור.

לירי מספרת שבחרה לשתף את הקהל בקטע שכתבה בעצמה שנקרא "ידע זה כוח" המבוסס על הטרדה מינית שעברה לפני כשנה וחצי, והביאה את הקהל כולו לפני כן בהרצאה שלה לדמעות, וקיבלה אין ספור שבחים לאחר הערב. לירי אומרת שהבינה לאחר התקיפה המינית שכאישה צעירה אף אחד מעולם לא נתן לה כלים כיצד להתמודד עם דברים שכאלו – "מלמדים אותנו להצליח, ללמוד להכיר אחרים אבל אף אחד לא מלמד אותך איך להתמודד עם אירועים שכאלו, לא בזמן שהם קורים ולא אחריהם. אני חושבת שזה חשוב מאד, וה'ספוקן וורד' זו הדרך שלי להתמודד".

 

מה אתן חושבות על הפרסומת של "Always" – "לעשות משהו כמו בת" שעליה מבוסס האירוע?

נלי: "הקמפיין הזה שעליו מבוססת הפרסומת, זה משהו שאני מרגישה שאני מאמינה בו, חייבת לקדם אותו, וזוהי חובתן של כל הנשים והנערות הצעירות לקדם את זה גם בעצמן. במיוחד בתקופה האחרונה בה אנשים מנסים להוציא את הנשים מהמרחב הציבורי. זה משהו שצריך להילחם ולהיאבק עליו".

עדי: "אני חושבת שהמסר שלה מאד ברור – תהיי בת, ובמקביל תהיי פשוט את. זו הדרך, זה האני מאמין שלי."

© שחר בן ימיני

ועל המסרים שהאירוע מנסה להעביר?

נלי: "אחת הסיבות שהסכמתי להשתתף באירוע הזה זה בזכות המסרים שלו. אני זוכרת את עצמי כנערה מאד ביישנית ועם רצון אחד – שבנים יאהבו אותי, וגיליתי שזה ממש לא מה שחשוב בחיים. גם בזה האירוע מנסה להילחם – שבנות צעירות ירגישו שהן שוות בזכות עצמן ולא בזכות הגברים שמקיפים אותן".

עדי: "אני חושבת שנשים חזקות ואני חושבת שכל המסר פה הוא לא להתבייש בזה שאת אישה. אלא להיפך, לנצל את היכולות שלך כאישה ולנצל את האינטליגנציה הרגשית שלך כאישה. אין מה לעשות אני חושבת שאלו תכונות שהתברכנו בהן כמו עוד הרבה דברים אחרים. כל האירוע הזה והפרסומת באים לחזק את הדבר הזה, כדי שגם בנות צעירות יבינו אותו, ויוכלו לפתח תכונות אלה כבר עכשיו ולא מאוחר".

לירי: "הבטחון העצמי שלנו יורד בגיל ההתבגרות ואנחנו בטוחות שכל דבר שנעשה לא נצליח בו, אנחנו לא מנסות דברים חדשים או בכלל, בטוחות שניכשל עוד לפני שהתחלנו, ואם לא ננסה – לא נצליח, וזה לא נכון! כל עוד אנחנו רוצות ומתמידות, גם בנים שמנסים ומתמידים, תאמינו. תנסו, תתמידו, תתאמנו ותשתפרו – ובעיניי להגיד בת כעלבון זה אחד הדברים הכי גרועים שיש. אני שמחה שיש אירוע כמו זה של סופר פארם יאנג ששובר זאת".

© שחר בן ימיני

נלי - האם אי פעם שיחקת תפקיד שהתחברת אליו במיוחד מכיוון שהוא מייצג אישה חזקה או מעצמה נשית?

"אני חושבת שכל אישה היא אישה חזקה בסופו של דבר. לכן כל דמות ששיחקתי היא אישה חזקה, לא משנה מה. לאחרונה גם סרטים הוליוודים מתחילים להכיר בחוזקתן של נשים, ובכל זאת, תחשבי על זה, לסופרמן יש בעיות? לא, ומה עם וונדר וומן? תשטפי כלים, תתחתני, ותעשי ילדים. מבחינתי לא משנה מה שיחקתי, בין אם זה נטלי ב"אחיות המוצלחות שלי", או רויתי ושניתי ב"שבט צוצלת", כל אחת מהן היא אישה חזקה."

צריך לשבור את המיתוס "לעשות משהו כמו בת"?

נלי: "מה זה לשבור את המיתוס? להיות בת בעיני זה הדבר הכי מגניב בעולם. אנחנו יותר 'חדשות' בעולם האקדמי, העולם העובד, אנחנו דור חדש. לפני 100 שנים סבתא שלך לא יכלה להיות נוכחת באירוע כזה של סופר פארם יאנג, לעומתה סבא שלך כן. כשהאירוע בכלל עוסק בנשים, זה אבסורד. היום חל שינוי עצום, והביטוי "לעשות משהו כמו בת" צריך מהלקסיקון.

עדי: "פשוט כי אני חושבת שגברים חושבים שזה משהו מעליב. שיחשבו מה שהם רוצים, מה שחשוב זה שבנות לא יחשבו אותו דבר. כי "לעשות משהו כמו בת"? אם זה מה שמוביל להצלחה, who cares?!".

לירי: "רבים חושבים שלעשות משהו כמו בת זה דבר שלילי, ודברים חיוביים\שליליים שהחברה זורקת לנו מאד משפיעים על הערך שלנו כלפי עצמנו, בשנייה שהערך שלנו יורד אנחנו מוותרות, וחייבים להראות שגם אם תעשי משהו כמו בת- זהו לא דבר שלילי.

מה לדעתכן יש לשפר בחברה המתייחס לנשים?

נלי: "שוויון מגדרי. אם את שואלת אותי למשל מה הסוד לשלום עולמי, זה מתחיל קודם כל בשיוויון לנשים וברגע שכל אוכלוסיות העולם כולל בעולם המערבי, הסיני, לא רק ישראל וארצות הברית, יהיה שוויון זכויות אמיתי – אז נפתרו כל בעיות העולם".

עדי: "פשוט שנשים יבינו שזה בסדר להיות אישה. אני חושבת שיש הבדלים בין נשים לגברים, אין מה לעשות, הטבע ברא אותנו קצת אחרת, אבל ההבדלים האלו הם לאו דווקא משהו שלילי, ואין צורך להתייחס אליהם ככאלה. אישה יכולה לעשות דברים מסוימים בצורה טובה יותר מגבר, נשים פועלות בכלל מתוך אינסטינקטים שאצל גברים בכלל לא קיימים, וזה יכול להביא אותם למקומות טובים יותר.

עדי רונן:
עדי רונן: "יש הבדלים בין נשים לגברים" © צילום מסך מאינסטגרם

מה הופך אתכן לנשים חזקות?

נלי: "אני לא רואה חוזק רק במובן הפיזי שלו, אלא גם במובן הנפשי, מנטלי, החוזק שבי לדעת שאני ראויה, שאני שווה לא פחות מאף אחד, שווה לא פחות גם אם עשיתי רק 4 יחידות במתמטיקה. אני גם חושבת שאנשים חושבים שבנות לא יכולות להיות אמיתיות, שבין בנות אין חברויות אמיתיות, זה שקר! אין מה לעשות, נשים, פשוט יהפכו את העולם."

עדי: "ההבנה שאני אישה, אני אוהבת להיות אישה, מנצלת את העובדה שאני אישה למקומות טובים, ומודעת לכוח שלי כאישה."

לירי: "העובדה שאני בוחרת להיות אישה חזקה. בעיניי זה לגמרי עניין של בחירה".



תגובות